رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران از شناسایی و دستگیری مجرمان اینترنتی که از طریق ربات‌های همسر یاب در تلگرام، کاربران را به درگاه‌های جعلی هدایت می‌کردند، خبر داد و گفت: هموطنان حتما در هنگام ثبت سفارشات اینترنتی از فروشگاه‌های دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید کنند.

سرهنگ دوم حمیدرضا سلطان آبادی درتشریح این پرونده قضایی اظهار داشت: فردی با حضور در این پلیس اعلام داشت از حساب بانکی‌اش برداشت غیرمجاز صورت گرفته که بررسی این پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس قرار گرفت.

وی افزود: پس از اخذ اظهارات شاکی و انجام اقدامات فنی و مهندسی، در نهایت متهمان شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضایی دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: متهمان در ابتدا منکر بزه انتسابی شده، اما در مواجهه با مستندات جمع‌آوری‌شده، لب به اعتراف گشوده و گفتند که از طریق تبلیغات در کانال‌های تلگرام و استفاده از ربات‌های تلگرامی با عنوان همسر یاب، کاربران را به صفحات درگاه‌های جعلی هدایت می‌کرده و با کلاهبرداری به روش فیشینگ، اقدام به اخذ مشخصات کارت بانکی و خالی کردن حساب آن‌ها در فرصت مناسب می‌کردند.

سرهنگ سلطان آبادی با تأکید بر هوشیاری هموطنان چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی خاطرنشان کرد: هموطنان به جهت نیفتادن در دام کلاهبردان فیشینگ در هنگام ثبت سفارشات اینترنتی از فروشگاه‌های دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید کنند و با بررسی پروتکل (https) از صحت سایت‌ها مطمئن شوند.

رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران افزود: شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه حضوری به پلیس فتا از راهنمایی مستقیم کارشناسان و یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و ثبت گزارش در قسمت گزارش های مردمی و یا با شماره گیری  ۰۹۶۳۸۰ مرکز امـداد و فوریت‌های سایبـری به جهت استفاده از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی خود اقدام نمایند.