رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم، گفت: گواهی می دهم که دولت در این ۱۰۰ روز مجاهدانه تلاش داشته و حتی پنجشنبه و جمعه ها را هم مشغول کار بوده است.

محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس که با حضور رئیس جمهور و اعضای هیات دولت برگزار شد، ضمن خیر مقدم به رئیس جمهور و اعضای کابینه و همچنین با اشاره به روز بزرگداشت مجلس و سالروز شهادت عالم مجاهد شهید مدرس، گفت: آقای رئیس جمهور به عنوان یک نماینده و خادم نمایندگان، گواهی می دهم که شاهد بودم شما در این ۱۰۰ روز تلاش مجاهدانه داشتید، شما و همکارانتان حتی پنجشنبه و جمعه ها هم مشغول کار هستید. از سوی دیگر سفرهای استانی که انجام شد امر بسیار حائز اهمیتی بود. همه به این موضوع رسیده ایم که نفس سفر استانی و میان مردم بودن نعمت بزرگی است تا مسئولیت ما را از مردم غافل نکند و دغدغه مردم میان ما باقی بماند البته این دغدغه میان ما و نمایندگان نیز کاملا وجود دارد.

وی افزود: آقای رئیسی مطمئنم شما در حوزه سیاست خارجی و در حوزه رفع تحریم ها نیز تلاش خواهید کرد که هم مذاکره ای خوب و عزتمندانه را شاهد باشیم و همچنین با تلاش خوب حق مردم گرفته شود و این تحریم های ظالمانه نیز رفع شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رابطه میان دولت و مجلس در این مجلس یازدهم و دولت سیزدهم باید ماندگار و برای آیندگان مثال زدنی باشد. همکاری ما بدون شک یک همکاری مسئولانه است. مجلس حامی دولت بوده و قطعا ناظر دلسوز دولت و یکایک وزرا می باشد. مجلس برای حل مشکل مردم خود را یار و یاور یکایک اعضای هیات دولت و رئیس جمهور می داند. امروز فلسفه وجودی یکایک ما زیر سقف مجلس نباید جز دغدغه مردم باشد. اگر غیر از این باشد به دین و انقلاب، به مردم، شهدا و به خودمان ظلم کرده ایم. قطعا مطمئنم که دولت هم برای تعیین اولویت های واقعی مردم تلاش می کند. اولویت هایی که امروز مردم برای آن له می شوند و سختی می کشند ولی مقتدرانه می ایستند.

قالیباف ادامه داد: ما باید به نظرات کارشناسی نمایندگان اعتماد کنیم و آنها را همراه خود بدانیم، چرا که آنها نمایندگان مردم و در میان مردم هستند. در این راستا ما از دولت توقعات و انتظاراتی داریم. اجرای قانون، تحقق قانون، تحقق احکام بودجه و احکام برنامه، رسیدگی به موضوع بورس، معیشت، اشتغال، مسکن، جوانی جمعیت و بالا بردن قدرت خرید مردم توقعات و انتظارات مجلس از دولت می باشد. بدانید همه همکاران از هیچ تلاش و کمکی در تحقق این خواسته ها دریغ نخواهند کرد. مسئولیت تحقق این موارد و بار این مسئولیت به دوش اعضای دولت و رئیس جمهور است اما ما با شما همکاری می کنیم و صادقانه پای کار هستیم. اگر این هماهنگی دولت و مجلس منجر به هم افزایی و کارآمدی برای رفع مشکلات مردم نشود، هیچ ارزشی ندارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما امروز محکوم به این هستیم که کارآمدی دین را در اداره جامعه نشان دهیم و اما چون بار این مهم بر دوش دولت است ما یار و یاور و همکار او خواهیم بود.