نشانه خیانت مجازی چیست و چگونه با خیانت مجازی همسر برخورد کنیم

نشانه خیانت مجازی چیست و چگونه با خیانت مجازی همسر برخورد کنیم


منبع: ناز وب

150

1400/9/11

11:20


نشانه خیانت مجازی چیست و چگونه با خیانت مجازی همسر برخورد کنیم

نشانه خیانت مجازی چیست و چگونه با خیانت مجازی همسر برخورد کنیم

 

خیانت مجازی همسران پدیده ای که امروزه به طور گسترده با افزایش شبکه های اجتماعی رخ می دهد. در حالی که این امر روبه افزایش است اما همچنان بین برخی روانشناسان تفاوت ایده وجود دارد که در هر نوع پیام، چت و هم صحبتی را نمی شود پای خیانت گذاشت.

خیانت وقتی رخ میدهد که مرد یا زن با آسیب زدن به روح و روان، صدمه مالی به خود و دیگران، ایجاد دردسرهای متعدد برای خانواده، فرزند و … شود.  پس هر رابطه ای را چه در دنیای مجازی و چه حقیقی نمی توان خیانت حساب کرد.

در بسیاری از مواقع برخی ارتباط های اجتماعی نه تنها روابط خانوادگی را مخدوش نمی کند بلکه باعث سازندگی درست و رفع برخی استرس ها می شود.

اما متاسفانه بسیاری از زوجین بدون توجه به کانون خانواده و همسر وارد رابطه های مشکل ساز می شود که نشان های این گونه خیانت را در ادامه دنبال کنید. 

 

خیانت مجازی و راهکارهایی برای بازسازی زندگی مشترک

متاسفانه با گسترش فضای مجازی و در دسترس بودن افراد مختلف از طریق آنلاین، خیانت مجازی در انواع مختلف رواج زیادی پیدا کرده است و اغلب افرادی که مشغول به خیانت مجازی هستند با این وجود خیانت مجازی مثل خیانت در دنیای واقعی میتواند اثر ویران کننده ای بر خانواده بگذارد.

 

متاسفانه گسترش فضای مجازی و در دسترس بودن ارتباطات آنلاین باعث بوجود امدن مفهوم جدیدی از خیانت شده است که بسیار راحت و در دسترس بوده و به راحتی قابل پنهان شدن شدن است. 

 

در گذشته افراد برای خیانت مجبور میشدند از دروغ هایی از جمله رفتن به جلسه یا سفر کاری برای عطر روی لباسشان استفاده کنند ولی خیانت مجازی همسران چون از طریق تلفن و اینترنت انجام میشود معمولا اثر کمتری به جای میگذارد. 

 

بر اساس گزارش منتشر شده توسط انجمن روانشناسی آمریکا ، مطالعات متعدد نشان داده اند که روابط آنلاین یک فرد متاهل با شخصی به جز همسر و خیانت مجازی همسران حتی در صورت عدم تماس حضوری و جنسی میتواند ویران کننده باشد. 

 

رابطه های مجازی باعث ایجاد احساس نا امنی، حسادت و عصبانیت در فرد مقابل میشود.

 

خیانت مجازی در مقایسه با انواع دیگر خیانت مثل خیانت عاطفی، اعتیاد آور است و به راحتی یک فرد متاهل میتواند خودش را مجرد جا بزند و در هر جایی حتی کنار همسرش ، چت کند و به راحتی و با پاک کردن چت ها ، خیانت خود را پنهان کند.

 

نکته جالب اینجاست که اغلب افرادی که در فضای مجازی خیانت میکنند ، همسرشان را دوست دارند و صرفا به جهت یک نواختی زندگی و ایجاد تنوع درست به این خطا میزنند.

 

خیانت مجازی چیست؟

هر گونه پیام کوتاه، چت، تماس صوتی یا تصویری با زمینه جنسی یا عاطفی با شخصی غیر از همسر خیانت مجازی محسوب میشود. 

 

خیانت های مجازی با اصطلاح ” سایرکس ” شناخته میشود . در خیانت های مجازی ، دو نفر بدون برقراری تماس واقعی یا فیزیکی و فقط به صورت آنلاین درگیر روابط صمیمی میشوند. این دو نفر ممکن است حتی چهره یکدیگر را ندیده باشند یا صدای یکدیگر را نشنیده باشند و صرفا با چت کردن در حال خیانت به شریک خود باشند. 

 

با این وجود خیانت آنلاین شباهت زیادی به خیانت واقعی دارد و حتی میتواند صدمات جبران ناپذیر به ازدواج شما و خانواده تان وارد کند. 

 

کمترین آسیب ایجاد شده در روابط آنلاین این است که فرد توجهش از شریک زندگی و فرزندانش منحرف شده و به آن ها بی توجهی میکند و وقت خود را به جای این که صرف خانواده و همسرش کند، صرف رابطه مجازی اش میکند. 

 

یک فرد برای حفظ رابطه مجازی اش شروع به دروغ گویی و پنهان کاری میکند که همین امر اعتماد لازم برای برقراری یک ارتباط سالم در خانواده را از بین میبرد.

 

نشانه خیانت مجازی چیست و چگونه با خیانت مجازی همسر برخورد کنیم

عوارض خیانت مجازی

 

عوارض خیانت مجازی

برقراری ارتباط بین دو نفر در فضای مجازی و شروع خیانت منجر به آسیب های جدی میشود که عبارتند از :

 

اعتیاد به چت کردن : فردی که درگیر خیانت مجازی عاطفی شده است زمان زیادی را صرف ابراز محبت صوتی یا نوشتاری به طرف مقابل میکند و زمانی را که باید صرف بهبود رابطه با شریک زندگی خود و ابراز محبت به خانواده کند را صرف رابطه مجازی اش کرده و نسبت به همسر و خانواده بی توجه و بی حوصله میشود.

 

اعتیاد به رابطه جنسی آنلاین : شدیدترین نوع خیانت مجازی ، رابطه جنسی آنلاین است که میتواند به صورت صوتی ، تصویری ، چتی یا تبادل تصاویر جنسی باشد. افرادی که به رابطه جنسی آنلاین معتاد میشوند معمولا زمان زیادی را صرف اینترنت و گوشی خود میکنند و نسبت به اطرافیان و خانواده بی توجه میشوند. 

 

ملاقات حضوری : خیانت های مجازی میتوند منجر به دیدار حضوری و برقراری رابطه جنسی شود و خیانت مجازی تبدیل به خیانت جنسی و جسمی میشود.

 

افرادی که دچار خیانت مجازی میشوند اغلب یا مشکلات روحی شخصی دارند یا مشکلاتی در رابطه زناشویی شان وجود دارد و بنابراین پایان دادن به یک خیانت مجازی به معنی درمان فرد و پیشگیری از خیانت مجدد او نیست. 

 

در صورتی متوجه خیانت مجازی همسر تان شده اید بعد از قطع ارتباط آنلاین او باید به دنبال علت مشکل و درمان او باشید در صورتی که مشکل او از نظر روحی ریشه یابی و درمان نشود ، نمیتوانید جلوی تکرار مجدد خیانت او را بگیرید. 

 

فرد خیانتکار باید به جای این که در اینترنت به دنبال برطرف کردن کمبودها یا پیدا کردن شادی در زندگی اش باشد باید مشکلاتش را با شریک زندگی اش در میان بگذارد و برای درمان به مشاور مراجعه کند تا علت خیانت او ریشه یابی و به صورت اصولی درمان شود. 

 

علایم خیانت مجازی

شما با مشاهده یک سری مسایل میتوانید احتمال دهید که همسرتان در حال خیانت مجازی به شماست :

 

نسبت به داشتن رابطه جنسی اهمیتی نمیدهد.

 

بیش از حد از گوشی و اینترنت استفاده میکند.

 

به شدت روی حفظ حریم خصوصی گوشی و کامپیوترش حساس است.

 

اشتباق کمی به رابطه جنسی با همسرش دارد.

 

مسئولیت هایش در خانه ، خانواده یا محل کار را نادیده میگیرد.

 

در مورد استفاده زیادش از کامپیوتر یا موبایل از خودش دفاع میکند.

 

بهانه گیر شده و تغییر رفتارش را انکار میکند.

 

به راحتی دروغ میگوید و رفتارش غیر قابل پیش بینی و اخلاقش حساس شده و بی حوصله است.

 

الگوی خوابش تغییر کرده و شب ها تا دیروقت بیدار می ماند.

 

علاقه اش نسبت به جشن گرفتن برای تولد یا سپری کردن تعطیلات کنار خانواده را از دست داده است.

 

اگر در مورد نداشتن رابطه جنسی و یا نگرانی های ارتباطی با او صحبت کنید شما را سرزنش میکند.

 

ممکن است از طرف مقابل فاصله بگیرند و صمیمیتشان کاهش پیدا کرده و رابطه جنسیشان قطع شود.

 

پسورد کامپیوتر و گوشی را به طور مرتب عوض میکند و ممکن است محل کامپیوتر را به محلی خاص تغییر دهد و تجهیزان اضافه برای کامپیوتر میخرند.

 

به کسی اجازه استفاده از کامپیوتر و گوشی شان را نمیدهند.

 

نشانه خیانت مجازی چیست و چگونه با خیانت مجازی همسر برخورد کنیم

علت خیانت مجازی

 

علت خیانت مجازی

مهم ترین دلیل رواج خیانت های مجازی ، مقرون به صرفه بودن، ناشناس ماندن و دسترسی سریع و آسان به اینترنت است. از سویی دیگر شخصی که مرتکب خیانت میشود ممکن است با مشکلات زیر روبرو باشد :

 

– مشکلات شخصیتی که ریشه در تربیت یا گذشته فرد دارد

– تنوع طلبی

– اعتیاد به فضای مجازی

– انحراف جنسی

– مشکلات مالی

– نارضایتی جنسی

– عدم اعتماد به نفس و کمبود عزت نفس

– نداشتن رابطه مناسب با همسر

– یکنواختی و بی هیجان شدن رابطه با همسر

– سهولت خیانت و دسترسی آسان به افراد مختلف

– نارضایتی شغلی یا مشکلات حل نشده دیگر

– تصور این که میتوانند بدون به خطر انداختن حریم خانواده تنوع طلبی خود را ارضا کرده و لذت ببرند

 

گاهی اوقات علت خیانت مجازی زندگی زناشویی نیست بلکه شخصیت بسیار ضعیف فرد و مشکل اعتماد به نفس او عامل خیانت میشود. این افراد نیاز به تایید شدن و توجه از سمت دیگران دارند که با روابط متعدد میخواهد این مشکل شخصیتی خود را حل کنند و به نظر خودشان فردی قابل قبول بیایند.

 

نشانه خیانت مجازی چیست و چگونه با خیانت مجازی همسر برخورد کنیم

درمان خیانت مجازی

 

درمان خیانت مجازی 

در صورتی که متوجه خیانت مجازی همسرتان شده اید میتوانید برای ریشه یابی و درمان اصولی او با مشاور صحبت کنید و از این راهکارها استفاده کنید. 

با همسرتان صحبت کنید.

هیچ توضیحی از او برای توجیه رابطه آنلاینش قبول نکنید.

از او قول بگیرید که ارتباطش را کاملا قطع کند.

اجازه ندهید وابستگی او به فضای مجازی روی رابطه شما تاثیر منفی بگذارد.

از او بخواهید صادقانه با شما رفتار کند تا بتوانید با هم مشکل را حل کرده و دوباره اعتماد شما را بدست آورد.

برای ریشه یابی مشکل و حل اصولی آن با یک مشاور صحبت کنید تا به شما در این مسیر کمک کند.

 

افرادی که مرتکب خیانت مجازی میشوند معمولا علاقه ای به  از بین بردن زندگی مشترکشان ندارند ولی میخواهند در کنار ازدواجشان یک رابطه پنهانی هم داشته باشند. 

 

بنابراین بعد از لو رفتن خیانتشان عذر خواهی کرده و اظهار پشیمانی میکنند و میخواهند به هر طریقی شده از جانب شما بخشیده شوند.

 

در این گونه موارد بخشش شما کافی نیست و اگر مشکل ریشه یابی نشود بعد از مدتی فرد خاطی دوباره رابطه پنهانی خود را از سر میگیرد بنابراین باید بخشش خود را منوط به شروطی کنید که در صورت تکرار به عنوان مجازات بتوانید از آن استفاده کنید.

 

مطالب مرتبط :

خیانت باورنکردنی به شهرزاد عبدالمجید بازیگر معروف+ عکس

زنانی که عجیب ترین روش را برای اثبات خیانت شوهرشان انجام دادند

رفتارهایی که عشقتان را از شما دور می کند / نشانه های خیانت

تحقیق جدید و جالب درباره علائم مردانی که خیانت می کنند


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو