روسیه: شانس احیای برجام وجود دارد

منبع: برترین ها

55

1400/9/11

01:38


نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین اعلام کرد علی‌رغم اختلافات زیاد میان تهران و واشنگتن همچنان شانس توافق برای احیای برجام وجود دارد.

خبرگزاری تسنیم: نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین اعلام کرد علی‌رغم اختلافات زیاد میان تهران و واشنگتن همچنان شانس توافق برای احیای برجام وجود دارد.

میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین چهارشنبه شب در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد علی‌رغم دشواری‌های موجود و اختلافات جدی میان ایران و آمریکا، «شانس واقعی» برای توافق در وین همچنان وجود دارد.

روسیه: اختلافات ایران و آمریکا زیاد است

اولیانوف در این خصوص گفت: «شرایط بسیار دشواری است و به‌ وضوح می‌تواند دید که اختلافات میان آمریکایی‌ها و ایرانی‌ها بسیار زیاد است؛ چه در دوره‌های قبلی مذاکرات و چه در دور کنونی.»

وی ادامه داد: «با این حال، ما فکر می‌کنیم که هنوز شانس واقعی برای حل‌وفصل همه مسائل از طریق دیپلماسی و مذاکره وجود دارد.»

این دیپلمات ارشد روس در خصوص اختلافات جدی میان ایران و آمریکا یادآور شد: «ایران در حال حاضر بسیاری از تعهدات هسته‌ای خود را اجرا نمی‌کند. اما درک این نکته مهم است که رفتار ایران نه به دلیل بدخواهی، بلکه در واکنش به سیاست‌ غیرمسئولانه فشار حداکثری آمریکا در قالب تحریم‌های فراسرزمینی و سایر اهرم‌های فشار بوده است.»

اولیانوف تصریح کرد: «ایران درحال مقاومت است. این قابل انتظار بود و جای تعجب نیست.»

نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین افزود: «آمریکایی‌ها باید قبل از هرچیز تحریم‌ها را لغو کنند و ایران نیز باید برنامه‌ هسته‌ای خود را با مفاد برجام منطبق کند.»

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو