بهترین فیلم‌های زامبی محور

بهترین فیلم‌های زامبی محور


منبع: فوت و فن

198

1400/9/11

11:51


بهترین فیلم‌های زامبی محور

فیلم‌های زامبی محور، در میان مخاطبان سینما، طرفداران زیادی دارد. البته، محبوبیت این ژانر در طی سال‌ها بالا و پایین داشته است. برخی از بهترین فیلم‌های زامبی محور موفق شدند تا علاقه نسبت به این ژانر را در میان مخاطبان سینما بار دیگر شعله‌ور کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین فیلم‌های زامبی محور را به شما معرفی کنیم.

این لیست بر اساس امتیاز کاربران به این فیلم‌ها در وب سایت رنکر گردهم آمده است.

۱۰- فیلم مرده شریر (The Evil Dead)

The Evil Dead (1981)

The Evil Dead (1981)

فیلم مرده شریر محصول سال ۱۹۸۱ میلادی است. گرچه شرورهای درون این فیلم عملا زامبی نیستند اما مشابه به آنها عمل می‌کنند و همین باعث شده تا این فیلم به عنوان یک فیلم زامبی محور در نظر گرفته شود. فیلم مرده شریر، اولین فیلم از این مجموعه گسترده به شمار می‌رود. فیلم مرده شریر، اثری گیرا و وحشتناک است که از عناصر شدید به خوبی بهره می‌گیرد. این فیلم با وجود بودجه اندک خود، یک تجربه هیجان‌انگیز و اغلب وحشتناک را به ارمغان آورده است.

۹- فیلم بازگشت مردگان زنده (The Return Of The Living Dead)

The Return Of The Living Dead (1985)

The Return Of The Living Dead (1985)

فیلم بازگشت مردگان زنده، محصول سال ۱۹۸۵ است و برداشت خارق‌العاده از ژانر زامبی داشته است. گرچه این اثر، یک فیلم کمدی و ترسناک به شمار می‌رود اما گاهی اوقات، زامبی‌ها در این فیلم بسیار ترسناک هستند. جلوه‌های ویژه برای به تصویر کشیدن زامبی‌ها و موسیقی متن در این فیلم واقعا عالی هستند.

۸- فیلم روز مردگان (Day Of The Dead)

Day Of The Dead (1985)

Day Of The Dead (1985)

اتفاقات فیلم روز مردگان، در دنیایی رخ می‌دهد که دنیا توسط زامبی‌ها اداره می‌شود. این فیلم محصول سال ۱۹۸۵ میلادی است. دانشمندان به دنبال آن هستند تا درمانی برای زامبی‌ها پیدا کنند و یک دانشمند به دنبال آن است تا آنها را رام و مطیع کند. این فیلم دارای جلوه‌های جالب برای زامبی‌ها، داستانی گیرا و کاراکترهای جالب توجهی است.

۷- فیلم ۲۸ هفته بعد (۲۸ Weeks Later)

28 Weeks Later (2007)

۲۸ Weeks Later (2007)

فیلم ۲۸ هفته بعد، دنباله‌ای برای فیلم ۲۸ روز بعد (۲۸ Days Later) است. فیلم ۲۸ هفته بعد، واقعا یک دنباله ارزشمند به شمار می‌رود. همانند فیلم مرده شریر، این فیلم‌ها دارای زامبی نیستند بلکه انسان‌ها توسط ویروسی به نام ریج آلوده شدند. هر چند، معمولا این فیلم‌ها به عنوان یک فیلم زامبی محور دسته‌بندی می‌شود و فیلم‌هایی واقعا عالی هستند. این فیلم، تمام عناصر خوب فیلم قبلی را در خود جای داده است.

۶- فیلم سرزمین زامبی‌ها (Zombieland)

Zombieland (2009)

Zombieland (2009)

فیلم سرزمین زامبی‌ها محصول سال ۲۰۰۹ میلادی، به خوبی ژانر کمدی را با ژانر وحشت ترکیب کرده است. این فیلم، داستان بازماندگانی را دنبال می‌کند ک به دنبال آن هستند تا خود را به منطقه امن برسانند. آنها در سر راه باید از خودشان در برابر زامبی‌ها محافظت کنند. البته بسیاری از اکشن این فیلم به طرز طنزی انجام شده است. فیلم سرزمین زامبی‌ها در هر دو بخش کمدی و وحشت موفق ظاهر شده است.

۵- فیلم شان می‌میرد (Shaun Of The Dead)

Shaun Of The Dead (2004)

Shaun Of The Dead (2004)

فیلم شان می‌میرد، محصول سال ۲۰۰۴ میلادی، اثری کمدی بسیار عالی به شمار می‌رود اما در عین حال، یک فیلم زامبی محور به شمار می‌رود. فیلم شان می‌میرد، وحشت و دلهره‌ی این آخرالزمان زامبی محور را به شیوه‌ای طنز به نمایش می‌گذارد. نقش‌آفرینی بازیگران در این فیلم واقعا تاثیر به سزایی در موفقیت آن داشته است.

۴- فیلم طلوع مردگان (Dawn Of The Dead)

Dawn Of The Dead (1978)

Dawn Of The Dead (1978)

فیلم اصلی طلوع مردگان محصول سال ۱۹۷۸ میلادی، یکی از شناخته‌شده‌ترین فیلم‌ها در این ژانر به شمار می‌رود و یکی از ترسناک‌ترین فیلم‌های زامبی محور از دهه هفتاد میلادی محسوب می‌گردد. طلوع مردگان یکی از نمادین‌ترین عنوان‌ها در تاریخ فیلم‌های زامبی محور به شمار می‌رود.

۳- فیلم طلوع مردگان (Dawn Of The Dead)

Dawn Of The Dead (2004)

Dawn Of The Dead (2004)

فیلم طلوع مردگان محصول سال ۲۰۰۴ میلادی، داستانی مشابه با فیلم اصلی را به اجرا در می‌آورد. این فیلم همانند فیلم اصلی در بسیاری از جنبه‌های خود موفق ظاهر شده است. البته باید توجه داشت که این فیلم روی پا خود ایستاده و چندان به شهرت فیلم قبلی تکیه نکرده است. این فیلم دارای صحنه‌های اکشن ماندگاری است که ترسناک بودن زامبی‌ها را به خوبی به تصویر کشیده است. بازیگران نیز نقش‌آفرینی خارق‌العاده‌ای در نقش خود داشتند.

۲- فیلم شب مردگان زنده (Night Of The Living Dead)

Night Of The Living Dead (1968)

Night Of The Living Dead (1968)

فیلم شب مردگان زنده محصول سال ۱۹۶۸ میلادی و ساخته جورج ای رومرو (George A. Romero) است. این فیلم، مفهوم زامبی‌ها در فرهنگ عامه را بازتعریف کرده است و همچنان در میان طرفداران ژانر زامبی، طرفداران بسیاری دارد. استفاده از تنش و همچنین فضای پر از تهدید شکل گرفته در این فیلم همچنان در سینمای امروزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بازیگران در این فیلم نقش‌آفرینی جذابی از خود به جا گذاشتند.

۱- فیلم ۲۸ روز بعد (۲۸ Days Later)

28 Days Later (2002)

۲۸ Days Later (2002)

فیلم ۲۸ روز بعد حدود بیست سال پیش به اکران در آمده و با این حال، یک اثر کلاسیک زامبی محور در دنیای سینما به شمار می‌رود. این فیلم در مورد کاراکتری به نام جیم است که پس از بیدار شدن از کما، متوجه می‌شود که جمعیت شهر لندن توسط ویروسی به نام ریج آلوده شدند. فیلم ۲۸ روز بعد، یک اثر ترسناک بسیار عالی است که دارای صحنه‌های اکشن خارق‌العاده و لحظات احساسی است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو