سید قاسم موسوی شامگاه سه شنبه در ارتباط ویدیو کنفرانسی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور افزود: یک زلزله با قدرت ۴ و یک دهم ریشتر در ساعت ۱۸:۳۴ دقیقه و زلزله بزرگتری نیز با ۴ و نیم ریشتر در ساعت ۱۸:۳۶ دقیقه  در زرین رود به وقوع پیوست.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به گزارش های اولیه تیم ارزیاب هلال احمر و دهیاری های شهر زرین رود خوشبختانه این زلزله‌ ها خسارت جانی و مالی  حتی به صورت جزیی نداشته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: اهالی روستاهای تحت تاثیر زلزله که در کانون این حادثه قرار داشتند احساس ترس داشتند که هنوز بیرون از منازل مسکونی خود به سر می برند.

موسوی یادآوری کرد: هم اکنون تیم های ارزیاب هلال احمر در منطقه و مشغول ارزیابی هستند.

وی افزود: هماهنگی های لازم با دهیاران، بخشداری و مدیریت بحران استان زنجان انجام شده است.

وی افزود: با وقوع زلزله نخست در  آماده باش وضعیت زرد قرار گرفتیم و با توجه به شدت زلزله دوم وضعیت آماده باش نارنجی را اعلام کردیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: هم اکنون با سپری شدن ساعت ۲۱ تیم های عملیاتی امداد و نجات هلال احمر استان امشب در آماده باش  نارنجی قرار دارند تا در صورت وقوع زلزله بزرگتر بتوانند در سریع ترین زمان ممکن در منطقه زلزله‌زده حاضر و خدمات امداد و نجات ارایه دهند.

موسوی تاکید کرد: هموطنان هنگام‌ وقوع زلزله از رفتارهای پرخطر از قبیل دویدن و فرار کردن بویژه در طبقات بالاتر اجتاب کنند، پیش از حادثه نقاط امن منزل را شناسایی و هنگام زلزله پناه گیری کنند.

وی ادامه داد: احتمال دارد در زمان حاضر پیش از وقوع زلزله اصلی قرار داشته باشیم که بهتر است مناطق امن منازل و محل کار شناسایی شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: افرادی هم که امشب در فضاهای باز قرار دارند نیز مکان های امن را شناسایی کنند و در لحظه وقوع زلزله پناه گیری و خونسردی خود را حفظ کنند.

زلزله‌های زنجان خسارتی برجا نگذاشت