بهترین خودرو‌های کروکی هارد تاپ ۲۰۱۸ را بشناسید!

بهترین خودرو‌های کروکی هارد تاپ ۲۰۱۸ را بشناسید!


منبع: فوت و فن

116

1400/9/11

11:11


بهترین خودرو‌های کروکی هارد تاپ ۲۰۱۸ را بشناسید!

زمانیکه به خودرو‌های تبدیل پذیر یا کروکی فکر می‌کنیم،‌ معمولا تصویری از خودرو‌های سافت تاپ از جنس پارچه‌ یا وینیل که با جمع کردن سقف، فضای داخل اتاق را به فضای بیرون باز می‌کنند در ذهنمان نقش می‌بندد. این نوع از خودرو‌ها، متداول‌ترین خودرو‌های کروکی تا به امروز به شمار می‌روند.

اما در بازار خودرو امروز مدل‌هایی وجود دارند که دارای سقف محکم یا به اصطلاح هارد تاپ می‌باشند. زمانی سقف این خودرو‌ها در سر جای خود قرار دارد ظاهر خودرو بسیار به اتومبیل‌های کوپه‌ با سقف ثابت شباهت دارد. باز کردن سقف هارد تاپ می‌تواند همانند باز شدن یک پنل سقفی و سپس جمع شدن آن امری ساده باشد، و یا می‌تواند به وسیله حرکت چندین پنل و جمع شدن سقف که با فشردن یک دکمه صورت می‌گیرد، به یک شاهکار مهندسی بدل شود. سقف‌های هارد تاپ به دو نوع سقف‌های سنتی که به طور کامل باز می‌شوند و سقف‌های غیر سنتی مانند سَبک مدل پورشه تارگا و استایل طراحی هوای آزاد مدل جیپ وَنگلِر، تقسیم می‌گردد. در این مطلب، ما هر دو سَبک سنتی و غیر سنتی خودرو‌های کروکی هارد تاپ را جمع آوری کرده‌ایم. ما همچنین توضیح مختصری درباره نحوه کار هر یک، تفاوت‌های آن با دیگر نمونه‌ها، و هزینه‌ی لازم برای اضافه کردن یک آپشن سقف هارد تاپ به تعدادی از محبوب‌ترین مدل‌ها از جمله مزدا میاتا RF ارائه خواهیم داد :

خودرو‌های دارای سقف هارد تاپ مرسوم :

ابتدا به بررسی خودرو‌های کروکی هارد تاپ سنتی یا مرسوم می‌پردازیم. در این نوع از خودرو، زمانیکه سقف در جای خود قرار داشته و فضای داخلی خودرو را خشک و گرم نگه می‌دارد، در این حالت ظاهر خودرو بسیار به یک خودرو کوپه معمولی با یک سقف عادی شباهت دارد. اما زمانیکه آفتاب بالا آمده و شما تصمیم به پایین آوردن سقف می‌گیرد، این سقف در صندوق عقب خودرو جمع می‌شود. اغلب مواقع‌ این نوع از خودرو مدل‌هایی لوکس می‌باشند و بنابراین قیمت بالای این خودرو‌ها می‌توانند تکنولوژی گران قیمت لازم برای جمع کردن سقف تنها با فشردن یک دکمه را تامین کنند. یکی از نقاط ضعف سقف هارد تاپ مرسوم، اشغال شدن فضای زیادی از صندوق عقب به وسیله قطعات بزرگ تا شده‌ی سقف است. این موضوع به این معناست که زمانیکه صندوق عقب شما قادر به جای دادن چمدان شما در هنگام قرار داشتن سقف خودرو در جای خود بوده است این احتمال وجود دارد که در مواقع جمع شدن سقف دیگر قادر به انجام آن نباشد.

BMW سری ۴ ۲۰۱۸

قیمت : ۵۲٫۹۵۰ دلار

امتیاز وبسایت یو اس نیوز : ۱۰ / ۸٫۶

BMW سری ۴ ۲۰۱۸ از زمان معرفی آن در سال ۲۰۱۴ شاهد چند تغییر عمده بوده است. سقف هارد تاپ جمع شدنی این خودرو به سه قسمت تقسیم شده و در صندوق عقب قرار می‌گیرد،‌ اما یک سیستم کمکی بار کردن و تخلیه بار نیز به منظور آسان‌تر ساختن گذاشتن یا خارج کردن اجسام از داخل صندوق عقب، درب صندوق و سقف جمع شده را کمی بلند می‌کند. به طور کلی صندوق عقب این خودرو دارای ۱۳ فوت مکعب فضا می‌باشد که برای حمل چمدان یا حتی چوب‌های گلف نیز کافی خواهد بود. به علاوه سقف این خودرو به طور کامل پوشیده و عایق بندی شده که در نتیجه کاملاً عایق صدا و ضد آب نیز می‌باشد. علاوه بر این اتاق این خودرو نیز ساکت و خشک باقی می‌ماند که سری ۴ را به یک خودرو با قابلیت استفاده روزانه در تمامی سال تبدیل می‌کند. ویژگی سقف کروکی این خودرو بسته به ورژن آن بیش از ۸۰۰۰ دلار به قیمت سری ۴ اضافه می‌کند که تریم پرفورمنس بالای کروکی M4 این خودرو گران قیمت‌ترین و همچنین‌ قدرتمندترین مدل در صف خودرو‌های سری ۴ به شمار می‌رود.

مرسدس بنز SL 2018

قیمت : ۸۸٫۲۰۰ دلار

امتیاز وبسایت یو اس نیوز : ۱۰ / ۸٫۷

مدل مرسدس بنز SL 2018 یک خودرو رودستر سر تا پا اسپورت می‌باشد که صرفاً‌ برای رانندگی ساخته شده است. سقف این خودرو که کمپانی مرسدس بنز آن را به اصطلاح “ سقف متغیر الکترو هیدرولیک” می‌نامد،‌ با شرط بی‌تحرک بودن خودرو می‌تواند با سرعت ۲۵ مایل بر ساعت باز یا بسته شود. بنابراین اگر دکمه سقف را زمانیکه اولین قطره باران را در پشت چراغ قرمز حس کردید فشار دهید، سقف این خودرو همزمان با حرکت شما پس از سبز شدن چراغ به بسته شدن ادامه خواهد داد. زمانیکه سقف این خودرو جمع شود سیستم جدا کننده خودکار صندوق عقب نیز شروع به کار خواهد کرد که کمی فضای بیشتر برای حمل بار ایجاد می‌کند. این خودرو همچنین مجهز به تنظیمات بارگیری نیز می‌باشد که به منظور قرار دادن آسان‌تر بار در صندوق عقب، سقف جمع شده را تا ۲۵ درجه کج می‌کند. مدل SL که دارای قیمت پایه کمی پایین‌تر از ۹۰٫۰۰۰ دلار است، تنها به عنوان یک خودرو کروکی قابل خرید می‌باشد. بهترین تریم این خودرو یعنی مدل SL65 قادر به تولید ۶۲۱ اسب بخار قدرت است، اما برای داشتن این امتیاز باید نزدیک به ۲۵۰٫۰۰۰ دلار پرداخت کنید.

مرسدس بنز SLC 2018

قیمت : ۴۸٫۴۰۰ دلار

امتیاز وبسایت یو اس نیوز : ۱۰ / ۸٫۳

مدل ۲۰۱۸ SLC کمپانی مرسدس بنز نیز دارای سقف متغیر بوده و همچنین می‌تواند در هنگام فشردن دکمه سقف با سرعت ۲۵ مایل بر ساعت عمل کند، اما شرط اصلی بی حرکت بودن خودرو هنگام فشردن این دکمه است. مدل SLC آپشن‌هایی را ارائه می‌دهد که از بالا تا پایین رانندگی را به امری تطبیق پذیر تبدیل می‌کند،‌ حتی زمانیکه شرایط آب و هوایی نامطلوب باشد سیستمی مانند AIRSCARF که هوای گرم را از طریق منافذ پشتی سر به پشت گردن شما می‌دمد، کارایی خود را به نمایش می‌گذارد. خود سقف این خودرو یک سقف هارد تاپ شیشه‌ای پانورامایی می‌باشد، پس بنابراین در صورتیکه شرایط آب و هوایی حتی برای سیستم AIRSCARF نیز بیش از حد سرد باشد نور بسیار زیادی به داخل راه خواهد یافت. از طرف دیگر اگر در داخل اتاق خودرو به خصوص در یک روز گرم تابستانی، نور آفتاب زیادی تابیده می‌شود ویژگی آپشنی MAGIC SKY CONTROL برای کاهش نور تابیده شده، سایه‌ای را در اتاق ایجاد می‌کند. این خودرو در دو ورژن پایه SLC300 و مدل SLC43 که به وسیله کمپانی AMG تیون شده عرضه می‌گردد. ورژن مجهز به موتور کوچکتر دارای مصرف سوخت بهینه‌تری می‌باشد، در حالیکه موتور بزرگ‌تر خروجی قدرت بیشتری داشته و همچنین ۱۳٫۰۰۰ دلار بیشتر قیمت گذاری شده است.

خودرو‌های دارای سقف هارد تاپ غیر مرسوم :

برخی خودرو‌ها دارای سقف‌هایی هستند که تا اندازه‌ی محدودی باز می‌شوند یا از پروسه‌ای استفاده می‌کنند که شامل ابزار‌های مختلف می‌شود. همانطور که در ادامه مشاهده خواهید کرد راه‌های خلاقانه‌ی بسیار زیادی برای فکر راجب سقف‌های هارد تاپ وجود دارد. پنل‌های سقفی قابل حذفی که بالای سر راننده و مسافر قرار دارد تحت عنوان سقف تارگا یا به اختصار T-top یا سقف T شناخته می‌شوند. پیشگام این سَبک کمپانی پورشه بود که با تولید مدل پورشه ۹۱۱ تارگا ۱۹۶۶ آن را به وجود آورد اما این نوع از سقف طی دهه‌ها توسط تولید کنندگان خودرو دیگر نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

مزدا میاتا RF 2018

قیمت : ۳۱٫۹۱۰ دلار

امتیاز وبسایت یو اس نیوز : ۱۰ / ۹٫۱

مدل مزدا MX-5 میاتا RF 2018 در مقایسه با دیگر خودرو‌های کروکی در این لیست بسیار ارزان قیمت‌تر بوده اما در عین حال دارای جذابیت بسیار زیادی نیز می‌باشد. این خودرو همچنین در رتبه بندی ما در بخش خودرو‌های اسپورت و خودرو‌های کروکی نیز در جایگاه نخست قرار گرفته است. کلمه RF خلاصه شده‌ِی عبارت Retractable Fastback است که توصیف درستی از این خودرو می‌باشد. پنجره پشتی ثابت این خودرو شباهت زیادی به طراحی مدل ۹۱۱ تارگا کمپانی پورشه دارد که به عقیده ما این ویژگی مدل MX-5 میاتا را به یک خودرو هارد تاپ غیر مرسوم یا غیر سنتی تبدیل می‌کند. سقف این خودرو با فشردن یک دکمه تنها در ۱۳ ثانیه باز یا بسته می‌شود. در این خودرو نه تنها خبری از ردیف دوم صندلی نیست بلکه علیرغم باز یا بسته بودن سقف،‌ فضای حمل بار چندانی نیز در صندوق عقب این خودرو پیدا نخواهید کرد. سقف هارد تاپ تنها در دو تریم برتر مزدا میاتا موجود می‌باشد که چیزی در حدود ۳۰۰۰ دلار به قیمت این خودرو اضافه می‌کند. رقبای کروکی موجود در این محدوده قیمت نه تنها فاقد سقف هارد تاپ می‌باشند بلکه حتی این قابلیت را به عنوان یک آپشن نیز ارائه نمی‌دهند،‌ در نتیجه مدل میاتا RF برای خریداران خودرو‌های کروکی که نگرانی‌هایی درباره بودجه خرید خودرو دارند و به دنبال خودرویی که بتوان برای مدت بیش از سه ماهه تابستان آن را برانند هستند، انتخابی مناسب خواهد بود.

جیپ ونگلر ۲۰۱۸

قیمت : ۲۷٫۴۹۵ دلار

امتیاز وبسایت یو اس نیوز : ۱۰ / ۷٫۴

مدل جیپ ونگلر ۲۰۱۸ نیز همانند تمامی جیپ ونگلر‌های تاریخ این شرکت دارای یک سقف قابل برداشت است. در مدل ۲۰۱۸ این خودرو راه‌های مختلفی از جمله سقف پارچه‌ای که به صورت برقی قابل برداشن است و سقف‌های هارد تاپی که برای تطابق با پنل‌های بدنه در تریم‌های Sahara و Rubicon رنگ آمیزی شده، برای برداشتن سقف وجود دارد. علاوه بر این یک سقف هارد تاپ سه قسمتی مشکی رنگ نیز برای تمامی مدل‌های جیپ ونگلر قابل دسترس می‌باشد. پنل‌های سقفی این خودرو به منظور سبک‌تر شدن بار دیگر طراحی شده و به همراه چفت‌هایی که بسیار راحت‌تر از قبل قابل استفاده هستند عرضه می‌گردند. مدل ونگلر در زمینه رانندگی هوای آزاد، در مقایسه با اکثر خودرو‌های دیگر پیشروی بیشتری داشته است. به طور مثال در‌های‌ این اتومبیل با استفاده از ابزاری که در خودرو موجود است قابل برداشت می‌باشند، در نتیجه برای برداشتن یا نصب دوباره در‌ها نیازی به حدس ابزار‌های مورد نیاز نخواهید داشت. پیچ‌های استفاده شده در پنجره جلویی این خودرو نیز بار دیگر مورد طراحی قرار گرفته‌اند‌ که باعث آسان‌تر شدن کار خم کردن و حذف شیشه جلو شده است. اضافه کردن سقف هارد تاپ سه قسمتی مشکی رنگ Freedom به هر یک از مدل‌های جیپ ونگلر چیزی در حدود ۱٫۱۰۰ دلار هزینه خواهد برد. امکاناتی از جمله سقف هارد تاپ سه قسمتی همرنگ با بدنه و سقف برقی تنها برای تریم‌های Sahara و Rubicon موجود می‌باشند.

پورشه ۹۱۱ تارگا ۲۰۱۸

 قیمت : ۱۱۰٫۳۰۰ دلار

امتیاز وبسایت یو اس نیوز : ۱۰ / ۹٫۴

مدل ۹۱۱ تارگا به داشتن آپشن سقف T که خود از پیشگامان این سَبک به شمار می‌رود ادامه می‌دهد. مدل پورشه ۹۱۱ تارگا ۲۰۱۸ به جز سقف قابل برداشتی که این خودرو را به لحاظ ظاهری از مدل‌های ۹۱۱ کوپه و کابریولت متمایز می‌کند، دارای تفاوت‌های نامحسوسی در طراحی فضای خارجی نیز می‌باشد. در مدل جدید، ستون B شکل موجود در پشت صندلی‌های این خودرو جای خود را به میله‌ی عریض تارگا داده‌اند و پنجره پشتی نیز تا رسیدن به این میله ادامه داده است. سقف این خودرو تا زمانیکه خودرو در حالت ایستفاده قرار داشته باشد می‌تواند با فشردن یک دکمه باز شود. با فشردن دکمه،‌ پنل‌های سقفی رو به عقب حرکت کرده و خود را در قسمت پشت صندلی‌های عقبی خود جمع می‌کند. از آنجاییکه موتور این خودرو در پشت سر راننده قرار گرفته،‌ پنل سقفی فضای حمل بار اضافه‌ای را در صندوق جلو اشغال نمی‌کند. البته فضای موجود در این صندوق چندان زیاد نیست و برابر با ۵ فوت مکعب می‌باشد. برای ترکیب بندی و شخصی سازی یک خودرو ۹۱۱ راه‌های بسیاری وجود دارد،‌ چرا که تریم‌های مدل تارگا معمولاً در اواسط صفوف مدل‌های ۹۱۱  قرار داشته و دارای شروع قیمت ۱۱۰٫۰۰۰ دلاری می‌باشند.

شورولت کُروِت ۲۰۱۸

 قیمت : ۵۵٫۴۹۵ دلار

امتیاز وبسایت یو اس نیوز : ۱۰ / ۹

برای داشتن هوای تازه و نور خورشید در یک شورولت کروت ۲۰۱۸ دو راه وجود دارد. شما می‌توانید به انتخاب یک سقف سافت تاپ به این هدف برسید، اما باید در نظر داشته باشید که مدل‌های کوپه این خودرو همگی دارای پنل سقفی فیبر کربنی قابل برداشت سبک تارگا می‌باشند. هر دو‌ی این روش‌ها فاقد سیستم اتوماتیک می‌باشند که در نتیجه برای برداشتن سقف این اتومبیل مجبور به پارک خودرو، باز کردن چفت‌ها، بلند کردن پنل و قرار دادن آن در صندوق عقب به صورت دستی خواهید شد. وزن این پنل حدوداً‌ ۱۶ پوند می‌باشد که به این معناست که برای برداشتن یا نصب آن احتمالاً به کمک یک نفر دوم نیاز خواهد بود. البته وزن این پنل زیاد نیست بلکه اندازه آن نسبتاً بزرگ بوده و جابجا ساختن آن کمی دشوار می‌باشد. این سقف قابل برداشت صرف نظر از قیمت یا ورژن خودرو به همراه تمامی مدل‌های کوپه کروت عرضه می‌گردد. مدل کروکی کروت دارای یک سقف نرم یا سافت تاپ می‌باشد. صندوق عقب موجود در مدل کوپه کروت با حجم ۱۵ فوت مکعب یکی از بزرگ‌ترین‌ها در کلاس خودرو‌های اسپورت به شمار می‌رود اما بعد از جمع شدن سقف در این صندوق بیشتر فضای آن گرفته می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو