طرز تهیه تارت پاناکوتای رز و پسته

تارت پاناکوتای رز و پسته , طرز تهیه تارت پاناکوتای رز و پسته

تارت پاناکوتای رز و پسته یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و لاکچری بین المللی است که برای مراسم های مهم تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله در ادامه طرز تهیه تارت پاناکوتای رز و پسته با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم تارت پاناکوتای رز و پسته
پسته۱۰۰ گرم
آرد شیرینییک و یک چهارم پیمانه
پودر شکریک سوم پیمانه
نمکیک چهارم قاشق چای خوری
کره سرد مکعبی خرد شده۱۱۳ گرم
آب یخ (آب با تکه های یخ)یک تا یک و نیم قاشق سوپ خوری
سفیده تخم مرغ۱ عدد
مواد لازم برای پاناکوتا
شیر پرچربسه چهارم پیمانه
پودر ژلاتین۲ قاشق چای خوری
شکر۲ قاشق سوپ خوری
خامه۱ پیمانه
گلابیک چهارم پیمانه
مواد لازم ژله رز
آبسه چهارم پیمانه
شکر۱ قاشق سوپ خوری
توت فرنگی، تمشک یا هر میوه قرمز رنگینصف پیمانه
پودر ژلاتین۱ قاشق چای خوری
گلابیک چهارم پیمانه

طرز تهیه تارت پاناکوتای رز و پسته

مرحله اول

برای تهیه تارت پاناکوتای رز و پسته در ابتدای کار، کراست را تهیه می کنیم. برای این کار، ظرف تارت را با کاغذ روغنی یا کاغذ تفلون می پوشانیم. سپس پسته را در غذا ساز ریخته و چند پالس می زنیم تا کمی پودر شود.

مرحله دوم

شکر، آرد و نمک را به آن اضافه کرده و چند پالس دیگر می زنیم تا مواد با هم مخلوط شوند. تکه های کره ی سرد را اضافه و چند پالس دیگر زده تا به صورت خرده نان در آید. سرعت غذاساز را کم می کنیم و آب یخ را اضافه می کنیم تا خمیر جمع شود.

مرحله سوم

آب یخ فقط در حدی که خمیر جمع شود اضافه می شود نه بیشتر. خمیر را روی سطح کار، به کمک سلفون یا کیسه پلاستیکی جمع کرده و به شکل گرد و مسطح در می آوریم و به مدت حداقل نیم ساعت در یخچال استراحت می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله فر را با دمای۱۸۰درجه سانتی گراد گرم می کنیم. بعد از این که خمیر استراحت کرد، خمیر را کمی با آرد آغشته کرده و بین دو کاغذ روغنی به کمک وردنه به شکل دایره ای به ضخامت ۳ میلی متر باز می کنیم.

مرحله پنجم

کاغذ روغنی رویی را از خمیر جدا کرده و سپس به آرامی با کمک کاغذ روغنی خمیر را از سطح کار به درون قالب منتقل می کنیم و کاغذ را از سطح خمیر جدا می کنیم. خمیر را درون قالب مرتب می کنیم و لبه های اضافی آن را می گیریم.

مرحله ششم

سپس به مدت ۱۵دقیقه قالب را درون فریزر قرار دهید. بعد از آن، تمام سطح خمیر را با چنگال به صورت یکدست سوراخ می کنیم و یک کاغذ روغنی روی خمیر قرار می دهیم و روی کاغذ را با حبوبات می پوشانیم.

مرحله هفتم

سپس درون فر به مدت ۲۰ دقیقه داخل فر قرار می دهیم تا تارت پخته شود. تارت را از فر در آورده و حبوبات را از روی آن خارج می کنیم. سپس سفیده را کمی زده شده است، با کمک یک برس روی آن می زنیم. سپس ۲۰ دقیقه دیگر درون فر قرار می دهیم.

مرحله هشتم

بعد از پخت، کراست را از فر خارج کرده و کنار می گذاریم تا خنک شود. سپس درون فریزر قرار می دهیم تا کامل سرد شود. سرد شدن باعث می شود که پاناکوتا درون کراست سریع ببندد. در این بازه زمانی پاناکوتا را هم آماده می کنیم.

مرحله نهم

برای این کار، شیر سرد را درون یک قابلمه می ریزیم. پودر ژلاتین را روی آن می پاشیم و ۵ دقیقه زمان می دهیم تا ژلاتین در شیر حالت اسفنجی به خود بگیرد. سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و حدود یکی دو دقیقه زمان می دهیم تا لاتین کامل حل شود.

مرحله نهم

مرتب روی حرارت هم می زنیم. سپس شکر را به آن اضافه کرده و مجدد حدود یکی دو دقیقه روی حرارت قرار می دهیم تا شکر نیز حل شود. شیر نباید خیلی داغ شود یا به نقطه جوش برسد. فقط باید گرم شود.

مرحله دهم

شیر را از روی حرارت برداشته و خامه و گلاب را اضافه می کنیم و هم می زنیم. نصف پیمانه از پاناکوتا را درون کراست سرد ریخته و می چرخانیم تا همه جای داخل کراست را پوشش دهد. سپس درون فریزر به مدت ۱۰ دقیقه دیگر قرار می دهیم.

مرحله یازدهم

سپس از فریزر خارج کرده و بقیه پاناکوتا را درون آن می ریزیم و داخل یخچال به مدت ۲ ساعت قرار می دهیم تا ببندد. در ادامه در یک قابلمه مناسب آب سرد و شکر را ریخته و پودر ژلاتین را به صورت پخش روی آن می پاشیم.

مرحله دوازدهم

سپس حدود ۵ دقیقه زمان می دهیم تا ژلاتین حالت اسفنجی به خود بگیرد. سپس روی حرارت کم قرار می دهیم و هم می زنیم تا شکر حل شود. سپس پوره توت فرنگی یا تمشک و گلاب را به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله سیزدهم

ژله را از صافی عبور می دهیم تا مایع شفاف صورتی بدست آید. ژله را روی سطح پاناکوتا ریخته مجدد حدود ۱ ساعت دیگر درون یخچال استراحت می دهیم تا ببندد. رو ی آن را با پسته خرد شده و برگ گل رز تزیین می کنیم و سرو می نماییم.