کانادا حیوانات باغ وحش هایش را در برابر کرونا واکسینه می کند

منبع: روزیاتو

108

1400/9/11

11:10


کانادا حیوانات باغ وحش هایش را در برابر کرونا واکسینه می کند

کانادا حیوانات باغ وحش هایش را در برابر کرونا واکسینه می کند

حیوانات باغ وحش های کانادا، از گربه های بزرگ گرفته تا نخستی سانان، در برابر کرونا واکسینه می شوند.

یک شرکت تولید داروهای دامی به نام «زوتیس» یک واکسن کرونای آزمایشی ساخته و ۹۰۰ دوز از آن را به ۶ باغ وحش کانادا اهدا کرده است.

این واکسن هنوز وارد بازار نشده، اما از وزارت کشاورزی آمریکا و مرکز بیولوژی دامی و سازمان بازرسی مواد غذایی کانادا مجوز مصرف آزمایشی را دریافت کرده است.

به گفته ی سخنگوی شرکت زوتیس، کریستینا لود، انتظار می رود تا پایان سال میلادی جاری به ۴۵۰ حیوان دو دوز واکسن کرونا، با فاصله ی ۳ هفته، تزریق شود.

کریس انرایت، دامپزشک یکی از ۶ باغ وحش مذکور، می گوید: «وقتی حیوانات تحت مراقبت ما قرار دارند، باید هر چه از دست مان برمی آید انجام دهیم تا سلامت و شاد باشند. واکسیناسیون، از جمله انجام واکسیناسیون ویژه ی حیوانات، نقش مهمی در این تلاش دارد.»

گربه های بزرگ، میمون ها، سمورهای آبی و کفتارها برخی از حیوانات باغ وحش هستند که در برابر ویروس کرونا آسیب پذیرند. حیوانات خانگی هم می توانند به این ویروس مبتلا شوند اما جزء گروه های کم خطر محسوب می شوند. با این حال، به گفته ی سخنگوی زوتیس، اگر وضع به همین شکل باقی نماند و حیوانات خانگی هم در زمره ی گروه های پرخطر قرار گیرند، این شرکت به سرعت واکسنی مخصوص حیوانات خانگی هم تولید خواهد کرد.

زوتیس کار ساخت این واکسن را از فوریه ۲۰۲۰ آغاز کرد، زمانی که سگی در هنگ کنگ مبتلا به کرونا تشخیص داده شد و این شرکت اولین دوزهای تولیدی خود را در ژانویه ۲۰۲۱ برای استفاده ی اضطراری به منظور واکسیناسیون میمون ها به باغ وحشی در آمریکا اهدا کرد.

ماه گذشته، واشنگتن پست اعلام کرد باغ وحش های آمریکا، از جمله باغ وحش های اوکلند، دنور، سنت لوییس و باغ وحش ملی اسمیتسونین، همگی دریافت واکسن از زوتیس را آغاز کردند و مجریان واکسیناسیون از انواع خوراکی، از بستنی گرفته تا مارشمالو، برای کنترل حیوانات در حین واکسیناسیون، از شیرها گرفته ها تا ببرها، استفاده می کنند.

به گفته ی زوتیس، برخلاف واکسن انسانی کرونا، در ساخت نوع حیوانی آن از ویروس زنده یا آر‌اِن‌اِی پیامرسان استفاده نشده است.

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو