ریانا قهرمان ملی جمهوری باربادوس شد

ریانا قهرمان ملی جمهوری باربادوس شد


منبع: روزیاتو

150

1400/9/10

19:15


ریانا قهرمان ملی جمهوری باربادوس شد

ریانا قهرمان ملی جمهوری باربادوس شد

کشور باربادوس پس از کنار گذاشتن ملکه انگلیس به عنوان رئیس دولت خود و اعلام تبدیل شدنش به یک جمهوری، در یکی از اولین اقداماتش پس از این تغییر بزرگ، ریانا، خواننده ی مشهور باربادوسی را قهرمان ملی اعلام کرد.

بعد از برگزاری مراسم تحلیف اولین رئیس جمهور باربادوس یعنی ساندرا میسون، نخست وزیر این کشور، میا ماتلی، از این خواننده ی ۳۳ ساله که او هم در جشن اعلام جمهوری شدن کشور باربادوس حضور داشت، تقدیر کرد.

ماتلی در این مراسم خطاب به ریانا گفت: «از طرف یک کشور قدرشناس و مردمی به مراتب مفتخرتر، لقب قهرمان ملی را به شما اهدا می کنم، سفیر رابین ریانا فنتی.»

او در ادامه با اشاره به یکی از آهنگ های ریانا به نام «الماس» گفت: «باشد که باز هم چون الماس بدرخشید و با کارهایتان برای کشورتان افتخار بیافرینید و هر جا که بودید مورد تحسین و احترام قرار گیرید.»

اولین بار در سپتامبر ۲۰۲۰ بود که بارباردوس از تصمیم خود برای برکناری ملکه انگلیس از ریاست دولت این کشور خبر داد.

ماتلی آن زمان در مراسم افتتاحیه ی پارلمان باربادوس گفت: «وقتش رسیده گذشته ی مستعمراتی خود را به طور کامل پشت سر بگذاریم.»

او در ادامه گفت: «مردم باربادوس یک رئیس دولت باربادوسی می خواهند. این اقدامی اساسی است تا با اطمینان اعلام کنیم که هستیم و به چه می توانیم دست یابیم.»

بر اساس آنچه در وبسایت گردشگری باربادوس آمده، این کشور نزدیک به ۴۰۰ سال تحت فرمانروایی انگلیس بود تا آنکه در سال ۱۹۶۶ اعلام استقلال کرد اما ملکه انگلیس تا روز گذشته رئیس دولت آن باقی ماند.

این مراسم همزمان با پنجاه و پنجمین سالگرد استقلال باربادوس برگزار شد و پرنس چارلز، ولیعهد انگلیس هم که در آن حضور یافته بود سخنرانی ای برای مهمانان داشت.

او گفت تبدیل شدن باربادوس به یک جمهوری، شروعی تازه خواهد بود و به نقش انگلیس در تجارت میان قاره ای بردگان اذعان کرد.

او در ادامه گفت: «از میان تاریک ترین روزهای گذشته ی کشورمان و قساوت هولناک برده داری که تا ابد لکه ی ننگی بر دامان تاریخ ما خواهد بود، مردم این جزیره با پایمردی ای خارق العاده راه خود را ساختند.»

ملکه انگلیس نیز در نامه ای به میسون، رئیس جمهور جدید بارباردوس، که روز گذشته منتشر شد، گفت این کشور جزیره ای به خاطر فرهنگ پرشور، مهارت های ورزشی و زیبایی های طبیعی اش، جایگاه ویژه ای در قلب او دارد.

او همچنین برای باربادوس شادی، صلح و موفقیت آرزو کرد.

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو