فرجی: مستندهای بلند سینماحقیقت از جذابیت‌های این دوره هستند

54

1400/9/11

09:19


عضو هیات انتخاب پانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» تاکید کرد: این جشنواره بهترین فضا برای نشان دادن ایده‌ها، نظرات و آثار مختلف سینمای مستند است.

فرجی: مستندهای بلند سینماحقیقت از جذابیت‌های این دوره هستند

گروه سینمایی هنرآنلاین: وحید فرجی عضو هیات انتخاب بخش «بلند» پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» درباره تاثیر جشنواره «سینماحقیقت» بر فضای فیلمسازی در حوزه سینمای مستند گفت: جشنواره «سینماحقیقت» بهترین فضا برای نشان دادن ایده‌ها، نظرات و آثار مختلف سینمای مستند است، همه اهالی سینمای مستند تلاش دارند که آثارشان در این جشنواره دیده شود، نمایش آثار در ایام جشنواره و پس از آن به رشد سینمای مستند ایران کمک می‌کند.

او ادامه داد: بسیاری از مسائل و موضوعات در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، محیط‌زیست و... برای نخبگان جامعه در جشنواره «سینماحقیقت» مطرح می‌شود. سابقه این جشنواره اثبات‌کننده تاثیر آن در پیشرفت سینمای مستند است. دیده شدن و نقد آثار مستندسازان، انگیزه آن‌ها برای بهتر شدن کیفیت آثار را بیشتر می‌کند.

این مستندساز درباره برگزاری آنلاین جشنواره «سینماحقیقت» بیان کرد: قبل از همه‌گیری ویروس کرونا فضای اکران در جشنواره «سینماحقیقت» به ایام جشنواره و به صورت حضوری محدود می‌شد، به همین دلیل بسیاری از افراد که علاقه‌مند به دیدن فیلم‌ها بودند به این فرصت دست نمی‌یافتند، باتوجه به فضای محدود سینما، همه موفق به دیدن فیلم‌ها نمی‌شدند پس با توجه به شیوع ویروس کرونا به سمت اکران آنلاین رفتیم که تجربه خوبی بود و به نظرم امکان ادامه آن پس از به پایان رسیدن شیوع ویروس کرونا وجود دارد.

فرجی درباره چالش‌های هیات انتخاب پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» گفت: قضاوت میان آثار مختلف و متعدد، یکی از سختی‌های کار هیات انتخاب است، تعداد بسیاری از آثار در رقابت نزدیکی با یکدیگر بودند که انتخاب را دشوار‌تر می‌کرد.

 کارگردان فیلم «محسن ژاپنی» در پایان درباره نظر خود درباره پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» تاکید کرد: با توجه به آثاری که در بخش «بلند» مشاهده کردم، باید بگویم که قطعا در این بخش جشنواره «سینماحقیقت» شاهد فیلم‌های خوبی خواهیم بود و توصیه‌ام به مستندسازان این است که به دیدن فیلم‌های این بخش بروند.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» از 18 تا 25 آذر به دبیری محمد حمیدی‌مقدم برگزار می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو