این ورزش خلق و خوی‌تان را بهتر می‌کند

105

1400/9/9

16:01


این ورزش خلق و خوی‌تان را بهتر می‌کند

سلامت نیوز: توصیه‌ی کارشناسان به بزرگسالان این است که هر هفته ۱۵۰دقیقه فعالیت متوسط یا ۷۵ دقیقه فعالیت شدید داشته باشند. شنا یک راه عالی برای درگیر کردن تمام اندام‌های بدن و سیستم قلبی عروقی است. یک ساعت شنا تقریباً به اندازه دویدن کالری می‌سوزاند، بدون اینکه تأثیر منفی روی استخوان‌ها و مفاصل شما داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از healthline، شنا چهارمین ورزش محبوب در ایالات متحده امریکاست. این ورزش مزایای زیادی دارد؛ برای آشنایی با فواید شنا این مطلب را تا انتها بخوانید.

شنا؛ ورزشی مناسب برای افرادی که آسیب دیدگی یا آرتروز دارند

شنا برای افرادی که دارای آرتروز، آسیب‌دیدگی، معلولیت و مشکلات دیگری که انجام تمرینات شدید را غیرممکن می‌کنند، یک گزینه مناسب و ایمن است. ورزش شنا حتی می‌تواند برخی از دردها را کاهش دهد و به بهبود آسیب‌دیدگی نیز کمک کند.

یک مطالعه نشان داده است که افراد مبتلا به آرتروز زانو بعد از انجام شنا یا دوچرخه‌سواری، درد و سفتی مفاصلشان کاهش یافت. جالب‌ است بدانید که فرق چندانی بین این دو ورزش برای مزایای ذکر شده وجود ندارد.

فواید شنا برای مبتلایان به ام اس

شنا برای افراد مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس (MS) نیز مفید است. آب باعث شناور شدن اندام‌ها می‌شود و به تقویت عضلات در هنگام ورزش کمک می‌کند. علاوه بر این، آب با ایجاد یک مقاومت ملایم، تحرک را برای افراد آسان‌تر می‌کند.

طبق تحقیقات، یک برنامه شنای ۲۰ هفته‌ای منجر به کاهش چشمگیر درد در افراد مبتلا به ام اس شد. همچنین این افراد با بهبود علائمی چون خستگی، افسردگی و ناتوانی مواجه شدند.

کالری‌سوزی

شنا کردن یک روش سودمند برای سوزاندن کالری است. یک فرد ۷۲.۵ کیلوگرمی در حین شنا با سرعت کم یا متوسط تقریبا ۴۲۳ کالری در ساعت می‌سوزاند. همین فرد اگر با سرعت بیشتری شنا کند می‌تواند تا ۷۱۵ کالری در ساعت بسوزاند.

برای مقایسه میزان کالری‌سوزی شنا با سایر فعالیت‌های رایجی که شدت کمتری دارند، این مثال را در نظر بگیرید: همان فرد ۷۲.۵ کیلوگرمی فقط حدود ۳۱۴ کالری را با سرعت ۵.۵ کیلومتر در ساعت به مدت ۶۰ دقیقه می‌سوزاند. شما با انجام یوگا نیز فقط می‌توانید ۱۸۳ کالری در ساعت بسوزانید.

شنا و بهبود خلق و خو

محققان گروهی از افراد مبتلا به زوال عقل را مورد بررسی قرار دادند که پس از شرکت در یک برنامه ۱۲ هفته‌ای شنا، شاهد بهبود خلق و خوی آنها بودند. فواید روانی شنا و تمرینات آبی فقط برای افراد مبتلا به زوال عقل نیست، بلکه این فواید برای تمام افراد صدق می‌کند.

ترجمه از خبرآنلاین


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو