این میوه زمستانی ریزش مو را قطع می کند

منبع: گهر

117

1400/9/11

18:39


با شروع فصل سرما ، از میوه های پرخاصیت که سرشار از منابع مغذی هستند غافل نشوید. یکی ها از این میوه ها انار است. آب انار یا عصاره آن فولیکول های مو را تقویت کرده و مانع از ریزش مو می شود.

این میوه زمستانی ریزش مو را قطع می کند

این میوه زمستانی ریزش مو را قطع می کند, جدید 1400 -❤️ گهر

انار تقریبا میوه‌ای بی‌خطر است و در صورت مصرف به عنوان میوه یا آب میوه هیچ عارضه جانبی ندارد. با این حال ، عصاره انار ممکن است در برخی موارد منجر به حساسیت شود. علائم حساسیت شامل خارش ، تورم ، آبریزش بینی و مشکل در تنفس است.

***شرایطی وجود دارد که افراد باید قبل از مصرف انار به هر شکل مراقب باشند.

خوردن دانه های انار می تواند به تقویت فولیکول های مو کمک کند. از آنجا که دانه ها و به خصوص روغن دانه، حاوی اسید هستند جز تشکیل دهنده برای تقویت مو بشمار می رود. هم چنین مشهور است که گردش خون را بهبود بخشیده و رشد مو را تحریک می کند.

در ادامه با برخی خواص و عوارض انار آشنا می شوید

بالا بردن سیستم ایمنی 

آنتی اکسیدان های موجود در این عصاره ، سلول های سفید خون را تحریک می کنند و کارایی خود را افزایش می دهند . این عصاره خاصیت ضد میکروبی و ضد باکتریایی دارد و به کاهش باکتری دهان که باعث کرم خوردگی و عفونت ها می شود کمک می کند.

بهبود هضم

انار وقتی به سیستم گوارشی می رسد به شکم و کبد کمک می کند. هم چنین به تسکین عفونت های دستگاه ادراری و آسانی جریان ادرار کمک می کند. غنی از فیبر رژیمی است و به تنظیم حرکات روده کمک می کند.

جلوگیری از کم خونی

کم خونی زمانی ایجاد می شود که بدن سلول های خونی قرمز کمی دارد میزان بالای آهن در آب انار به تولید گلبول های قرمز خون کمک می کند. هم چنین درمانی بزرگ برای چشم های قرمز و دردناک در نظر گرفته می شود – تنها چند قطره از عصاره را در چشمان بریزید.

کالری زیاد انار:

انار از کالری بسیار بالایی برخوردار است. اگر رژیم داشته باشید و کالری مصرفی را چک می کنید از خوردن این میوه و یا عصاره آن خودداری کنید. انار کالری زیادی دارد همچنین می تواند باعث افزایش وزن شود.

یک عدد انار بزرگ (۲۸۲ گرم) بطور تقریبی ۲۳۴ کیلو کالری دارد.

۱۰۰ گرم دانه انار معادل ۸۰ کیلو کالری انرژی دارد و میزان پیاده روی لازم برای سوزاندن این میزان کالری معادل ۲۹ دقیقه و ۱۸ ثانیه است.

این میوه زمستانی ریزش مو را قطع می کند, جدید 1400 -❤️ گهر

 توصیه‌هایی برای خوردن انار

۱- سردمزاجان باید در خوردن انار دقت کنند زیرا این میوه معده را سست کرده و ایجاد نفخ می‌کند، بهتر است افراد سرد مزاج میوه انار را با گلپر میل کنند.

۲- جوشانده پوست درخت و پوست ریشه انار که برای رفع کرم روده و معده به‌کار می‌رود، ممکن است باعث ایجاد سرگیجه و استفراغ شود، در خوردن جوشانده پوست انار باید احتیاط  کرد و بهتر است این کار تحت نظر متخصص انجام شود.

۳- آب انار ترش برای سیستم ریوی و مغزی به دلیل قابض‌ بودن و تنگ‌کردن مجاری هوایی می‌تواند سبب تشدید سرفه و تنگی نفس شود.

۴- مصرف زیاد انار ترش، باعث ایجاد یبوست می‌شود پس اگر در اجابت مزاج مشکل دارید، به‌جای انار ترش از انار شیرین که ملین مزاج است، استفاده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو