دانلود و معرفی پانزده بازی برتر ماجراجویی برای اندروید

دانلود و معرفی پانزده بازی برتر ماجراجویی برای اندروید


منبع: فوت و فن

137

1400/9/11

10:41


دانلود و معرفی پانزده بازی برتر ماجراجویی برای اندروید

یکی از خاص‌ترین و در عین حال جذاب‌ترین سبک بازی‌های ویدیویی سبک ماجراجویی یا Adventure است که درواقع آن را نمی‌توان به عنوان یک سبک شناخت، بلکه چهارچوبی برای بیان داستان و فرم‌دهی بازی محسوب می‌شود که ممکن است شامل ترکیبی از چند سبک اصلی مانند پازل، نقش آفرینی، پلتفورمر، اکشن و… باشد. این توصیفات شاید کمی گیج کننده باشد! درواقع به عناوینی ماجراجویی گفته می‌شود که گشت و گذار در محل‌های متنوع، بیان داستان براساس محیط یا داستانی خاص و تکیه بر المان‌های محیطی از جمله خصوصیات بارز آن باشد.

با همین تعریف می‌توان بسیاری از بازی‌های ویدیویی حال حاضر را در دسته‌بندی ماجراجویی قرار داد که کار درستی است، چرا که اخیرا ساخت و پردازش بازی‌های ویدیویی توسط استودیوهای مختلف با المان‌های این سبک بسیار گسترش پیدا کرده است و کاربران نیز به تجربه چنین عناوینی روی خوش نشان داده‌اند. پلتفورم تلفن‌های هوشمند نیز همچون دیگر پلتفورم‌های اصلی بازی‌های ویدیویی طی چند سال گذشته شاهد عناوین موفقی در سبک ماجراجویی بوده است که در این مقاله تصمیم گرفتیم به معرفی و بررسی پانزده عنوان برتر از این دسته بندی بپردازیم. اگر شما نیز یکی از علاقه‌مندان به این سبک هستید تا پایان مقاله همراه ما باشید.

 

عناوین Amanita Design

Amanita Design یکی از تیم‌های توسعه دهنده موفق فروشگاه پلی استور است. از میان عناوین منتشر شده توسط این تیم توسعه دهنده می‌توان به برخی عناوین ماجراجویی مناسب و سرگرم کننده اشاره کرد که در میان کاربران نیز از محبوبیت بالا برخوردارند. از این میان می‌توان به شاهکار تاریخی این تیم یعنی Machinarium، Samorost 3، Botanicula و… اشاره کرد. Machinarium نیازی به معرفی ندارد، یکی از بزرگ‌ترین و تاریخی‌ترین عناوین پازل پلتفورم تلفن‌های هوشمند و کامپیوترهای شخصی که قطعا بسیاری از کاربران آن را تجربه کرده‌اند. Samorost 3 یک بازی ماجراجویی با المان‌های پازل است و Botanicula نیز روایتگر داستان حشراتی است که تلاش می‌کنند از دانه‌های خود در مقابل حشرات دیگر محافظت کنند. این سه بازی معرفی شده جزو برترین عناوین ماجراجویی هستند که می‌توانید از فروشگاه پلی استور دریافت کنید.

 


Crashlands

Crashland نام یک بازی ماجراجویانه با المان‌های مختلفی است که مجموعه تمام آن‌ها در کنار یکدیگر باعث بوجود آمدن عنوانی مفرح شده است و به جرئت می‌توان آن را به عنوان یکی از برترین بازی‌های بدون نیاز به اینترنت اندروید دانست. در این بازی همچون عناوین نقش آفرینی به بالا بردن لول شخصیت خود می‌پردازید، وسایل و ابزار گوناگون را ساخته و استفاده می‌کنید و به جنگ با دشمنانتان می‌روید. درواقع آزادی عمل بالا و وجود زمینه‌های مختلف برای انجام دادن کارها از جمله نکات مثبت Crashland محسوب می‌شود. همچنین شما می‌توانید وارد خط داستانی بازی شده و دنیا را از شر تبهکاری که قصد نابودی آن را دارد نجات دهید. Crashlands یکی از نامزد‌های برترین بازی عرضه شده در سال ۲۰۱۶ بوده است و می‌توانید آن را با قیمت ۴٫۹۹ دلار از فروشگاه پلی استور دریافت کنید.

 

 


Doom و Destiny Advanced

هر دو عنوان Doom و Destiny Advanced با سبک نقش آفرینی یا RPG و طراحی رترو با مکانیزم‌های قدیمی و طراحی و استایل خاص این سبک برروی اندروید قابل دسترسی هستند. درکنار این خصوصیات یک خط داستانی فوق العاده و محتوای بسیار زیاد را نیز می‌توانید اضافه کنید. تیم توسعه دهنده در بازی هشت شخصیت قابل بازی، بیش از ۳۰۰ دشمن برای نبرد و بیش از ۵۰۰ لوکیشن مختلف تدارک دیده است که درمجموع چند صد ساعت طول می‌کشد تا تمام آن‌ها را تجربه کنید. نسخه رایگان بازی تمام محتوای ذکر شده را دارا می‌باشد اما به همراه تبلیغات. شما با خرید نسخه کامل با قیمت ۴٫۹۹ دلار از شر تبلیغات خلاص خواهید شد اما ما به شما توصیه می‌کنیم تا ابتدا نسخه رایگان بازی را آزمایش کنید.

 

 


The Frostrune

The Frostrune یکی دیگر از بازی‌های کلیک و اشاره اما اینبار در سبک ماجراجویی با تم وایکینگ است که می‌توان نقطه قوت آن را وجود داستانی عمیق دانست. هدف بدست آوردن اطلاعات برای آگاهی از اتفاقاتی است که پیرامون شما در حال اتفاق افتادن هستند است، برای مثال به محلی مراجعه می‌کنید که آثاری از درگیری و جنگ در آن دیده می‌شود و وظیفه شما این است تا با بررسی محیط و حل کردن پازل‌های موجود از اسرار اتفاقات رخ داده سر در بیاورید. بازی دارای بخش داستانی چندان بلندی نیست اما تجربه آن را به شما توصیه می‌کنیم، از دیگر خصوصیات مثبت بازی نیز می‌توان به گرافیک مناسب و پازل‌هایی سرگرم کننده اشاره کرد. شما می‌توانید The Frostrune را به قیمت ۲٫۹۹ دلار از فروشگاه پلی استور دریافت کنید.

 

 


Monument Valley 1 – 2

Monument Valley 2 در بسیاری از جشنواره‌ها و بوسیله بسیاری از وبسایت‌ها و مراجع معتبر به عنوان برترین بازی تلفن‌های هوشمند در سال ۲۰۱۷ انتخاب شد، پس توضیح بیشتری درخصوص میزان خوب بودن بازی نمی‌توان داد! شباهت‌های بسیار زیادی میان نسخه دوم با اول بازی وجود دارد و نحوه پیشروی در بازی و سبک پازل‌های آن به همان زیبایی و دقت پیشین طراحی شده‌اند. اما این بار یک شخصیت دوم نیز حضور دارد که حرکت کردن شما را در طی مراحل بازی متفاوت از قبل می‌کند. Monument Valley 2 یک بازی نسبتا کوتاه است که تمرکز اصلی خود را برروی کیفیت بازی قرار داده تا طولانی‌تر کردن محتوای آن و در این زمینه نیز به موفقیت فراوانی دست پیدا کرده است. شما می‌توانید هر کدام از دو قسمت Monument Valley را با قیمت ۴٫۹۹ دلار از فروشگاه پلی استور دریافت کنید.


Ninja Arashi

Ninja Arashi یکی از عناوین موفق در سبک ماجراجویی محسوب می‌شود. شما کنترل یک نینجا را بدست میگیرید و در مراحل دو بعدی و خطی بازی شروع به پیشروی می‌کنید. بازی شما را به یاد عناوین قدیمی سگا مانند Shinobi می‌اندازد که برروی کنسول Sega Genesis عرضه شده بود. Ninja Arashi دارای ۴۵ مرحله متنوع، مکانیزم‌های ساده و جذاب، داستانی مناسب درمورد نجات فرزند یک نینجا از دستان آدم بدهای داستان است. Ninja Arashi یک بازی چالش برانگیز و نسبتا سخت است که از تجربه آن لذت خواهید برد. شاید آن دسته از کاربرانی که چندان با تجربه بازی‌های موبایل آشنایی ندارند کمی حین بازی کردن Ninja Arashi دچار مشکل شوند اما دیگر کاربران با مشکلی مواجه نخواهند شد. شما می‌توانید Ninja Arashi را بصورت رایگان از فروشگاه پلی استور دریافت کنید.

 


 Out There: Ω Edition

یکی از سخت‌ترین بازی‌های استراتژیک موجود برروی سیستم عامل اندروید Out There: Ω Edition نام دارد. هدف بازی این است که بتوانید تا جای ممکن شخصیت اصلی بازی که یک فضانورد است را پس از بهوش آمدن در فضا زنده نگه دارید. شما باید به عوامل مختلفی همچون میزان اکسیژن و دیگر منابع مهم و حیاتی توجه ویژه‌ای داشته باشید تا با کنترل مناسب آن‌ها بتوانید زنده بمانید. در همین حین باید با تعمیر سفینه فضایی خود بپردازید تا بتوانید بوسیله آن را خود را به منطقه‌ای امن برسانید. شما می‌توانید Out There: Ω Edition را درصورت علاقه به تجربه بازی‌های استراتژیک بسیار سخت با قیمت ۳٫۹۹ دلار از فروشگاه پلی استور دریافت کنید.


Pokemon Go

Pokemon Go به محض انتشار در سال ۲۰۱۶ توانست دنیای بازی‌های اندرویدی را متحول کند و به سرعت به عنوان یکی از محبوب‌ترین عناوین تاریخ اندروید و همچنین یکی از برترین بازی‌های تاریخ این سیستم عامل شناخته شود. روند بازی به این گونه است که شما تلفن هوشمند خود را در دست گرفته و در دنیای واقعی شروع به قدم زدن می‌کنید و در همین حین نیز به جمع آوری پوکمون‌های مختلف و نبرد برای تصاحب Gymهای مختلف مشغول می‌شوید. پشتیبانی خوب نینتندو طی این مدت و عرضه بروز رسانی‌های متنوع باعث شده است تا همچنان بتوان Pokemon Go را به عنوان یکی از برترین عناوین اندروید در سال ۲۰۱۸ نامید. شما می‌توانید Pokemon Go را بصورت رایگان از فروشگاه پلی استور دریافت کنید.


عناوین عرضه شده توسط Rockstar

کمپانی راک‌استار به عنوان بزرگ‌ترین و موفق‌ترین سازنده بازی‌های ویدیویی نیز چند سالی است که وارد میدان شده و عناوین قدیمی خود را برای سیستم‌ عامل‌های مختلف همچون اندروید و ios منتشر کرده است. شاید محبوب‌ترین و برترین بازی‌های عرضه شده برای اندروید توسط این کمپانی را بتوان سری GTA نامید. آخرین و جدیدترین بازی منتشر شده توسط راک‌استار برای تلفن‌های هوشمند نسخه بازسازی شده Bully است که سال‌ها پیش برروی کنسول Playstation 2 منتشر شده بود. Bully با ظاهری بهتر و مکانیزم‌های گیم‌پلی متفاوت این بار برروی تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های مختلف توانست خاطرات خوش سال‌های گذشته را تداعی کند. همچنین اکثر بازی‌های منتشر شده توسط راک‌استار از کنترلرهای اندرویدی پشتیبانی می‌کنند.


The Room: Old Sins

به The Room: Old Sins می‌رسیم، بازی پازلی که به سادگی می‌توان آن را یکی از برترین عناوین پازل سال ۲۰۱۸ نامید. بازی دارای المان‌های مشابهی در مقایسه با عناوین پیش از خود است، یعنی پازل‌های پیچیده و جذابی که با یک گرافیک و طراحی بصری چشم نواز طراحی شده‌اند تا تاثیرگذاری بالایی داشته باشند. بازی تقریبا کوتاه است اما سازندگان برای یکنواخت نکردن بازی و بالا بردن دقت بازیکنان پایان‌های مختلفی برحسب نحوه بازی کردن کاربران در نظر گرفته‌اند که موجب می‌شود برای رسیدن به پایان صحیح بازی وقت و دقت بیشتری مصرف کنید. علاقه مندان به تجربه عناوین پازل صددرصد باید به سراغ The Room: Old Sins بیایند چرا که بی‌شک از تجربه آن لذت خواهند برد. شما می‌توانید این بازی را با قیمت ۴٫۹۹ دلار از فروشگاه پلی استور دریافت کنید.


سری بازی‌های Rusty Lake

Cube Escape یا Rusty Lake نام مجموعه بازی‌هایی است که با سبک ماجراجویی و المان‌های پازل منتشر شده‌اند و برای فهمیدن اینکه چه اتفاقی پیرامون شما در حال رخ دادن است نیاز دارید تا این پازل‌ها را حل کنید. شما می‌توانید این مجموعه بازی‌ها را نیز با استفاده از مرورگر و بصورت آنلاین تجربه کنید. مکانیزم‌های بازی ساده هستند و برای حل کردن پازل‌های موجود نیز به مشکلی روبه‌رو نخواهید شد. درواقع می‌توان این بازی‌ها را از دسته عناوین فرار کردن محسوب کرد که برای رسیدن به راه نجات نیاز دارید پازل‌های موجود را حل کنید. تجربه این سری بازی‌های فوق العاده که بصورت رایگان از فروشگاه پلی استور قابل دریافت هستند را به تمامی علاقه‌مندان به عناوین ماجراجویی پیشنهاد می‌کنیم.


Secret of Mana

Secret of Mana یک بازی اکشن – نقش آفرینی است که اولین بار در سال ۱۹۹۰ عرضه شده بود. خصوصیت شناخته شده Secret of Mana این است که این بازی هم توسط کاربران تازه‌ وارد و هم توسط کاربرانی که تجربه فراوانی در این سبک دارند قابل بازیست و از دیگر خصوصیات مثبت آن نیز می‌توان به سیستم منوی منحصر بفرد، کنترل با استفاده از صفحه لمسی که به خوبی پیاده سازی شده است و خط داستانی فوق العاده اشاره کرد. داستان بازی از این قرار است که به همراه دوستانتان وارد نبردی بزرگ می‌شوید تا قدرت را بدست بیاورید. همچون دیگر عناوین بازسازی شده توسط Square Enix این بار نیز با قیمتی نسبتا بالا مواجهیم که در مقایسه با محتوا و ارزش بازی قابل توجیه است. شما می‌توانید Secret of Mana را با قیمت ۸٫۹۹ دلار از فروشگاه پلی استور دریافت کنید.


Swordigo

Swordigo یک بازی پلتفورمر – ماجراجویی است که کمی سنتی و قدیمی‌تر در این سبک محسوب می‌شود. شما وارد مراحل مختلف بازی می‌شوید و شروع به حل پازل‌های موجود در مرحله می‌کنید و در همین حین نیز با  دشمنان و آدم‌های بد بازی وارد نبرد می‌شوید. بازی دارای کنترل قابل تنظیم و شخصی سازی، مکان‌ها و موقعیت‌های متنوع زیادی برای گشت و گذار، تنوع در انتخاب تجهیزات و جادوها و گرافیکی زیبا می‌باشد. مانند بسیاری دیگر از عناوین ایندی Swordigo نیز کوتاه است اما همین تجربه کوتاه را به علاقه‌مندان به سبک ماجراجویی پیشنهاد می‌کنیم. شما می‌توانید Swordigo را بصورت رایگان از فروشگاه پلی استور دریافت کنید.


عناوین عرضه شده توسط Telltale Games

از دیگر استودیو‌های بسیار معروفی که در سال‌های اخیر عناوین متعددی را در سبک ماجراجویی برای پلتفورم تلفن‌های هوشمند عرضه کرده‌اند می‌توان به Telltale اشاره کرد. از مهم‌ترین و محبوب‌ترین بازی‌های این استودیو که برروی تلفن‌های همراه بوسیله گیم‌پدها قابل بازی هستند میتوان به The Walking Dead، Game Of Thrones، Batman، Tales From Borderlands، The Wolf Among Us و… اشاره کرد. تمام این عناوین داستانی را طی پنج قسمت مجزا تعریف کرده و با گیم‌پلی متفاوت و گرافیک هنری زیبای خود  کاربران بسیار زیادی را به سمت خود جلب کرده‌اند. تمامی عناوین ذکر شده برروی تلفن‌های هوشمند رایگان بوده اما دارای پرداخت درون‌برنامه‌ای می‌باشند، شما می‌توانید آن‌ها را از فروشگاه پلی‌استور دریافت کنید.


Ys Chronicles II

Ys Chronicles در دو قسمت منتشر شده است و به عنوان یکی از برترین عناوین Jrpg سال‌های ۲۰۰۰ محسوب می‌شوند که دارای مکانیزم‌های Hack and Slash و داستانی درخصوص پیدا کردن شش جلد کتاب که از آنان برای دور کردن شیاطین از این دنیا استفاده می‌شود، است. در قسمت دوم بازی، داستان بازی درخصوص اتفاقات آینده قسمت اول بیان می‌شود و این بدین معنیست که تمام کردن نسخه اول برای درک بهتر داستان بازی و ارتباط پیوسته آنان بسیار مهم است. با وجود اینکه با یک عنوان بازسازی شده روبه‌رو هستیم، کنترل بازی برروی صفحه لمسی به خوبی کار می‌کند و شما می‌توانید این دو بازی را با قیمت ۵٫۴۹ دلار از فروشگاه پلی استور دریافت کنید.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو