در ادامه سیاست‌های خصمانه واشنگتن علیه کشورمان چند قانونگذار آمریکایی طرحی برای تحریم پهپادهای ایران و حامیان آن ارائه دادند.

چند عضو مجلس نمایندگان آمریکا از هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه یک طرح برای مقابله با توانمندی پهپادی ایران معرفی و ادعا کردند که هدف آنها جلوگیری از دستیابی ایران و یا گروه های مورد حمایت آن به هواپیماهای بدون سرنشینی است که می تواند در حملات علیه آمریکا و متحدانش مورد استفاده قرار گیرد.

بنابر گزارش وب سایت رسمی مجلس نمایندگان آمریکا، این نمایندگان به سرپرستی مایکل مک کاول، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا طرح موسوم به "قانون توقف پهپادهای ایرانی" را ارائه داده‌اند که شامل تحریم‌هایی علیه برنامه تسلیحاتی متعارف ایران، ازجمله فروش یا انتقال هواپیماهای بدون سرنشین به یا از ایران می شود.

آنها برای توجیه اقدام خصمانه خود در شرایطی که همچنان سیاست‌های فشار حداکثری علیه کشورمان ادامه دارد، ادعا کرده اند که پهپادهای ایران تهدید است علیه آمریکا و متحدان منطقه ای اش که باید متوقف شود.

این تلاش از سوی چند مقام آمریکایی در حالی مطرح شده که مذاکرات برای لغو تحریم‌ها علیه ایران در وین در جریان است وتا زمانی که فهرست قرمز تحریمی در میان باشد، چراغ سبز بازگشت آمریکا به توافق روشن نخواهد شد. تنها لغو کامل تحریم‌ها و توقف فشار حداکثری با تمام لوازم آن است که می‌تواند به بازگشت آمریکا به توافق منتهی شود.