بهترین جاذبه‌های گردشگری لوکزامبورگ – بخش اول

بهترین جاذبه‌های گردشگری لوکزامبورگ – بخش اول


منبع: فوت و فن

67

1400/9/11

17:34


بهترین جاذبه‌های گردشگری لوکزامبورگ – بخش اول

کشور لوکزامبورگ، کشوری کوچک با مساحتی حدود ۱۶۵۰ کیلومتر مربع و جمیعتی بیش از ششصد هزار نفر است. این کشور دارای شهرهای کوچک بسیار دوشت‌داشتنی و زیبا است که واقعا ارزش بازدید را دارند.

در ادامه همراه با ما باشید تا بهترین جاذبه‌های گردشگری کشور لوکزامبورگ را به شما معرفی کنیم.

۱- ربع قدیمی شهر لوکزامبورگ

The Old Quarter of Luxembourg City

The Old Quarter of Luxembourg City

جای بهتری از ربع قدیمی شهر لوکزامبورگ برای شروع کاوش در این شهر جالب توجه نیست. این مکان تاریخی به عنوان میراث جهانی یونسکو در سال ۱۹۹۴ میلادی به ثبت رسیده است. استحکامات باستانی این شهر، باعث شده تا این مکان یکی از مهم‌ترین شهرهای قاره اروپا باشد. با اینکه استحکامات قدیمی این منطقه امروزه جای خود را به پارک‌ها و باغ‌ها داده‌اند اما همچنان می‌توان خانه‌ها و ساختمان‌های قدیمی و زیبا را در خیابان‌های این منطقه مشاهده کرد. این منطقه دارای پل‌های زیادی است که از جمله آنها می‌توان به پل آدولف اشاره کرد.

۲- موزه هنر و تاریخ

National Museum of History and Art, Luxembourg City

National Museum of History and Art, Luxembourg City

شهر لوکزامبورگ از جمله مهم‌ترین شهرهای تاریخ قاره اروپا به شمار می‎رود و از همین رو، دارای موزه‌های متعددی است. از جمله برترین موزه‌های این کشور می‌توان به موزه ملی هنر و تاریخ اشاره کرد. این موزه در منطقه تاریخی فیش مارکت قرار گرفته است که دارای آثار باستانی، عتیقه، ابزار، سکه، زره و مستنداتی در مورد تاریخ این کشور است. مجموعه‌هایی در این موزه وجود دارند که به زندگی مذهبی، اجتماعی، هنری و غیره ساکنین شهر لوکزامبورگ از قرن شانزدهم تا قرن بیستم میلادی می‌پردازد. بخش هنری این موزه نیز نباید بدون توجه باقی بماند. این موزه هنری دارای آثاری از هنرمندان برجسته قرن بیستم میلادی است.

۳- روزنه‌های صخره باک

The Bock Casements, Luxembourg City

The Bock Casements, Luxembourg City

صخره باک در شهر لوکزامبورگ، با استحکامات و سوراخ‌های درون خود، جایی است که شما راه ورودی روزنه‌های مشهور آن را پیدا می‌کنید. این روزنه‌ها، یک شبکه بیست و یک کیلومتری از راهروهای زیرزمینی است که در درون سنگ‌های محکم شکل گرفته‌اند. این روزنه‌ها قابلیت جای دادن هزاران نفر و همچنین تجهیزات و اسب‌ها را دارا است. قدمت برخی از این روزنه‌ها به زمان حکومت اسپانیایی‌ها در سال ۱۶۴۴ میلادی باز می‌گردد و مساحتی بیش از چهل هزار متر مربع را پوشش می‌دهد. امروزه، بسیاری از این روزنه‌ها مورد بررسی قرار گرفته و تورهای متعدد در آن برگزار می‌گردد. در بالای سطح صاف این صخره، باقی‌مانده‌های قلعه‌ای قدیمی وجود دارد که در سال ۱۹۶۳ میلادی کشف شدند.

۴- قصر بزرگ دکال

Grand Ducal Palace, Luxembourg City

Grand Ducal Palace, Luxembourg City

یکی از جاذبه‌هایی که باید حتما از آن در شهر لوکزامبورگ دیدن کرد، قصر بزرگ دکال است. قدمت این بنای زیبای رنسانسی به سال ۱۵۷۲ میلادی باز می‌گردد که در آن زمان، به عنوان اقامتگاه رسمی پادشاه این کشور یعنی دوک بزرگ هنری مورد استفاده قرار می‌گرفته است. این مکان تا سال ۱۷۹۵ میلادی به عنوان تالار اصلی شهر مورد استفاده قرار گرفته و سرانجام به عنوان قصر بزرگ دکال در آمده است. گرچه این مکان محل اقامت دائمی دوک به شمار می‌رود اما مردم از طریق تورهای برنامه‌ریزی شده و خاص اجازه دارند تا نگاهی به داخل این قصر داشته باشند. از همین رو، این مکان به یکی از پر بازدیدترین مکان‌های گردشگری شهر لوکزامبورگ تبدیل شده است.

۵- دیوارهای کورنیش

The Walls of the Corniche, Luxembourg City

The Walls of the Corniche, Luxembourg City

دیوارهای تماشایی کورنیش در شهر لوکزامبورگ به عنوان زیباترین بالکون در سرتاسر اروپا شناخته می‌شود. این دیوارها مشرف به شهر قدیمی و در بالای دره‌ای قرار گرفته‌اند. در این مکان شما دروازه گراند را مشاهده خواهید کرد که قدمت آن به سال ۱۶۳۲ میلادی باز می‌گردد. در این مکان صومعه باستانی دومینکنس و کلیسای سنت مایکل قرار گرفته است. در حومه دروازه گراند، مجموعه‌ای ساختمان‌های بسیار زیبا از جمله کلیسا و صومعه باستانی نیومونستر قرار دارند.

۶- مکان گیوم دوم

Place Guillaume II, Luxembourg City

Place Guillaume II, Luxembourg City

مکان گیوم دوم در شهر لوکزامبورگ، یکی از بزرگترین فضاهای باز در این شهر به شمار می‌رود. این مکان، محل قبلی یک صومعه فرانسیسکن بوده که از آن زمان به یک مکان عمومی تبدیل شده است. در مرکز آن، مجسمه سوارکاری ویلیام دوم، شاه هولند و دوک بزرگ لوکزامبورگ قرار گرفته است. در این مکان، شما شاهد تالار شهر خواهید بود. علاوه بر این، شیرهای مشهور تریمونت و همچنین بازار هفتگی مشهور شهر با گیاهان، گل‌ها و محصولات محلی‌اش را خواهید دید. در نزدیکی آن نیز خانه راویل از قرن شانزدهم قرار گرفته که دارای بالکونی به خوبی ساخته شده و ظریف است. از جمله دیگر مکان‌های جالب توجه در این جا می‌توان به برجک اسپانیایی اشاره کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو