سردرد و دندان درد، علائم این بیماری شبانه

87

1400/9/11

19:53


سردرد تنها یکی از علائم دندان قروچه شبانه کودکان و بزرگسالان می باشد.

سردرد و دندان درد، علائم این بیماری شبانه

به گزارش بهداشت نیوز، زمانی که از موضوعی ناراحت هستید، مدام آن را در ذهنتان تصور می کنید و دیگر هیچ احساس و کنترلی روی بدن خود ندارید. در چنین وضعیتی سیستم بدنی شما در حال ایجاد سلول های جدید می باشد و سعی می کند شما را شاد و سالم نگه دارد اما شما مدام درگیر افکار و مشکلات خودتان هستید.

1. آسیب به پوشش روی سطح دندان
ممکن است زمانی که برای چکاپ به دندانپزشک مراجعه می کنید، پزشکتان متوجه شود که یک پوشش روی سطح دندان شما وجود دارد. همچنین یک تراشیدگی روی سطح دندان تان مشاهده می کند که گاهی اوقات نیازمند یک کار پزشکی جدی روی آن است. اگر دندان قروچه کردن شما باعث آسیب دیدگی به دندان شود، حفره های دندانی با این پوشش های به وجود آمده پر می شوند و در نتیجه دندانپزشک باید سعی کند فضاهای خالی را هرچه سریع تر پر کند تا مشکلی ایجاد نشود.

2. آشفته کردن خواب همسر
زمانی که خواب هستید و دندان قروچه می کنید، احتمالاً شخصی که کنار شما خوابیده است، متوجه این موضوع می شود و صدای آن را می شنود. دندان قروچه کردن با صدا همراه است؛ مخصوصاً اگر کل دهان شما را درگیر کرده باشد. در چنین حالتی احتمالاً همسرتان یا کسی که کنار شما خوابیده، از این مسئله شکایت می کند.

3. سر درد
سردرد و مشکلات دندانی معمولا با یکدیگر مرتبط هستند و در چنین حالتی عضلات گردن سفت می شود و مشکلات دیگری به وجود می آید که ناشی از دندان قروچه شبانه است.  عضلات فک در چنین حالتی بیش از حد کار می کنند و در نتیجه درد شدیدی را ایجاد می کنند که به سر منتقل می شود.

4. دندان درد
بسیار طبیعی است، زمانی که دندان های خود را روی هم فشار می دهید، دچار دندان درد می شوید. این دندان درد یک نوع پاسخ محافظتی برای مراقبت از دندان ها است. در چنین حالتی علاوه بر دندان درد، دندان شما نسبت به سرما و باکتری هم حساس می شود. مثلا زمانی که یک چیز گرم یا سرد را گاز می زنید، حساسیت را در دندان خود احساس خواهید کرد.

5. درد صورت
حتماً تجربه داشتید حتی بعد از یک ورزش سنگین در باشگاه دچار بدن درد می شوید. صورت شما هم همین حالت را دارد. دندان قروچه کردن یک فعالیت عمیق و شدید است که عضلات صورت را درگیر می کند و در نتیجه صورت درد جزء علایم آن است.

در واقع صبح که بیدار می شوید، احساس ناراحتی در ناحیه دندان و صورت خود دارید و همچنین ممکن است عضلات صورت هنگام لمس شدن، دچار سوزش و درد شوند و در نتیجه در چنین حالتی حتما باید به دندان پزشک مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو