یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم خطاب به مسئولان اجرایی کشور گفت: قرار نیست با همه خوب باشید یا دل همه را به دست آورید. تعامل و حس حرمت خوب است اما باید در راستای معیارهای انقلاب اسلامی عمل کنیم.

عباس گودرزی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک روز مجلس اظهار کرد: مدرس جمله ای دارد که باید آن را با طلا نوشت. او می گوید که خداوند دو چیز به من نداد؛ طمع و ترس. آنچه باعث شد مدرس، مدرس بشود این جمله بود. او به داده ها اشاره نکرد، همان طور که من امروز می خواهم به نداشته های نمایندگان اشاره کنم.

نماینده مردم بروجرد در مجلس با اشاره به این جمله از شهید مدرس که «هر کس با اسلام و منافع ملی باشد، من با او هستم»، گفت: ما در دولتی‌ها و مجلسی‌ها کسانی را می‌بینیم که با همه هستند. من خطاب به یک وزیر عرض می‌کنم که قرار نیست با همه خوب باشید یا دل همه را به دست بیاورید. تعامل و حس حرمت خوب است اما باید در راستای معیارهای انقلاب اسلامی عمل کنیم. مسئولی که دشمن ندارد و هیچ کس از او بدش نمی‌آید، نفاق دارد.

نامزدهای انتخابات مجلس با پول پاشی‌های بسیار کانون‌های ثروت و قدرت وامدار می‌کنند

گودرزی با اشاره به «ضرورت حفظ شأن مجلس» گفت: اگر می‌خواهیم شأن مجلس حفظ شود باید به دوران انتخابات بازگردیم. متأسفانه نامزدها وعده‌های اجرایی می‌دهند؛ سفره‌های انتخاباتی پهن می‌کنند و با پول پاشی‌های بسیار و کانون‌های ثروت و قدرت وامدار می‌کنند. چه اصلاح طلب و چه اصول گرا. چه چپ و چه راست. اگر کسی از این طریق وارد مجلس شود باید به گونه‌ای بدهی خود را پرداخت کند. مشخص است که این مجلس نمی‌تواند در رأس امور باشد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با استناد به این جمله از امام خمینی (ره) که مجلس عصاره فضائل ملت است، تأکید کرد: وقتی درخت سیب می کاریم باید انتظار سیب سرخ صادراتی داشته باشیم نه انتظار پرتقال. کسانی که در انتخابات وعده های اجرایی می دهند توقع مردم را بالا می برند و ممکن است برخی از مردمان عزیزمان تصور کنند که نماینده باید مسئولیت های مختلفی داشته باشد.

نماینده مجلس نباید در برابر وزیر کرنش کند

گودرزی در خصوص ضرورت تغییر ریل بودجه ریزی گفت: نماینده مجلس نباید در برابر وزیر کرنش کند و به خاطر امکاناتی که حق حوزه انتخابیه اش است، درخواست کند. این مسائل مجلس را از رأس امور پایین می آورد. وزیری که بودجه را عادلانه و متوازن توزیع نمی کند باید مواخذه شود. این مسائل نقش نظارتی مجلس را تضعیف می کند.

وی در پایان در خصوص «کمبود پزشک» مدعی شد: عده ای به خاطر تعارض منافع این بلا را بر سر ملت آورده اند. در حیات بیمارستان ها و خیابان های اطرافش بیماران چادر می زنند به این خاطر است که پزشک نداریم. این موضوع خطاب به وزیر بهداشت است و باید در جای دیگری به تفصیل پرداخته شود.