نگرانی بزرگ برای چپ دست ها

56

1400/9/11

20:55


درصدی از جامعه را چپ دست ها تشکیل میدهند که این افراد به دلیل چپ دست بودن ویژگی ها و شرایط متفاوتی نسبت به بقیه افراد جامعه دارند.

نگرانی بزرگ برای چپ دست ها

به گزارش بهداشت نیوز، تحقیقات گسترده ای در این باره انجام شده است و به این نتیجه رسیده اند که چپ دست بودن، عامل ایجاد مشکلات نیست اما افرادی که چپ دست هستند، بیشتر در معرض این وضعیت ها و یا حتی مرگ زودرس قرار می گیرند.

قرار گرفتن در معرض خطر مرگ زود هنگام
با خطرناک ترین مورد، مطلب را شروع می کنیم. مطالعات نشان می دهد که چپ دست بودن ممکن است عاملی برای عمر کوتاه افراد باشد، زیرا آن ها بیشتر در معرض مشکلات و بیماری ها هستند و در زندگی هم با مشکلات زیادی مواجه می شوند. مطالعاتی در انگلستان نشان می دهد که افراد چپ دست 5 برابر احتمال بیشتری برای خطرات تصادف نسبت به راست دستان دارند.

خطر بیشتر برای بیماری های روانی
نوشتن با دست چپ به معنای این است که شما در معرض خطر بیشتری برای بیماری های روانی هستید.مطالعه ای در سال 2013 صد ها نفر را در این باره بررسی کرده است و نشان می دهد که 40 درصد بیماران اسکیزوفرنی چپ دست بوده اند و 10 درصد آن ها راست بوده اند. چپ دست بودن می تواند عاملی برای مشکلاتی مثل بیش فعالی در افراد باشد.

خطر بیشتر برای سرطان سینه
همه ما باید چکاپ های منظم داشته باشیم و سعی کنیم که از این مشکلات دور بمانیم و یا هر چه زودتر از آن ها پیشگیری کنیم. مطالعه ای در روزنامه بریتانیایی سرطان ثابت کرده است که افراد چپ دست در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به سرطان سینه مخصوصاً بعد از یائسگی؛ نسبت به افراد راست دست هستند.

درگیری و کشمکش در مدرسه
ممکن است کلاس های درس برای چپ دستان کلافه کننده باشد اما آن ها باید بدانند که تنها نیستند و همه چپ دستان این مشکل را دارند. مطالعه ای در سال 2009 نشان می دهد که کودکان چپ دست معمولا از لحاظ تحصیلی نسبت به کودکان راست دست سطح پایین تری دارند. معمولاً نمره های آن ها پایین تر است و مهارت های شان دیرتر شکل می گیرد.

خواب بی کیفیت
مطالعه ای در دانشگاه آمریکا نشان می دهد که افراد چپ دست معمولاً خطر بیشتری برای ابتلا به اختلالات حرکتی دارند که این اختلال باعث می شود تا شب ها موقع خواب مشکلاتی مثل بی قراری دست و پا داشته باشند و خوابشان بی کیفیت شود.

تجربه استرس بعد از آسیب
طبق مطالعات انجام شده معمولاً افراد چپ دست، علائم استرس و جراحت را بیشتر از خودشان نشان می دهند. به عنوان مثال زمانی که فیلم ترسناک می بینند، بیشتر تحت تاثیر انرژی منفی قرار می گیرند و احساسات منفی آن ها بیشتر است.

کسب درآمد کمتر
شاید نوشتن با دست چپ به معنای این باشد که شما نمی توانید به اندازه افراد راست دست پول در بیاورید. مطالعاتی در دانشگاه هاروارد به این نتیجه رسیده است که حقوق افراد چپ دست بین 9 الی 19 درصد کمتر از افراد راست دست است و احتمال این که این افراد از دانشگاه اخراج شوند بیشتر است.

احساس ناراحتی بیشتر
آیا تا به حال برایتان پیش آمده که بخواهید بعد از یک آسیب روحی خودتان را پیدا کنید اما به نتیجه ای نرسید؟ این موضوع برای افراد چپ دست بیشتر اتفاق می افتد و طبق مطالعات؛ افراد چپ دست بیشتر در معرض ابتلا به احساسات منفی و نیاز برای کنار آمدن با این احساسات دارند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو