طرز تهیه پیتزا کالزونه اسفناج و قارچ

پیتزا کالزونه اسفناج و قارچ , طرز تهیه پیتزا کالزونه اسفناج و قارچ

پیتزا کالزونه اسفناج و قارچ یکی از انواع غذاهای خوشمزه ایتالیایی است که با رسپی های متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیتزا کالزونه اسفناج و قارچ در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم پیتزا کالزونه اسفناج و قارچ
آرد۳ لیوان
آب ولرم۱ لیوان
خمیر مایه خشکیک و نیم قاشق چای خوری
نمکیک و نیم قاشق چای خوری
پودر آویشن۱ قاشق چای خوری
شکر۱ قاشق غذا خوری
روغن زیتون۴ قاشق غذا خوری
تخم مرغ برای رومال۱ عدد
مواد میانی
اسفناج شسته و خرد شده۳۰۰ گرم
قارچ اسلایس خرد شده۲۰۰ گرم
پنیر موزارلا یا پنیر پیتزا۱ لیوان
پنیر ریکوتا یا پنیر خامه ای۱۰۰ گرم
پیاز نگینی خرد شده۱ عدد
سیر رنده شده۲ حبه
روغن زیتون۳ قاشق غذا خوری
نمک و فلفل سیاهبه میزان لازم
سس ایتالیایی مارینا۱ لیوان

طرز تهیه پیتزا کالزونه اسفناج و قارچ

مرحله اول

در ابتدای کار، خمیر پیتزا را آماده می کنیم. برای این کار، نصف لیوان آب دستور را با شکر مخلوط می کنیم. بعد خمیر مایه را اضافه کرده و کمی به هم می زنیم. سپس روی لیوان را با یک نعلبکی یا در پوش می پواشنیم.

مرحله دوم

حالا به مدت ۱۰ دقیقه داخل یک جای گرم می گذاریم تا خمیر مایه عمل بیاید و پف کند. در کاسه بزرگ تر یا کاسه میکسر، آرد را الک می کنیم به همراه نمک و آویشن مخلوط می کنیم. بقیه آب و خمیر مایه عمل آمده را اضافه می کنیم.

مرحله سوم

سپس کاملا مخلوط می کنیم تا خمیر جمع شود. اگر خمیر سفت بود چند قاشق آب کم کم اضافه می کنیم تا خمیر نرم و لطیف شود. در آخر روغن زیتون را اضافه می‌کنیم و به مدت ۱۵ دقیقه خوب ورز می‌دهیم تا خمیر صاف و یک دست شود.

مرحله چهارم

خمیر را در کاسه چرب شده گذاشته روی آن را سلفون می‌کشیم و به مدت یک ساعت برای استراحت در جای نسبتا گرم می گذاریم تا حجم خمیر دو برابر شود. در این فاصله مواد میانی را آماده می ‌کنیم.

مرحله پنجم

یک تابه را با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا روغن داغ شود. سپس پیاز نگینی خرد شده به همراه سیر رنده شده را با کمی روغن زیتون تفت می دهیم تا سبک شود. بعد قارچ و اسفناج خرد شده را اضافه می کنیم.

مرحله ششم

سپس به همراه نمک و فلفل تا زمانی که آب قارچ و اسفناج کشیده شود، تفت می دهیم. سپس از روی حرارت بر می داریم کنار می گذاریم تا کمی خنک شود. در آخر پنیر ریکوتا یا پنیر خامه‌ای را اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم.

مرحله هفتم

بعد از استراحت خمیر آن را به چهار قسمت تقسیم می کنیم و بعد چانه کردن خمیرها را داخل سینی گذاشته و روی آن ها را با نایلون می کشیم. مجدد حدود ۲۰ دقیقه دیگر اجازه می دهیم تا خمیر استراحت کند.

مرحله هشتم

حالا خمیر را با وردنه یا با دست به قطر تقریبی ۲۰ تا ۲۲ سانت باز می کنیم و روی نصف خمیر را سس مارینا می ریزیم. روی آن را کمی پنیر پیتزا ریخته و بعد از مواد اسفناج و قارچ می ریزیم و نصف دیگر خمیر را روی آن برمی‌گردانیم.

مرحله نهم

سپس دو لبه های خمیر را روی هم قرار داده و با فشار انگشت دور تا دور خمیر را به هم می چسبانیم و لبه ها را می پیچیم. تخم مرغ را با چنگال می زنیم و با قلم مو روی کالزون ها را رومال می‌کنیم. یک سینی فر را برداشته و کف آن را کاغذ روغنی پهن می کنیم.

مرحله دهم

کالزون ها را درون آن می چینیم. فر را از قبل با دمای ۲۰۰ درجه فارنهایت گرم می کنیم. سپس کالزون ها را درون فر گرم شده به مدت ۲۰ الی ۲۵ دقیقه می پزیم تا روی کالزون ها رنگ گرفته و طلایی شود. سپس از فر خارج کرده و در ظرف مناسب سرو می کنیم.