شوهر عاشق برای همسرش تاج محل ساخت!

شوهر عاشق برای همسرش تاج محل ساخت!


منبع: روزیاتو

111

1400/9/10

18:02


شوهر عاشق برای همسرش تاج محل ساخت!

شوهر عاشق برای همسرش تاج محل ساخت!

مردی در هند خود را به آب و آتش زده و برای این که عشقش را به همسرش ثابت کند برایش نسخه ای از تاج محل را ساخته است. به گزارش Insider، آناند پراکاش چوکسی، اهل ایالت مادیا پرادش، ۲۰۰ میلیون روپیه (حدود ۲۶۶ هزار دلار) هزینه کرده تا نسخه ای از «بنای عشق» را همراه با ستون های مرمری اش بسازد.

تاج محل

تاج محل اصلی که در آگرا در جنوب دهلی واقع شده است، توسط شاه جهان، سلطان هندی در قرن ۱۷ میلادی به عنوان یادمانی برای همسر ایرانی اش، ممتاز، ساخته شده است. این بنا که یکی از عجایب هفتگانه جهان نیز هست را رابیندرانات تاگور، شاعر شهیر هندی با عنوان «اشکی بر گونه زمان» توصیف می کند.

تاج محل

چوکسی ۵۲ ساله، این نسخه تاج محل را به همسر ۲۷ ساله اش، مانجوشا، تقدیم کرده است. چوکسی می گوید که اندازه این عمارت حدود یک سوم نسخه اصلی است و در ساخت آن از همان جنس مرمر استفاده شده است.

تاج محل

چوکسی می گوید: «همسر من فقط درخواست یک اتاق برای مراقبه داشت. او بانویی معنوی است. او می گوید که گنبد یک فضای متفاوت و انرژی مثبت بسیاری ایجاد می کند.»

تاج محل

وی می گوید که فضای داخلی عمارت از دو اتاق خواب، یک کتابخانه و یک اتاق مراقبه تشکیل شده است. او این بنا را پس از چندین سفر به آگرا برای نگاه انداختن به تاج محل ساخته و فضای اندرونی اش را با توجه به یادداشت هایش بنا کرده است. «ما برای ساختن نسخه خودمان از عکس های سه بعدی بسیاری که در اینترنت یافتیم هم استفاده کردیم.»

این عمارت که در ملک ۲۰ هکتاری چوکسی واقع شده پذیرای همسایه ها و گردشگران نیز هست. چوکسی می گوید: «خیلی افراد عکس های پیش از عروسی شان را اینجا انداخته اند. من هم حرفی ندارم چون ما در محله ما همه همدیگر را می شناسند. به همین خاطر خانه من رو به همه باز است.»

او اضافه می کند: «امروزه در کشور ما به خاطر طبقات و کیش های مختلف، نفرت و تفرقه زیادی وجود دارد.» او ادامه می دهد که نیت وی رواج عشق در این زمانه سرشار از ناملایمات بوده است. «این خانه برای من نماد عشقی است که می تواند فراتر از اختلافات اجتماعی و هیاهوی سیاسی برود.»

بیشتر بخوانید:

۱۰ رسم عجیب و غریب که فقط در عروسی های هندی ممکن است ببینید

تاج محل هندوستان؛ مظهر عشق شاه جهان به ارجمند بانو بیگم

تولد گوساله ای در هند با دو دهان و چهار چشم و پرستش او به عنوان «گاو مقدس»

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو