تجهیزات پزشکی که در کرمانشاه معطل سرمایه گذار هستند

72

1400/9/11

16:38


رییس اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به ظرفیت‌های بسیار در حوزه راه اندازی واحدهای تولید تجهیزات پزشکی در استان، گفت: متاسفانه در این زمینه سرمایه گذار نداریم.

تجهیزات پزشکی که در کرمانشاه معطل سرمایه گذار هستند

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر تورج شیرزادیان با اشاره به فعالیت 17 تولیدکننده تجهیزات و ملزومات پزشکی در استان گفت: کرمانشاه در زمینه صدور مجوز واحدهای تولیدی قطبیت غرب کشور را داشته و علاوه بر کرمانشاه، برای واحدهای تولیدی استان های کردستان و ایلام هم مجوز صادر می کند.

وی افزود: خوشبختانه چندسالی است در این زمینه تفویض اختیار به استانها صورت گرفته و تمام مراحل صدور و تمدید مجوز واحدهای تولیدی تجهیزات و ملزومات پزشکی در خود استان صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: این امر موجب تسهیل در راه اندازی واحدهای تولیدی شده و امیدواریم در سالهای آتی آمار تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی در استان و غرب کشور رشد چشمگیری داشته باشد.

این مسئول در تشریح تولیدات تجهیزات پزشکی استان، گفت: تولیدات متنوعی داریم ،اما از برجسته ترین واحدهای تولیدی تجهیزات پزشکی می توان به شرکت "آریان سرنگ" اشاره کرده که انواع سرنگ ها را با کیفیت بالا و در حد استانداردهای جهانی تولید می کند.

شیرزادیان گفت: هم اکنون تمام سرنگ های مورد نیاز دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از این شرکت خریداری می شود.

وی افزود: از شرکت های مهم دیگر در استان می توان به شرکت "بهسو شفا" اشاره کرد که تولید "گچ فایبرگلاس" برای استفاده در موارد شکستگی را برعهده دارد.

شیرزادیان خاطرنشان کرد: این شرکت جزو یکی از سه تا چهار شرکت تولید کننده گچ فایبرگلاس در کشور محسوب می شود.

رییس اداره تجهیزات پزشکی استان کرمانشاه واحد تولیدی "ابزارسازان درمانگر" را هم شرکت موفق دیگر در زمینه تولیدات تجهیزات پزشکی عنوان کرد و افزود: این شرکت تولید کننده وسایل تشخیصی بیماری های زنان و زایمان است و در این زمینه هم یک ثبت اختراع جهانی دارد.

شیرزادیان به صادرات تجهیزات پزشکی استان هم اشاره کرد و افزود: خوشبختانه هم اکنون دو شرکت در استان در زمینه صادرات تجهیزات پزشکی فعالیت می کنند.

رییس اداره تجهیزات پزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاه ظرفیت های بسیاری برای راه اندازی واحدهای تولیدی تجهیزات پزشکی دارد، گفت: مشکل در این زمینه نبود سرمایه گذار است.

وی افزود: در حال حاضر ایده های بسیاری در زمینه تولید تجهیزات پزشکی داریم، اما سرمایه گذاری نیست و حمایت های مالی لازم صورت نمی گیرد. 
منبع: ایسنا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو