طراحی و ساخت انواع آبنما

طراحی و ساخت انواع آبنما


منبع: تالاب

149

1400/9/11

20:57


طراحی و ساخت انواع آبنما

طراحی و ساخت انواع آبنما موضوعی است که امروزه بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته است، زیرا یکی از بهترین روش ها جهت زیباسازی دکوراسیون خانه و دیگر فضاها استفاده از آبنما می باشد. در واقع در طراحی و ساخت انواع آبنما حرکت های مختلف آب با توجه به برنامه ریزی های متفاوت آب طراحی می شود که در آن زیبایی هایی مانند صدای آب، حرکات، مناظر زیبا و طبیعی که به وسیله آبنما ایجاد می شود سبب آرامش است. آبنماها در گذشته اکثرا در پارک ها یا میدان های کوچک و بزرگ شهر و باغ ها مورد استفاده قرار می گرفتند، اما در دنیای مدرن امروز با پیشرفت تکنولوژی در فضاهای بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد.

 

آبنما چیست؟

به آبی که نمایانگر زیبایی طبیعت باشد و با اصول استاندارد و به صورت جوی یا حوضی در خانه و باغ ایجاد شود، آبنما می گویند. لازم به ذکر می باشد که بر خلاف گذشته، برای نصب انواع آبنماها دیگر نیازی به فضای زیاد نمی باشد و با کمترین فضا نیز ممکن است.

 

انواع آبنماها

 طراحی و ساخت آبنما از تنوع زیادی برخوردار است که عبارتند از:

 آبنماهای متحرک: نوعی از انواع آن ها آبنماهای متحرک می باشند که از ویژگی هایی که قابل مشاهده و بسیار زیبا هستند، حرکات در افکت های این مدل از آبنما می باشد، که با استفاده از روش های مکانیکی و الکتریکی می توان آن را اجرا کرد. بهتر است بدانیم که امروزه از این طرح آبنما برای زیباسازی فضاها بیشتر استفاده می شود.

 

آبنماهای ثابت: یکی از ابتدایی ترین آبنماها هستند، منحصر شده به یک نوع حرکت که ساده و یکنواخت است طراحی شده اند. لازم به اشاره می باشد که به کمک یک پمپ که ثابت است کار می کند و نوع نازل و فواره های مورد استفاده اساس کار آن ها می باشد. یعنی طرز کار نازل در این گونه از آبنماها از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

آبنماهای دیواری: این مدل از آبنماها با استفاده از دیوارهایی که مصنوعی هستند ساخت و تولید می شوند. البته قابلیت نورپردازی را هم می توان در مورد آن ها به کار برد. اکثرا با فضاهایی مانند هتل ها، باغ ها، استخرها و رستوران ها متناسب می باشند. البته به دلیل دارا بودن تمامی امکانات آب بندی و امور مربوط به تاسیسات تصفیه و … استخرها بهترین مکان برای نصب و استفاده از آبنماهای دیواری هستند.

 

طراحی و ساخت انواع آبنما

آبنماهای موزیکال: همان طور که در مطالب قبلی بیان شد، طراحی و ساخت انواع آبنما از تنوع زیادی برخوردار است که آبنمای موزیکال یکی از زیباترین نوع آن ها می باشد. بهتر است بدانیم که این مدل از آبنما بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته است و به دلیل زیبایی خاص و آرامش بخشی که دارد توانسته مخاطب های زیادی را جذب خود کند. زیرا حرکات هماهنگ و موزونی که توسط آب و موسیقی اجرا می شود، همچنین به همراه نورپردازی های دل نشین و جذاب می تواند صحنه بسیار لذت بخشی را برای تماشاگران به وجود آورد.

 

آیا به دنبال طراحی آبنما در روف گاردن خود هستید؟

روی ما حساب کنید, تیم طراحی راد دیزاین به شما تضمین بهترین طراحی و اجرای آبنما در فضای روف گاردن را میدهد و شما در پایان شاهد جلوه بی نظیری در بام سبز خود خواهید بود جهت دریافت مشاوره رایگان به سایت راد دیزاین مراجعه نمایید.

 

آبنماهای مدرن: با تکنولوژی پیشرفته می توان از صدای دل نشین و رقص آب که همراه با ترکیب حرکات نور است یک دکوراسیون بسیار زیبا و مدرن ایجاد کرد. بهتر است از این نظر مطمئن شوید که در طراحی این مدل از آبنما هیچ گونه آبی به بیرون نشتی یا ریزش ندارد.

 

آبنماهای فایبرگلاس: این نوع از آبنما شباهت زیادی به سنگ ریخته گری دارد. از ویژگی های آبنمای فایبرگلاس، قابلیت نصب در محیط کار و منازل است که اغلب به صورت آویز استفاده می شوند، به همین دلیل بهتر است جنس آن ها از فایبرگلاس باشد تا وزن آن مشکلی را ایجاد نکند.

 

آبنماهای سرامیک و ابنما شیشه ای: این مدل از آبنما، منحصر به فرد بوده و ظاهری شیشه ای دارد که به آن آبنما شیشه ای هم میگویند. مانند آبنماهای رنگی هستند که معمولا در تراس یا پاسیو نصب و استفاده می شوند.

 

آبنماهای آب و آتش: جالب است که دو عنصر متضاد با هم تلفیق می شوند تا صحنه های بسیار زیبا و جذاب را به تصویر بکشند. در واقع آبی که از فواره به بیرون پرتاب می شود، آتش را خاموش می کند و دوباره خودش نیز آتش گرفته و در طول مسیر می سوزد. لازم به اشاره می باشد که نازل های آبنماهای آب و آتش از نوع جدید آن است که در آبنماهای موزیکال هم این نازل ها قابل استفاده هستند. در طراحی این مدل آبنما ابعاد، نورپردازی ها و نوع آبنما، حتی سیستم گردش آب و تجهیزات مصرفی نیز سنجیده می شوند.

طراحی و ساخت انواع آبنما

نکاتی درباره انواع آبنما

-1 محل آبنما: یکی از موارد مهم در طراحی و ساخت انواع آبنما، محلی است که آبنما در آن جا  نصب خواهد شد، که قبل از قرارگیری آن باید فضا مورد بررسی قرار بگیرد، زیرا سبک آبنما و شکل آن نیز با منزل یا فضایی که برای نصب در نظر گرفته شده است بهتر است هماهنگ و متناسب باشد و همین موضوع می تواند تعیین کند که آبنما در کدام قسمت از فضا نصب شود.

 

-2 سنگ ریخته گری: از انواع سنگ که برای ساخت و ساز آبنما لازم است، سنگ ریخته گری می باشد که از شایع ترین نوع سنگ است. در واقع یکی از عناصر ساختمانی که می تواند در فضاهای باز بسیار مقاوم بوده و از عمر طولانی برخوردار باشد، این نوع سنگ است.

 

-3 پمپ های آبنما: افرادی که به دنبال حفظ آب برای مدت زمان زیادی هستند، حتما به کیفیت پمپ ها توجه کنند. یعنی بهتر است در طراحی و ساخت انواع آبنما از پمپ هایی با اندازه مناسب استفاده کنند، چنانچه پمپ فشار زیادی داشته باشد در این صورت حوضچه، آب بیشتری دریافت خواهد کرد که حتما به آبنما آسیب وارد می کند.

طراحی و ساخت انواع آبنما

جهت اجرای آبنما در کنار آلاچیق و تلفیق آنها با هم با ما تماس بگیرید…

گروه طراحی راد دیزاین با تیمی مجرب ارائه دهنده تمامی خدمات طراحی آلاچیق و آبنما در محوطه شما از صفر تا صد با بهترین متد روز میباشد.ما تمامی امور را از طراحی آلاچیق و آبنما تا ساخت و اجرا آنها برای شما انجام میدهیم.جهت دریافت مشاوره رایگان و مشاهده نمونه کارها به سایت ما مراجعه نمایید…

 

-4 تولید کننده: برند آبنما مهم است و باید توجه زیادی نسبت به نام تجاری و معتبر بودن آن داشته باشید. زیرا کیفیت قطعات حائز اهمیت است، پس آبنما باید دارای ضمانت باشد.

 

-5 نگهداری از آبنما: از نکات دیگر که بهتر است یادآور شد، آگاهی لازم در مورد مراقبت از انواع آبنماها است. به بیانی دیگر باید در مورد آب بررسی شود، همچنین هیچ گونه نشتی در سیستم وجود نداشته باشد، سعی کنید آبنما را ماهیانه تمیز کنید تا شرایط بی نظیرش از بین نرود.

 

-6 قیمت و هزینه آبنما: لازم به ذکر می باشد که در محاسبه هزینه های آبنما، عواملی مانند کیفیت و نوع تجهیزات به کار رفته، نظیر ابعاد، سنگ، چوب و استیل یا حتی شیشه، نور پردازی و پمپ و … در قیمت آبنماها تاثیرگذار هستند.

 

آیا به دنبال ایجاد یک ساخت دیوار سبز هستید؟

به سایت راد دیزاین مراجعه نمایید و نمونه کارهای ساخت دیوار سبز ما را مشاهده نمایید وسپس جهت دریافت مشاوره رایگان در زمینه ساخت گرین وال با ما تماس حاصل فرمایید.

 

مزایای نصب انواع آبنما

 آبنماها با به وجود آوردن چشم اندازی بسیار جذاب و دل انگیز، همراه حرکات موزون آب، می توانند تداعی کننده آرامش و لطافت در روح و روان انسان ها باشند.

آبنماها به دلیل این که از ظرفیت گرمایی بالا و قطره های آب برخوردارند، گرمای فضا را جذب کرده و سبب کاهش دما می شوند.

 

نبودن هیچ گونه محدودیت یا موارد خاص در مورد نصب و اجرای آبنماها در فضاهای دلخواه، همچنین استفاده از انواع آبنما در فضاهای مختلف از جمله، خانه یا ویلا، ادارات، پارک ها، هتل ها و رستوران ها، استخرها و … از ویژگی های حائز اهمیت در مورد آن ها است.

 

آبنما بر اساس برند ساخت

آبنمای سنگ طبیعی

آبنمای سنگ ساختمانی

اصول طراحی و ساخت انواع آبنما

در مسیر بادهای شدید و زیر درخت نصب نشود

عمق آب تا حد ممکن در سطحی که قابل قبول باشد ثابت بماند

محافظت گودال ها و حفره ها جهت نصب تجهیزات به وسیله شبکه های آهنی

سیستم تخلیه و سرریز آب باید مورد توجه قرار بگیرد

امنیت کابل های برق داخل حوض مورد توجه قرار بگیرد

لوله کشی ثابت آبنما در نظر گرفته شود، زیرا آب تازه مورد نیاز را تامین خواهد کرد.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو