هزینه برای طراحی سایت، سرمایه‌ گذاری یا هدر دادن وقت و پول؟

منبع: نوداد

133

1400/9/9

14:37


اواخر سال 98 بود که همه با یک مشکل جدی رو به رو شدیم، کرونا. ویروس کرونا یا همان کووید 19 یه بیماری عجیب و غریبی که کسی نمی‌دانست چگونه به وجود آمده و چرا انقدر سریع پخش می‌شود، اما همه یک چیز را می‌دانستیم که باید در خانه می‌ماندیم تا از خود و عزیزانمان مراقبت کنیم.

اما این موضوع چه ارتباطی به طراحی سایت دارد؟ همانطور که همه‌ی ما به یاد داریم، کرونا باعث شد تا ما نتوانیم روند زندگی عادیمان را طی کنیم و مجبور شدیم که مدتی را خانه‌نشین شویم. این کار برای برخی از مردم خیلی سخت نبود اما برای صاحبان کسب‌وکارها بسیار دشوار بود، چرا که افت شدیدی در فروش محصولاتشان را تجربه کردند.

مردم همیشه به خرید و خوش‌گذرانی حس خوبی دارند، اما در آن زمان باید سبک زندگی و خرید خود را عوض می‌کردند. آن‌ها برای تهیه نیازهای خود شروع به استفاده بیشتر از گوگل و سرویس‌های آنلاین کردند. در این بین، کسانی که برای بیزینس خود سایت یا پلتفرم آنلاین داشتند، قافیه را بردند و مشتری‌های خود را چند برابر کردند. این همان دلیلی است که همه صاحبان بیزینس‌ها را موظف به داشتن یک سایت می‌کند.

هزینه برای طراحی سایت سرمایه گذاری است

داشتن یک سایت فروشگاهی برای بیزینس‌ها در دنیای امروز یک ویژگی الزامی است. داشتن یک سایت یعنی داشتن یک مغازه بسیار بزرگ که توانایی رقابت با هر برند و بیزینس دیگری را دارد. برای مثال، اگر شما بخواهید اجناس و محصولات مغازه خود را بیشتر کنید، به فضای بیشتری هم نیاز خواهید داشت.

برای تهیه فضای بیشتر شما مجبور به تعویض مغازه خود می‌شوید. با این تعویض، ممکن است مشتری‌های قدیمی و همراهان همیشگی شما نتوانند به آسانی به شما دسترسی داشته باشند، اما این قضیه در وب‌سایت کاملا متفاوت است. اگر شما قصد اضافه کردن محصولی را داشته باشید، کافی‌ست یک صفحه جدید برای آن محصول درست کنید. به همین آسانی!

بهترین نوع سایت برای بیزینس شما

امروزه استفاده از سایت‌های وردپرسی محبوبیت بالایی دارد. سفارش طراحی سایت وردپرسی از چند جنبه برای صاحبان بیزینس‌ها سودمند است. اما شاید برای شما سوال باشد که اصلا وردپرس چیست و چرا باید از این سیستم استفاده کنیم؟ وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا یا سایت ساز است که با استفاده از آن می‌توانید به آسانی سایت یا صفحات دلخواه خود را طراحی کنید.

مزیت اول وردپرس منعطف بودن آن است. یعنی شما اگر کمی در زمینه کد و برنامه‌نویسی سررشته داشته باشید، بدون نیاز به کمک کسی، می‌توانید تغییرات دلخواه خود را در سایت یا صفحه شخصی‌تان ایجاد کنید.

مزیت دوم تطابق پذیری راحت وردپرس با موتورهای جست‌وجو است. یعنی فرقی نمی‌کند کسی که می‌خواهد وارد سایت شما بشود از یاهو، گوگل، فایر فاکس یا هر موتور دیگری استفاده کند، صفحه/سایت شما به درستی برای آن شخص به نمایش درمی‌آید.

تقریبا هر روز چند پلاگین جدید برای وردپرس به صورت رایگان طراحی و منتشر می‌شوند که کارایی وب‌سایت را افزایش می‌دهند.

رایگان و منبع باز (open source) بودن وردپرس نقش موثری در افزایش محبوبیت این پلتفرم سایت‌ساز داشته‌اند. شما می‌توانید هر طرحی که بخواهید از وردپرس برای سایت/صفحه خود انتخاب کنید.

این‌ها تنها بخشی از قابلیت‌‌های سایت‌های وردپرسی هستند که هر کسی را ترغیب به استفاده از این نوع وب‌سایت‌ می‌کنند.

مزایای سایت داشتن

داشتن یک سایت بیزینسی برای شما و کسب‌وکارتان سراسر سود و منفعت خواهد بود. شما برای عرض اندام در دنیای تجارت آنلاین، نیاز دارید که خود را حتی به افرادی که از شما دور هستند معرفی کنید تا بتوانید آن‌ها را به مشتری‌های خود تبدیل کنید.

برند سازی

یک وب‌سایت برای شما فقط پول زیاد به همراه ندارد، بلکه معروفیت و محبوبیت احتمالی را نیز در پی خواهد داشت. برند خوب بودن به خودی خود باعث افزایش فروش سایت شما می‌شود. برای یک بیزینس نوپا رقابت با برندهای معروف کار سختی خواهد بود اما به لطف داشتن یک سایت، این رقابت کمی آسان‌تر می‌شود.

مردم برای یافتن چیزهایی که نیاز دارند به گوگل مراجه می‌کنند و برای مثال کلمه "پالتوی خوب زمستونی" را سرچ می‌کنند. اگر شما در صفحه یک نتایج گوگل باشید احتمال دارد که بتوانید مشتری‌های جدیدی برای خود پیدا کنید. البته برای تبدیل مشتری‌های جدید به مشتری‌های دائمی باید محصولات شما کیفیت بالایی داشته باشند.

تبلیغ کردن

فروش محصولات تنها راه درآمدزایی شما از سایت بیزنسی نیست! شما با قرار دادن بنرهای تبلیغاتی سایت‌های دیگر، می‌توانید پول خوبی در بیاورید. البته برای رسیدن به این مرحله، سایت شما باید از لحاظ آماری قوی باشد که اگر سئو را به درستی انجام داده باشید، می‌توانید بعد از مدتی به نتایج دلخواه خود برسید.

نکته: در امر تبلیغات افراط نکنید! نباید صفحه اصلی یا دیگر صفحات شما به قدری از تبلیغات پر شود که حواس مخاطب از اصل مطلب پرت شود.

دشواری های داشتن یک سایت

جدای از مزیت‌هایی که یک سایت برای شما دارد، در بعضی از مواقع می‌تواند برای شما دردسر ساز هم شود. البته این دردسرها برای کسی است که سایت را مدیریت می‌کند. یک مشکل رایج که اکثر سایت‌ها، مخصوصاً سایت‌های ایرانی دارند، سرعت بسیار پایین لود شدن صفحات آن سایت است.

این مشکل بسیار جدی است و در صورت عدم رفع این مشکل، احتمالاً شما مشتری‌های زیادی را از دست خواهید داد. از عمده دلایل این مشکل، محتوای سنگین، چه به صورت مصور چه به صورت متنی است. مثلاً، شما در سایت خود انواع پوشاک را عرضه می‌کنید، پس باید تصاویر زیادی در سایت شما وجود داشته باشد.

پس باید چه کار کنیم؟ بهترین روش برای مقابله با این مشکل استفاده از یک هاست خوب است. در واقع در کنار یک طراح سایت خوب، شما باید به دنبال یک هاست خوب و قوی هم باشید که در آینده دچار مشکل نشوید.

هاست چیست؟

به زبان ساده، هاست که در زبان فارسی به آن میزبان گفته می‌شود، محلی است که تمام محتوای سایت شما درون آن در گوشه‌ای از اینترنت بارگذاری می‌شود تا مردم بتوانند به آن دسترسی داشته باشند. البته مردم به هاست شما دسترسی ندارند، بلکه به تصاویر و محتوای شما دسترسی دارند.

یک هاست خوب باید قابل اطمینان باشد و بتواند از تمامی پسوندها پشتیبانی کند. پسوندها همان .com یا .ir هستند که در انتهای آدرس سایت‌ها دیده می‌شوند. علاوه بر این‌ها، باید فضا و پهنای باند بالایی داشته باشد تا بتواند محتوای سایت شما، هر چقدر هم که زیاد باشد را درون خود ذخیره کند.

نکات مهم طراحی سایت

مطمئناً شما وقتی بخواهید که دکوراسیون داخلی خانه خود را طراحی کنید یا تغییر دهید، دقت و سلیقه زیادی به خرج می‌دهید. همین دقت، حتی با مقدار بیشتر و دقیق‌تر، باید برای طراحی سایت در نظر گرفته شود. آن طراح سایت کار خودش را بلد است اما شما هم باید کمی با او تعامل داشته باشید و نظرات خود را به او انتقال بدهید.

بعد از انتخاب هاست مناسب، نوبت به انتخاب یک نام صحیح، درست و به یادماندنی می‌رسد. یعنی اسم سایت مربوط به کار شما باشد، غلط املائی نداشته باشد و آسان در ذهن‌ها باقی بماند. در این صورت مخاطبان می‌توانند اسم سایت شما را به خاطر بسپارند و در صورت نیاز دوباره به شما مراجه کنند.

زیبائی در سادگی است! این جمله را همه شنیده‌ایم. داشتن یک طراحی ساده و جذاب می‌تواند باعث برقراری ارتباط خوب مشتری با سایت بشود و یک تجربه خوب را برای او رقم بزند. برای جلوگیری از ورود ربات‌ها و پیام‌های اسپمی از کپچا تست استفاده کنید تا از مشکلات احتمالی جلوگیری کنید.

حرف آخر

سرعت عمل در بحث فروش از اهمیت زیادی برخوردار است. اما این نکته نباید باعث بشود که مسائل کوچک را نادیده بگیریم. در بحث مارکتینگ سایت مهم است که همه امور به درستی و با استفاده از روش‌های کلاه سفید انجام شود تا پیشرفت سایت شما مستمر باشد. در این روش شاید پیشرفت شما آهسته باشد ولی پیوسته و همیشگی است.



مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو