مبلمان ویلایی برای لذت بردن از فضای باز

منبع: فوت و فن

104

1400/9/9

15:29


مبلمان ویلایی برای لذت بردن از فضای باز

مبلمان ویلایی ، ایده ای جذاب برای لذت بردن از فضای باز باغ

امروزه مبلمان مناسب برای فضای باغ، مانند مبلمان ویلایی طرفداران زیادی در بین مردم پیدا کرده‌اند. یکی از ویژگی‌های مهم و بارز این نوع از مبلمان، تطبیق پذیری و هماهنگ شدن با دیگر وسیله‌های اطراف آن می‌باشد. مبلمان فضای باز برای انواع تراس، بالکن، فضای باز باغ و … مناسب بوده و کاربردهای زیادی دارند. شما می‌توانید از مبلمان ویلایی برای دورهمی‌های خانوادگی، غذا خوردن، استراحت کردن و … استفاده کنید. شما با داشتن یک مبلمان باغی و یک استند گل در کنار آن میتوانید لذت دو چندانی از فضای باز ببرید.این نوع از مبلمان اغلب از نوع مبلمان راحتی بوده و از کوسن، بالشتک‌های نرم، صندلی ها و نیمکت‌های عثمانی تشکیل شده‌اند.
می‌توان گفت مبلمان ویلایی جذابیت و زیبایی خاصی را به محوطه و اتاق‌های باغ شما بخشیده، و نمای بیرونی ویلا را به یک نمای جذاب و ایده آل تبدیل می‌کنند.

انواع مختلف مبلمان ویلایی

مبلمان ویلایی ویلاسازه در طرح‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شوند که افراد می‌توانند بنا بر سلیقه‌ی خود و متناسب با فضای باغ، آن‌ها را انتخاب کنند. به دلیل تغییرات آب و هوا و قرار گرفتن مبلمان در فضای باز، انتخاب مبل مناسب برای باغ و ویلا اهمیت زیادی دارد. مبلمان فضای باز بنا به جنس و سبک آن‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند. که در اینجا به بررسی چند مورد از آن‌ها می‌پردازیم.
مبلمان باغ حصیری
راتان گیاهی است که در اطراف درختان بلند و در جنگل‌های گرمسیری آفریقا، مالزی و فیلیپین رشد می‌کند. این گیاه به شکل چوب بوده و کاربردهای زیادی دارد. این ماده را می‌توان برای ایجاد الگوهای مختلف در هم آمیخته و با استفاده از قسمت مرکزی آن که قوی‌تر است، به عنوان حصیر، مبلمانی زیبا طراحی و تولید کرد. از سالیان گذشته تا به امروز از این روش برای ساخت مبلمان باغ استفاده می‌شود.

مبلمان ویلایی ویلاسازه


مبلمان باغ چوبی

مبلمان چوبی یکی از رایج‌ترین و پر استفاده‌ترین مبلمان برای فضای باز هستند. از طرفی نوع چوبی که در آن‌ها استفاده می‌شود تاثیر زیادی روی ظاهر و عمر مبلمان دارد. به عنوان مثال چوب‌هایی مانند اکالیپتوس و اقاقیا به دلیل مقاوم بودن در برابر تغییرات آب و هوایی، اغلب برای تولید مبلمان باغ و فضای باز استفاده می‌شوند. اگر بتوانید مبلمان چوبی خود را به درستی نگهداری کرده و بطور مناسبی از آن‌ها استفاده کنید، سالیان سال عمر خواهند کرد. یکی از نکات مهم در رابطه با نگهداری اصولی از مبلمان باغ چوبی، رنگ کردن آن‌ها می‌باشد. اگر مبل‌های چوبی را رنگ کنید، از خوردگی و خط خش آن‌ها جلوگیری خواهید کرد.

مبلمان فضای باز فلزی ویلاسازه

مبلمان باغ از جنس فلز ، شیشه یا پلاستیک مصنوعی

مواد و متریال‌های مصنوعی مانند پلاستیک، فلز و شیشه جنبه‌ی طبیعی و زیبای چوب را ارائه نمی‌دهند. اما مزایای دیگری نیز دارند. شما می‌توانید این مبلمان باغ را به رنگ دلخواه خود، از خاکستری کم رنگ و شیک تا قرمز جیغ تهیه کنید. علاوه بر این، اکثر مواد مصنوعی نیازی به تعمیر و نگهداری نداشته و معمولاً طول عمر زیادی نیز دارند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مبلمان خود را به اندازه کافی تمیز کنید تا از رشد کپک جلوگیری شود.
مبلمان ویلایی وسیله‌ای برای ایجاد حس آرامش!
با قرار دادن یک مبل راحت در گوشه‌ای از بالکن، فضای ناهار خوری و استراحت دلنشینی را در فضای باز ایجاد کنید. در یکی از صندلی‌های راحتی نشسته و زیر آفتاب چرت بزنید. همچنین می‌توانید کتاب‌های خود را در آن جا قرار داده و آخر هفته‌ی خود را با خواندن کتاب در فضای باغ سپری کنید. با افزودن یک چتر آویز، می‌توانید در هوای گرم به سایه‌ی خنک پناه ببرید. روش‌های زیادی برای تبدیل فضای بیرونی شما به یک پناهگاه واقعی با ترکیب هوای تازه، طبیعت و آرامش وجود دارد.

مبلمان باغی ویلاسازه


راهنمای انتخاب مبلمان فضای باز

فضای باغ و یا ویلا دارای ویو زیبا و آرامشبخشی می‌باشند که هر کس می‌تواند با قرار گرفتن در آن فضا، استراحت کرده و خستگی در کند. شما می‌توانید با داشتن مبلمانی جذاب، زیبایی باغ خود را دو چندان کرده و از آن لذت ببرید. مبلمانی که برای فضای باز انتخاب و خریداری می‌کنید، دارای ویژگی‌ها و نکاتی هستند که باید در هنگام خرید به آنها توجه کنید. برخی از مهم‌ترین نکاتی که توجه به آن‌ها به شما در انتخاب بهتر کمک می‌کنند عبارتند از:
به مواد و متریال‌های استفاده شده در مبلمان ویلایی خود دقت کنید.
مبلمانی را انتخاب کنید که بتوانید به نظافت و تمیزی آن‌ها رسیدگی کنید.
از سبک‌های مدرن و راحتی برای فضای باغ خود استفاده کنید.
مبلمان خود را در فضای مناسبی از باغ قرار دهید.
از مبلمانی کاربردی استفاده کنید، تا بتوانید با نشستن روی آن‌ها به انجام کارهای مختلف بپردازید.

راهنمای انتخاب مبلمان ویلایی برای بالکن

چه یک فضای باز و بزرگ داشته باشید و یا چند متر فضای کوچک، راه حل‌های زیادی برای تزئین نمای بیرونی باغ وجود دارد. اما برای فضاهای کوچک مانند بالکن و تراس، مسئله‌ی انتخاب مبلمان بسیار مهم و دشوار می‌باشد. مبلمان چوبی و یا فلزی مورد استفاده در بالکن، می‌توانند جذابیت زیادی به نمای بیرونی ویلای شما ببخشند. شما می‌توانید دکوراسیون نمای بیرونی ویلای خود را با اشیاء تزئینی مانند مبلمان ویلایی، مبل تخت خواب شو و … بچینید.
انتخاب و خرید مبلمان برای فضای باز حس زیبا و لذت بخشی دارد چرا که افراد با نشستن بر روی آن‌ها در ویلای خود، آرامش و لذت خاصی را تجربه خواهندکرد. اگر شما در ویلای خود بالکن دارید که فضای آن نیز بزرگ می‌باشد، می‌توانید مبلمان باغ خود را مناسب بالکن و یا تراس انتخاب کنید. توجه داشته باشید که برای بالکن و یا تراس خود از مبلمان باغ در ابعاد و اندازه‌های کوچکی استفاده کنید. چند نکته‌ی مهم در رابطه با انتخاب مبلمان ویلایی مناسب عبارتند از:
برخی از مبلمان فضای باز به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با اشغال کمترین فضا، این امکان را فراهم می‌کنند که فضای بالکن بزرگ و خلوت دیده شود. از طرفی این نوع از مبلمان برای استفاده‌های مختلف نیز مناسب هستند.
نوع دیگری از مبلمان ویلایی وجود دارند که برای غذا خوردن و استراحت‌های دسته جمعی مناسب بوده و راحت هستند.
یکی از ویژگی‌های مهم مبلمان ویلایی این است که قابلیت جمع شدن در زمستان را داشته و شما می‌تواند در تابستان دوباره آن‌ها را بیرون آورده و بچینید. مبلمان آلومینیومی برای باغ‌ها و فضای باز مناسب بوده و سبک هستند. شما می‌توانید در بالکن‌های خود از مبلمان آلومینیومی استفاده کرده و هر موقع که خواستید آن‌ها را جمع کرده و یا بچینید.

نحوهی نگهداری از مبلمان باغ

نگهداری مبلمان در فضای بیرون از خانه کار نسبتاً سختی بوده و روش‌های خاصی دارد. اینکه شما مبل‌های خود را در فضای باز نگه‌می‌دارید، دلیلی بر زود خراب شدن آن‌ها نمی‌باشد چرا که می‌توانید با نگهداری اصولی از آن‌ها، سالیان زیاد مبلمان ویلایی خود را استفاده کنید. در فصل زمستان توصیه می‌شود که مبلمان خود را در مکانی خشک و محافظت شده مانند گاراژ، سوله و یا انباری نگهداری کرده و یا روی آن‌ها روکش‌های مخصوصی بکشید. توجه داشته باشید که سطح و رنگ مبلمان شما می‌توانند در برابر نور خورشید آسیب ببینند پس سعی کنید که برای آن‌ها سایبانی مناسب تهیه کنید. برای تمیز کردن مبلمان ویلایی خود حتما از دفترچه راهنمای مبلمان پیروی کنید تا بتوانید بدون آسیب رساندن به مبل‌ها، آن‌ها را به خوبی تمیز کنید.

قیمت مبلمان باغی
در این مقاله با انواع مبلمان باغی آشنا شدید قیمت این نوع مبلمان بنا به نوع متریال و کیفیت آن تعیین میشود معمولا مبلمان فضای باز فلزی قیمت مناسبتری نسبت به بقیه داشته و برای استفاده در آب و هوای کشور ما بسیار مناسب هستند.
ارزانترین مبلمان باغی
مبلمان فلزی جزء ارزانترین مبلمان بازار میباشد.  اما تعدادی از مبلمان فلزی هم قیمت مناسبتری دارند . مبلمان فانتزی و مبلمان طاووسی جزء اقتصادی ترین مبلمان فضای باز به حساب می آیند .قیمت پایین این محصولات دلیل بر بیکیفیت بودن این محصولات نمیباشد.

منبع: واحد توسعه و طراحی ویلاسازه

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو