میزبانی سالن‌ها از اجراهای موسیقی با ظرفیت عادی

65

1400/9/11

01:07


نشست نمایندگان موسسات موسیقی و مدیران سالن‌ها با حضور سرپرست معاونت امور هنری و سرپرست دفتر موسیقی به منظور تصمیم‌گیری نهایی برای از سرگیری اجراهای موسیقی برگزار شد.

میزبانی سالن‌ها از اجراهای موسیقی با ظرفیت عادی

به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی دفتر موسیقی، سومین جلسه  برای از سرگیری اجراهای صحنه ای موسیقی با حضور محمود شالویی سرپرست معاونت هنری، محمد اله یاری سرپرست دفتر موسیقی و موسسات موسیقی  و نماینده سالن‌های برگزاری اجراها برگزار شد.

در‌ ابتدای این جلسه محمد اله یاری سرپرست دفتر‌ موسیقی ضمن ارایه گزارشی از دو جلسه قبلی گفت: چنانکه اطلاع دارید از سوم اسفندماه سال ۹۸ به دلیل شیوع کرونا اجراهای موسیقی با حضور تماشاگران متوقف شد، پیش از آن تا انتهای بهمن سال ۹۸ بیش از ۶ هزار اجرای صحنه ای برگزار شده بود.  با این وجود هنرمندان و موسسات به افزایش تولید تک آهنگ روی آورده و تلاش کردند  تا ارتباط با مخاطب خود را از دست ندهند.

اله یاری افزود: ما در تیر و مهر ماه سال ۹۹ نیز طی دو مقطع که شرایط شیوع کرونا کمی افول پیدا کرده بود دو جلسه برگزار و در این جلسات پروتکل هایی برای بازگشایی نوشته و‌ برای ستاد مبارزه با کرونا ارسال شد اما اجراهای صحنه ای با حضور تماشاگران میسر نشد، در نهایت در شش ماهه اول ۱۴۰۰ و آغاز دولت سیزدهم و اقدامات توسعه واکسیناسیون امیدواری هایی برای از سرگیری اجراهای صحنه ای به‌‌ وجود آمده و دو جلسه پیش از این نیز با مدیران سالن ها و تهیه کنندگان برگزار شد.

اله یاری در پایان هم گفت: در ادامه جلسات قبلی و با توجه به پیگیری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجوز ستاد کرونا برای اجراهای موسیقی و وعده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای از سرگیری اجراهای موسیقی، نشست موسسات موسیقی و سالن ها با هماهنگی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برطرف کردن مسایل و تصمیم گیری درباره آغاز اجراها این جلسه برگزار می گردد.

محمود شالویی، سرپرست معاونت امور هنری درخصوص از سرگیری فعالیت‌های موسیقی گفت: کشور ما در دنیا با هنرش شناخته می‌شود. نمی‌توان ایرانی را بدون پشتوانه هنری‌اش معرفی کرد. جهانیان بیشتر از هر چیزی، ما را به هنرهایی که از آن بهره‌مند هستیم می‌شناسند و حتی به ما مباهات می‌کنند. بنابراین ما نیز باید از حافظان هنر باشیم و خودمان باید هنرمان را به بهترین وجه به دنیا معرفی کنیم. از طرفی مردم هنردوست ما تشنه برنامه‌های هنری هستند، گاهی برخی از فعالیت‌ها تحت شرایطی تا اندازه‌ای محدود یا دچار توقف کوتاه مدت می‌شوند اما همه آمال و آرزو ما این است که هر چه سریع‌تر به یک شرایط عادی‌تری برسیم. خوشبختانه دولت سیزدهم با واکسیناسیون عمومی اهتمام ویژه‌ای برای از سرگیری فعالیت‌های مختلف اعم از فعالیت‌های فرهنگی و هنری دارد. همه‌ تلاش دولتمردان در دو، سه ماه گذشته این بوده که این فعالیت‌ها مجدداً احیا شوند.

وی ادامه داد: طی مذاکره‌هایی که با سرپرست دفتر موسیقی و برخی ازصاحب‌نظران حوزه موسیقی داشتم، تلاش کردیم تا هر چه سریع‌تر بتوانیم این جریان را بار دیگر راه‌اندازی کنیم و  پاسخگوی علاقه‌مندان و مخاطبان باشیم.

سرپرست معاونت امور هنری اظهار داشت: مدتی پیش شرایط به‌گونه‌ای بود که بحث استفاده 50 درصدی از ظرفیت سالن‌های کنسرت مطرح بود ولی امروز ظرفیت‌ سالن‌ها به صورت عادی خودش برخواهد گشت. یعنی از این به بعد مجوزهایی که صادر می‌شود هم بر همین مبناست. منتها در این مسیر حتماً بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تأکید می‌کنیم. این وظیفه مدیران محترم سالن‌ها و تهیه‌کنندگان است که علاوه‌بر اینکه علاقه‌مندان را توجیه می‌کنند خودشان نیز باید بر این امر نظارت و مراقبت کافی و لازم را داشته باشند.

وی عنوان کرد: امروز همه ما می‌خواهیم با قوانین و مقرراتی که وضع شده یک بار دیگر چراغ موسیقی را روشن کنیم. امیدوارم با این اقدام بتوانیم هم نشاط و شادابی را به جامعه منتقل کنیم و هم به نیاز علاقه‌مندان پاسخ بدهیم.

شالویی در پایان نیز گفت: با تمام امکانات آماده همکاری و همراهی تمام عیار بوده و از همین الان آماده صدور مجوز برای سراسرکشور بوده و هیچ منعی در این زمینه نداریم.

در این جلسه علاوه بر مدیران و نمایندگان موسسات موسیقی، مدیران یا نمایندگان تالار وزارت کشور، سالن همایش ایرانیان، تالار هتل اسپیناس، سالن همایش های برج میلاد، بنیاد رودکی و تالار وحدت و... نظرات و پیشنهادات خود را بیان کردند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو