بیوگرافی و عکس های پیروز از خوانندگان قدیمی ایرانی

بیوگرافی و عکس های پیروز از خوانندگان قدیمی ایرانی


منبع: بیتوته

120

1400/9/10

09:56


بیوگرافی و عکس های پیروز از خوانندگان قدیمی ایرانی



زندگینامه پیروز, پیروز و همسرش, آلبوم های پیروز

اولین گروه رسمی پیروز شیش و هفت نام داشت

 

بیوگرافی پیروز خواننده و همسرش نازی سهیلی

پیروز خواننده معروفی که در تهران به دنیا آمد و در دانشگاه سن برناردینو یکی از شهرهای ایالت کالیفرنیا، موسیقی خوانده است. پیروز یکی از خوانندگان قدیمی ایران است که هم اکنون در خارج از ایران زندگی می کند.

چکیده ای از بیوگرافی پیروز

نام : پیروز

نام خانوادگی : پاینده آزاد

تاریخ تولد : 14 اردیبهشت 1341

محل تولد : تهران

حرفه : خواننده

وضعیت تاهل : متاهل

 

بیوگرافی پیروز

پیروز پاینده آزاد یکی از خوانندگان قدیمی ایرانی است که هم اکنون در خارج از ایران زندگی می کند. او را با نام کوچکش یعنی پیروز می شناسند و با همین نام نیز معروف شده است.

 

پیروز در تهران به دنیا آمد و بیمارستان میثاقیه ی تهران، بیمارستانی بود که پیروز در آن چشم به جهان گشود. او در چهاردهم اردیبهشت در سال 1341 متولد شد و نهایتا در سن پانزده سالگی و در سال 1356، با هدف تحصیل در رشته ی مورد علاقه اش یعنی موسیقی، ایران را به مقصد آمریکا ترک نمود.

 

علاقه ی او به موسیقی جاز از همان ابتدای کودکی شکل گرفت و او با هدف موفقیت در این رشته حتی رشته ی دانشگاهی اش را هم موسیقی انتخاب کرد.

تمام مدت تحصیل پیروز در سانفرانسیسکو گذشت و نهایتا او در دانشگاه دانشگاه سن برناردینو در کالیفرنیا، موسیقی خواند و فارغ التحصیل شد.

 

علاقه ی او به موسیقی از حد معمول فراتر شد و زمینه را فراهم کرد تا بتواند در ابعاد مختلف موسیقی به فعالیت بپردازد. ترانه سرایی و آهنگسازی، از جمله کارهایی بود که پیروز به جز خوانندگی به آن ها پرداخت اما نهایتا اکثر ایرانی ها او را با عنوان خواننده می شناسند.

 

زندگی هنری پیروز, گروه بلک کتس پیروز, پیروز

پیروز پاینده آزاد یکی از خوانندگان قدیمی ایرانی است

 

سازهای مورد علاقه ی پیروز

علاقه ی شدید پیروز به موسیقی مانع از این می شد که او ساز زدنش را بر روی یک یا چند ساز محدود کند. همان طور که خودش می گوید، از بچگی عاشق نواختن بود و این عشق را در نواختن سازهای مختلف امتحان کرد. اما در کنار تمامی سازهایی که می نوازد، لذتبخش ترین ساز برای او درام است و می گوید هیچ سازی به اندازه ی درام برایش لذتبخش نیست.

 

البته این در شرایطی است که در اکثر موزیک ویدیوها، پیروز را در حال نواختن گیتار مشاهده می کنیم. لازم است بدانید که او نواختن سازها را فقط در امریکا یاد نگرفت و در ایران نیز به نواختن مشغول بود و از بچگی زدن سازهای مختلف می آموخت.

 

گروه بلک کتس پیروز, پیروز, بیوگرافی پیروز

علاقه پیروز به موسیقی مانع از این شد که او ساز زدنش را بر روی یک ساز محدود کند

 

فعالیت های موسیقایی پیروز

اولین گروه رسمی پیروز، شیش و هفت نام داشت که آن را در سانفرانسیسکو با رفیقش ابی حمیدیه، تشکیل دادند، آن ها در این گروه تمام آهنگ ها و ساخته های خودشان را می خواندند و متاسفانه فعالیت های پیروز آن طور که باید در این گروه و در دوران ابتدایی فعالیت های موسیقی خودش دیده نشد و مورد استقبال قرار نگرفت.

 

با این حال آن ها کنسرت های زیاد را برگزار کردند تا اینکه پیروز وارد گروه بلک کتس یا همان گربه های سیاه شد. ورود او به گربه های سیاه باعث آشنایی با شهبال شب پره مسئول گروه بلک کتس، همراه بود. پیروز بعد از اینکه شهبال برای همکاری از او دعوت کرد از سانفرانسیسکو به لس آنجلس نقل مکان کرد و در این گروه به خوانندگی و گیتار زدن پرداخت.

 

در واقع سال 1366 را می توانیم سال ورود پیروز به گروه بلک کتس معرفی کنیم که تاثیر بسیار زیادی در دیده شدن توانایی های این خواننده و آهنگساز خوب کشورمان داشت. بلک کتس به همراه پیروز، اولین آلبوم خود را با عنوان پول در سال 1992 منتشر کرد.

 

پس از هفت سال همکاری با بلک کتس، پیروز تصمیم گرفت که در سال 1999 از این گروه جدا شود و بدون هیچ گروهی به فعالیت های موسیقایی خود بپردازد. او اولین آلبوم خود را با نام عشق نو منتشر کرد و آلبوم های بعدی او یکی پس از دیگری، وارد عرصه ی موسیقی شدند.

 

پیروز نام آلبوم دومش را پندار نیک گذاشت و به عقیده ی خودش این آلبوم راهی بود که به واسطه ی آن می توانست با مخاطبش درد و دل کند. در نهایت سومین آلبوم پیروز فردای بهتر بود و بعد از آن دیگر فعالیتی در عرصه ی موسیقی از خودش به جای نگذاشت.

 

مرخصی چندین ساله ی پیروز از دنیای موسیقی

او مزرعه ی بزرگی داشت که در آن به پرورش اسب و حیوانات دیگر می پرداخت. پیروز به مدت هشت سال در این مزرعه زندگی کرد و ترانه سرایی را در این مدت انتخاب کرد و از زندگی شهری دوری کرد. او عاشق فوتبال است به صورت پیگیرانه این ورزش را دنبال می کند. پرسپولیس تیم محبوب ایرانی پیروز است و از بین تیم های خارجی آرسنال را انتخاب می کند.

 

 بیوگرافی پیروز, پیروز خواننده, آهنگ جدید پیروز

پیروز و همسرش نازی سهیلی

 

ازدواج و زندگی شخصی پیروز

پیروز در سال 1390 طی یک رابطه ی عاشقانه با نازی سهیلی ازدواج کرد. این رابطه به حدی عمیق بود که پیروز آهنگ ناجی خود را یکی از معروف ترین آهنگ هایش است در روز عروسی به همسرش نازی تقدیم نمود. نازی سهیلی علاوه بر اینکه شریک زندگی و همسر پیروز است، مدیریت برنامه های هنری او را نیز بر عهده دارد.

 

نگاهی به آثار پیروز

 

دیدار عید بیبی جون
تورو مثل جون امشب دوباره خریدارم
عجب حالی داره به چی داری فکر می‌کنی آتیش
تظاهر هم آغوش بی اجازه
ضربان شب عاشقا نازی
قلب عشق اومده تو خونه روز دیدار

 

 

گردآوری : بخش فرهنگ و هنر بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو