آمار واکسیناسیون در کاشان/اومیکرون در کاشان دیده شد؟

61

1400/9/11

16:38


رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: 24 درصد مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل  هنوز  واکسن کرونا را دریافت نکرده اند.

آمار واکسیناسیون در کاشان/اومیکرون در کاشان دیده شد؟

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر سید علیرضا مروجی  افزود: سویه‌ جدید ویروس کرونا که B.1.1.529نام دارد با سرعت فراگیری بسیار بالاتر از سویه‌های قبلی از آفریقای جنوبی در حال انتشار است.
وی ضمن اشاره به توانمندی آزمایشگاه تخصصی کرونای دانشگاه برای شناسایی این سویه جدید که رسما به عنوان سویه نگران کننده اعلام شده است، افزود: خوشبختانه  تا این لحظه ویروس فوق در منطقه کاشان مشاهده نشده است.
دکتر مروجی، همچنین تصریح کرد: برای رسیدن به ایمنی ناشی از واکسن به بیش از یک ماه زمان نیاز است و اگر به دلیل شرایط آرام فعلی واکسن زدن را تا زمان شروع موج جدید به تعویق بیاندازیم، بدن ما زمان کافی برای رسیدن به سطح ایمنی ناشی از واکسن را نخواهد داشت.
رئیس دانشگاه، با اشاره به اینکه پوشش دز اول واکسن کرونا 76 درصد و نوبت دوم 62  درصد در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل می باشد، ادامه داد: تاکنون 3675 نفر نیز دز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.
دکتر مروجی در ادامه، به بازگشایی مدارس و اهمیت جدی گرفتن نکات پیشگیرانه از سوی مسوولین مدارس، خانواده ها و دانش آموزان در این راستا تاکید کرد و اظهار داشت: 472 بازدید از زمان بازگشایی مدارس تاکنون توسط مراکز بهداشت شهرستانه ای کاشان و آران و بیدگل از مدارس انجام شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو