آیا مسئولین حاضرند لباس‌های پاره بپوشند؟

منبع: برترین ها

129

1400/9/11

07:02


با بالا‌گرفتن گرانی و تورم و کاهش شدید قدرت خرید مردم، رسانه‌های رسمی مدام مردم را به کم‌خوردن و کم‌پوشیدن و ... توصیه می‌کنند.

برترین‌ها: با بالا‌گرفتن گرانی و تورم و کاهش شدید قدرت خرید مردم، رسانه‌های رسمی مدام مردم را به کم‌خوردن و کم‌پوشیدن و ... توصیه می‌کنند.همین چند روز پیش بود که توصیه تبلیغاتی رامبد جوان، مجری صداوسیما، در اینستاگرامش به مردم برای رژیم گرفتن به عنوان راه‌حل مقابله با گرانی خوراک جنجالی شد، حالا دوباره در یک برنامه تلویزیونی، مادرها را دور هم جمع کرده‌اند تا درباره شیوه پوشاندن لباس‌های مندرس و پاره به فرزندان حرف می‌زنند. این برنامه، خاطر کاربران شبکه‌های اجتماعی را مکدر ساخته و واکنش‌های آن‌ها را در پی داشته است.

آیا مسئولین حاضرند لباس‌های پاره بپوشند؟

روزنامه آفتاب یزد در این باره نوشت: فقر و نداری مردم، انگار سوژه مناسبی برای صدا و سیمایی‌ها شده است که به خود این اجازه را می‌دهند زخم زبان بزنند ومردم را با حرف‌هایشان برنجانند. یک بار یک بازیگر، بی‌دست و پا خطابشان می‌کند و بار دیگر فرد دیگری می‌گوید هزینه‌ها چون گران است رژیم بگیرید حالا هم که به مردم آموزش می‌دهند لباس‌های کهنه‌شان را وصله پینه کنند تا دوباره مورد استفاده قرار بگیرد. ماجرا از این قرار است که در یک برنامه تلویزیونی که از شبکه سه سیما پخش شده است، مادرها را دور هم جمع کرده‌اند تا درباره شیوه پوشاندن لباس‌های مندرس و پاره به فرزندان حرف بزنند.

آیا مسئولین حاضرند لباس‌های پاره بپوشند؟

در واقع می‌خواهند بگویند حالا که گرانی و تورم است و قدرت خرید مردم کاهش یافته کم بخورید و کم بپوشید. اما باعث و بانی این شرایط، همین مسئولانی هستند که دغدغه‌شان مردم نبودند و با مدیریت غلط، گرانی و در پی آن فقرو نداری را برای مردم به ارمغان آوردند. حالا که نمی‌توانید مرهم باشید و درد مردم را دوا کنید لااقل نیش نزنید و با حرف‌های بیهوده آزرده خاطرشان نکنید.

یکی از کاربران در این باره می‌نویسد: «جالب بود، مسئولین کشور یواش یواش دارند طریق پشم رئیس و شیر دوشی از شتر را هم به مردم یاد می‌دهند تا هر خانواده در حیاط یک شتر داشته باشد».

دیگری نوشت: «فقط مبلمان و دیزاین این اتاقه توی فیلم چند صد میلیون می‌ارزه. آنوقت به مردم آموزش پوشیدن لباس کهنه میده».یکی دیگر از کاربران گفته است: «چرا هرچی میگید فقط برای مردمه، و شامل خودتون نمیشه؟»

کاربر دیگری اینطور می‌نویسد: «چرا همش انتظار دارن مردم از رفاه خودشون چشم‌پوشی کنن اما حاضر نیستن رفاه به خونه‌های مردم بیارن».

آیا مسئولین حاضرند لباس‌های پاره بپوشند؟

دیگری نوشت: چند زن با لباسهای اشرافی و گران قیمت در صداوسیما نشسته اند و از فواید پوشیدن لباس های پاره و کهنه میگویند.این است سطح درک مدیران این سازمان از مدیریت افکار عمومی!

کاربر دیگر نوشت: «اون باقلوایی که دارن می‌خورن کیلویی ۲۰۰ هزار تومنه. اون روسری ساتنی که اون خانم سرش کرده ۳۰۰هزار تومنه. زشته آخه می‌گی جوراب پاره پای بچه کنین بعد چای باقلوا می‌خورین. خب بیسکوییت گرجی بخور دست‌کم»، «‎خجالت‌آور است که به جای توسعه و ایجاد ثروت مسیر برعکس را طی میکنند! از دیدگاه دینی هم داشتن تمکن و ثروت مزیت است»

دیگری نوشت: «‎من با کلیت صحبت و حذف مصرف‌گرایی مشکلی ندارم، مشکلم اینجاست که این مادران از یک طبقه اجتماعی نسبتا مرفه‌اند. احتمال این رو می‌دم اصلا لباس وصله پینه تن نکرده باشن، لذا فرد مطلوبی برای نقد مصرف‌گرایی نیستن»، «به دنبال این هست که فقر و نداری رو عادی جلوه بده منظورش اینه اگه پول ندارید بخرید لازم نیست اعتراض کنید، کافیه با سوزن جاهای پاره پوره زندگیتون رو بدوزید».

کاربر دیگر نوشته اند: «مردم دارن به گدایی رو میارن مسئولینم عین خیالشون نیست و فقط شعاردادن بلدن»، «واقعا آدم حض میکنه از این نسخه‌هایی که اینا میپیچن. صبر کنین-یه وعده غذا بخورین-مثل اوشین بشین-از ژاپنیا یاد بگیرین-مادی‌گرا نباشین»، «مردمان کشورهای دیگه با مد لباساشونو عوض میکنن هرسال گوشی جدید میخرن یه عالمه خنزر پنزر که ما پولمون نمیرسه میخرن بعد به ما که هر وسیله رو تاجایی استفاده می‌کنیم که متلاشی بشه، میخوان درس ساده زیستی بدن. ما اصلا پولمون میرسه مصرف‌گرا باشیم؟ دور ریختن لباس کهنه مصرف‌گراییه؟»،

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو