قبل از سفر خارجی از واکسن تزریقی خود اطمینان حاصل کنید

37

1400/9/10

16:22


رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک از افرادیکه قصد سفر به خارج از کشور را دارند توصیه کرد، قبل از سفر از صحت و اعتبار واکسن تزریقی خود مطمئن شوند.

قبل از سفر خارجی از واکسن تزریقی خود اطمینان حاصل کنید

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر سید محمد جمالیان گفت: افرادی که قصد سفر به خارج از کشور در ماه‌های آینده را دارند باید اطمینان کسب کنند که آیا نوع واکسنی که دریافت کرده‌اند توسط کشور مقصد برای مسافرت مورد قبول است یا خیر.

وی افزود: برای جلوگیری از مشکلات هموطنان و هم استانی های عزیز در کشور های مقصد سفرشان حتما باید وارد لینک https://visaguide.world/news/vaccine-checker-proof-of-immunity-for-travel شده و اطلاعات مورد نظر را با کشور مقصد مطابقت دهند.

وی تاکید کرد: در صورت عدم پذیرش نوع واکسن تزریق شده با واکسن‌های مورد قبول کشور مقصد، افرادی که ناچار به سفر هستند می‌بایست در اولین فرصت با مراجعه به معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی درخواست تزریق یک یا دو نوبت واکسن آسترازنکا اضافه بر واکسن‌های تزریق شده بر اساس پروتکل ابلاغی معاونت بهداشت وزارت بهداشت ارائه نمایند.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین تهیه کارت واکسن دیجیتال دو هفته قبل از سفر خارجی الزامی است و امیدواریم مردم عزیز به توصیه گوش بدهند تا کمتر دچار مشکل و اتلاف وقت شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تنها مدرک معتبر واکسیناسیون ایران، کارت دیجیتال صادرشده از سوی وزارت بهداشت است که از طریق سامانه salamat.gov.ir صادر شده است به این ترتیب که تنها کافی است جهت تعیین اصالت کارت واکسن دیجیتال انگلیسی (مخصوص مسافران به خارج کشور)، کافی است بارکد دوبعدی (QR-Code) مندرج روی کارت توسط یک گوشی تلفن همراه اسکن شود.

وی در پایان یادآور شد: با توجه به این که بین دونوبت واکسن یادآوری لازم است حداقل یک ماه فاصله وجود داشته باشد، لذا افرادی که در آینده مسافرت خارجی دارند درخواست خود را در اولین زمان ممکن به دانشگاه علوم پزشکی اعلام کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو