آزاده نامداری به روایت شقایق دهقان و احسان کرمی/ چه خبر از مینا وحید، صابر ابر ، بابک جهانبخش، لاله و رویا، میچکا و هوپا

منبع: ایران آرت

141

1400/9/10

08:09


مهم ترین خبرهای چهره های هنری را اینجا مرور کنید

ایران آرت: دنیای مجازی در شبانه روز گذشته خبراز آثار جدید اهالی فرهنگ و هنر داشت که با انتشار آن در صفحه شخصی خود با مخاطبان به اشتراک گذاشتند. از دیگر خبرهای آن سالروز تولد آزاده نامداری است که دوستان و همکارانش از آن یاد کرده‌اند.

شقایق دهقان بازیگر سینما با انتشارعکسی از آزاده نامداری که نهم آذرماه سالروز تولد اوست نوشت:«من آزاده را دوست داشتم، خیلی هم دوستش داشتم، رفیقم بود همیشه خدا هم نگرانش بودم. همه آنها که دوستش داشتند همیشه خدا نگرانش بودند بس که بی‌قرار بود و عجیب بود و عجول... برای اولین سالروز تولد بی‌حضور جسمانی شیرین دلبرک همیشه بی‌قرارم...»

احسان کرمی هم دراین باره نوشته:«اولین سالروز تولد در حالی‌که هنوز یک سال از مرگت نگذشته خیلی روز غریبیه. رفتنت زلزله‌ای بود که هنوز ویرانی‌هایش ادامه داره... سکوت می‌کنم و برای غصه نبودنت، برای گندم و برای همه کسانی که نبودنت زندگیشون رو ماتم زده کرده در دلم فریاد می‌کشم...»

دنیای اهالی هنر

مینا وحید بازیگر سینما، تلویزیون وتئاترهم اشاره به سریال جزیره به کارگردانی سیروس مقدم داشته که در آن ایفای نقش می‌کند و این روزها از شبکه نمایش خانگی در حال پخش است. او نوشت: :« گلرخ جزیره نقش پیچیده‌ای بود، انسانی پراز نقص و کمبود که بار سنگین گذشته رو به‌دوش می‌کشید. همیشه این جمله را شنیدم که توی زمان حال زندگی کن اما آیا واقعاً میشه؟ روان ما همیشه از گذشته تأثیرخواهد گرفت و تحت تأثیر گذشته برای آینده برنامه خواهد ریخت...»

شبنم مقدمی هم با انتشارتصویر مزار «اکبرعالمی» و«خسرو سینایی» که در کنار هم قرار گرفته‌اند یادی از این دو بزرگ سینما کرده و نوشته:«هشتم آذرماه. سال دو صفر. بهشت زهرا. قطعه هنرمندان. ما بین پلان‌ها، وقتی به دنبال جای عزیزان و استادان می‌گشتم، مدام داشتم فکر می‌کردم کسانی مثل این دو نازنین بهترین که عمر و جوانی و همه زندگانی‌شان به عشق سینما و در کنار سینما گذشته، آیا شور و عشق‌شان را با خود به آن جهان هم کشانده اند؟... و آرزو کردم کاش این گونه باشد!

بابک زرین آهنگساز هم به فراخوان چهارمین جایزه ترانه افشین یداللهی اشاره داشته که بزودی برگزار می‌شود.

بابک جهانبخش هم از تمدید کنسرت خود در جزیره کیش خبرداده و همچنین کارجدیدش که بزودی منتشر می‌شود.

صابر ابر هم با انتشار یک ویدیو به تصنیف قدیمی و ماندگار میرزا کوچک‌خان جنگلی اشاره داشته که توسط یکی از دوستانش به‌نام اردوان بازخوانی شده با عنوان «یک میرزا کوچک‌خان در ما زنده است!» او در شرح این عکس که اشاره دارد به بیماری تومور این شخص که از بین رفته نوشته: این دوستم اردوان است که «بود»‌ها می‌خواند. جایزه برای همه کسانی که تومورها را نابود می‌کنند، آنهایی که یک میرزا کوچک‌خان در خودشان دارند.

نوید محمودی  کارگردان، فیلم ویدیویی از داوود سرخوش خواننده، ترانه‌سرا و آهنگساز اهل افغانستان منتشر کرده که از حال و هوای سرزمینش می‌خواند:«وقتی بغض امان نمی‌دهد. گریه داوود سرخوش در میان اجرای ترانه سرزمین من»

کوروش سلیمانی با انتشار تیزر سریال «اپیدمی» به کارگردانی سید امیرسجاد حسینی و تهیه‌کنندگی سعید کمانی از فصل اول این کار خبرداده که بزودی از شبکه سه سیما پخش می‌شود و درآن ایفای نقش داشته است.

رؤیا تیموریان با انتشارتصاویری ازنقش خود درسریال «جیران» خبرازاکران تازه‌ترین اثر حسن فتحی داده که بزودی پخش خواهد شد.

فرزاد مؤتمن اشاره داشته به فیلم «تیتان» و نوشته:«تماشای فیلم برنده نخل طلای بهترین فیلم سال مشکل است» و به شرح این کار اشاره داشته است.

لاله اسکندری از پایان فیلمبرداری سریال «جشن سربرون» نوشته که به تهیه‌کنندگی حسن نجاریان و کارگردانی مجتبی راعی است و به روایت دوران قبل از مشروطه می‌پردازد. اسکندری دراین سریال نقش بی‌بی کتایون را ایفا می‌کند:«پس‌از قریب بیست ماه همکاری با گروه خوب و دوست داشتنی سریال جشن سربرون به ایستگاه پایانی رسیدیم...»

از دنیای ادبیات چه خبر؟

میچکا نشر کودک و نوجوان از نشست ادبی در خصوص ادبیات کودک و نوجوان با حضور مصطفی رحمان دوست، شهرام اقبال‌زاده و دیگر نویسندگان صاحب نظر در حوزه کودک و ادبیات اشاره داشته که از هفته دو آذرماه تا دوازدهم آذرماه در باغ کتاب در حال برگزاری است.

صفحه رسمی انتشارات هوپا هم که ناشرتخصصی کتاب کودک و نوجوان است به اثر جدید خود«ماهی‌های بالا بندر» اشاره داشته که تصویرگری آن راغزاله بیگدلو انجام داده و به زبان ترکی هم چاپ شده است. شیوا مقانلو نویسنده و مترجم ازجشن امضای اثر جدیدش با عنوان «آدم ماهی» خبرداده که قرار است روزجمعه دوازده آذر در فروشگاه سی‌بوک برگزار شود.

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو