کفش ایمنی و کفش کار مقاوم : فروشگاه رادین ایمن

منبع: فوت و فن

55

1400/9/11

11:37


کفش ایمنی و کفش کار مقاوم : فروشگاه رادین ایمن

عموم افراد در طول روز به فعالیت های مختلفی مشغول هستند که ممکن است خطراتی برای اعضای بدن آنها در پی داشته باشد. از این رو نیاز به استفاده از تجهیزات ایمنی می باشد که بتوانند از اعضای مختلف بدن در برابر آسیب های فیزیکی محافظت نمایند. کفش ایمنی از مهمترین و پرکاربردترین لوازم ایمنی است که اکثر کارگران ساختمانی و صنایع مختلف موظف به تهیۀ آن هستند. به دلیل اهمیت تجهیز نمودن کارگران به کفش های ایمن، فروشگاه رادین ایمن، این مقاله را در راستای معرفی و آشنایی بیشتر شما با انواع کفش کار تهیه نموده است. حتی شما که به صورت شخصی در طول روز به فعالیت های مختلف مشغول هستید، اگر احساس می کنید که خطری ممکن است پاهای شما را تهدید کند، بتوانید مناسب ترین کفش ایمنی را جهت حفاظت از پاهای خود تهیه نمائید.

کفش ایمنی

شناخت انواع کفش کار و مشخصۀ آنها

کفش کار باید دارای یک سری مؤلفه های خاصی باشد که موجب ایمنی پاهای شما در برابر سوانح احتمالی حین انجام فعالیت های فیزیکی شود.

نکتۀ قابل توجهی که باید مد نظر داشته باشید، این است که کفش ایمنی از نظر شکل ظاهری متفاوت از کفش های رایج در بازار می باشد و از متریال متفاوت ساخته می شوند، که در ادامۀ مقاله بیشتر به آنها خواهیم پرداخت. هدف از طراحی و تولید کفش کار، افزایش مقاوت اجزای اصلی کفش در برابر صدمات احتمالی می باشد که می تواند بریدگی، سوختگی، فشار بیش از اندازه و … باشد.

با خرید کفش کار استاندارد می توانید بدون نیاز وسایل اضافی از پاهای خود محافظت نمائید و با آسودگی خاطر، فعالیت فیزیکی خود را انجام دهید. در همین راستا کارفرمایان و مدیران اجرایی موظف به تأمین تجهیزات ایمنی برای پرسنل و کارگران مجموعۀ خود می باشند. هدف ما از تهیۀ این مقاله، راهنمایی شما در انتخاب مناسب ترین کفش کار می باشد و قصد داریم با جزئیات بیشتر به معیارهای مهم خرید کفش ایمنی متناسب با مشاغل مختلف بپردازیم.

باید توجه داشته باشید که شرکت های مختلف تولید کنندۀ کفش های ایمنی بر اساس استانداردهای تعریف شده انواع کفش کار را تولید می کنند و ممکن است تنها برخی از قسمت های پا در برابر خطرات احتمالی حفاظت کند.

به عنوان مثال کفش ایمنی با استاندارد ایزو ایی اِن ۳۴۵ به منظور حفاظت از پاها با درپوش پنجه ای که قادر به تحمل ضربه با وزن ۲۰۰ ژول است، مقاوم خواهد بود. این در حالی است که کفش کار با استاندارد ایزو ایی اِن ۳۴۶ قادر به تحمل وزن ۱۰۰ ژول است. طراحی کفش ایمنی ایزو ایی اِن ۳۴۷ بدون محافظ انگشتان پا صورت گرفته است.

به طور کلی جهت خرید کفش ایمنی متناسب با فعالیت های حرفه ای و سخت باید از افراد متخصص مشورت بخواهید حتی اگر اطلاعات جامعی نسبت به انواع کفش کار داشته باشید.

معمولاً آمارها نشان می دهد که بالغ بر ۷ درصد از سوانح محل کار به صدمات وارده به پا اختصاص دارد.

کفش های کار استاندارد ایی اِس دی (ESD) از پاها در مقابل تخلیۀ الکترواستاتیک یا همان الکتریسیته محافظت می کند و تکنسین های برقکار می توانند از مزایای این نوع کفش ایمنی بهره مند گردند.

کلیۀ کفش های کار که با استاندارد ایزو ایی اِن ۲۰۳۴۵ سال ۲۰۱۱ تولید شده اند، از انگشتان پاها در مقابل ضربه ای معادل با ۲۰۰ ژول حفاظت می کند. نکتۀ دیگری که هنگام خرید کفش ایمنی باید مد نظر قرار دهید، ضد لغزش بودن کفش در محیط های صنعتی می باشد که ممکن است سطوح کفپوش خیس و لغزنده باشد.

متناسب با فعالیت های کاری که با عملیات جوشکاری، سر و کار دارند، داشتن کفش ایمنی ضد حریق لازم و ضروری می باشد. به طور کلی، بر اساس نوع فعالیت صنعتی که صورت می گیرد، انتخاب و خرید کفش ایمنی صورت می گیرد.

نکتۀ طلایی که در حوزۀ تهیۀ تجهیزات ایمنی وجود دارد، این است که به محض بی کاربرد بودن و عدم مقاومت کافی کفش در برابر فشارهای وارده و خطرات احتمالی، اقدام به تعویض کفش کار خود نمائید.

مشخصه های کفش ایمنی استاندارد EN ISO 20345

کفش های کاری که بر اساس استانداردهای ایی اِن ایزو ۲۰۳۴۵ ساخته می شوند :

  • مقاومت بالایی در برابر ضربه معادل با ۲۰۰ ژول در قسمت پنجۀ کفش دارند.
  • دارای قابلیت ضد لغزش بودن و گزینۀ مناسبی برای سطوح صاف و چرب هستند.
  • قسمت پشت کفش کاملاً بسته می باشد.

هنگام خرید کفش ایمنی با استاندارد مذکور، باید دانش کافی نسبت به مفاهیم حروف اختصاری که بر روی کفش ها درج می شود، داشته باشید :

  • کفش ایمنی که دارای قابلیت ضد استاتیک است با حرف A علامت گذاری می شود.
  • کفش کار که دارای کفی های مقاوم در برابر مواد هیدروکربن می باشد، با نام اختصاری FO مشخص می گردد.
  • کفش ایمنی که دارای قابلیت جذب انرژی پاشنه و کف پا می باشد با حرف اختصاری E مشخص می شود.
  • کفش های کار که مجهز به کفی مقاوم در برابر سوراخ شدن هستند، با حرف لاتین P علامت گذاری می شود.
  • کفش ایمنی که قسمت فوقانی آن در برابر نفوذ و جذب آب مستحکم است، با حروف Wru مشخص می گردد.
  • به طور کلی کفش های ایمنی ضد آب نیز با حروف لاتین Wr علامت گذاری می شوند.
  • کفش کار که مجهز به کفی مقاوم در مقابل حرارت هستند با حروف Hro مشخص می شوند.
  • کفش های ایمنی که عایق حرارت می باشند با علامت Ci نیز نشانه گذاری می شوند.
  • کفش های مجهز به کفی مقاومت الکتریکی کمتر از ۱۰۰ kw با حرف اختصاری C تعیین می شوند.
  • کفش کار که دارای کفی مقاوم در مقابل برش و بریدگی می باشند، با علامت CR مشخص می شوند.
  • کفش های ایمنی که مقاومت الکتریکی استاتیکی بالایی دارند با حروف لاتین ESD علامت گذاری می شوند.
  • کفش کار که مقاومت بالایی در برابر لغزش بر روی کاشی و سرامیک که توسط محلول های صابون بوجود آمده اند، دارند با حروف اختصاری SRA نشانه گذاری می شوند.
  • کفش ایمنی که دارای خاصیت ضد لغزش بر روی فولاد با گلیسرول هستند با علامت SRB مشخص می شوند.
  • کفش های کار که قابلیت ضد لغزش بر روی کلیۀ سطوح کاشی، سرامیک (محلول صابونی رقیق موجب لغزندگی سطح) و فولاد (مواد گلیسرول موجب لغزندگی سطح) دارند با حروف SRC علامت گذاری می شوند.

هدف اصلی مجموعۀ رادین ایمن از ذکر این موارد، این است که بتوانید متناسب با نوع فعالیتی که انجام می دهید، مناسب ترین کفش کار را انتخاب نمائید. به محض رویت هر کدام از علائم اختصاری، اطلاعات اولیه نسبت به موارد کاربرد آنها داشته باشید.

به طور کلی قیمت کفش ایمنی نیز بر اساس جنس و نوع کاربری آن مشخص می گردد. توجه داشته باشید که هنگام خرید کفش کار، کیفیت و نوع کاربری کفش را ملاک انتخاب خود قرار دهید و در انتها قیمت کفش کار حائز اهمیت خواهد بود.

به عنوان مثال جهت خرید کفش کار استاندارد برای امور ساختمانی و معادن پیشنهاد می کنیم از کفش های ایمنی استفاده نمائید که با کلیۀ حروف اختصاری علامت گذاری شده باشند. به عبارتی دارای خواص ضد استاتیک، کفی مقاوم در برابر مواد هیدروکربن، قابلیت جذب انرژی از سوی پاشنه و کف پا، مقاوم در برابر سوراخ شدن و پارگی، ضد آب شدن و قسمت فوقانی کفش مقاوم در برابر نفوذ آب باشد.

کفش ایمنی

جهت خرید آنلاین کفش ایمنی با قیمت ارزان و کاملاً تضمین شده، می توانید به فروشگاه اینترنتی رادین ایمن مراجعه نموده و پس از بررسی دقیق، کفش مورد نظر خود را سفارش دهید.

https://radinimen.com

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو