فواید بینظیر زینک اکسید برای پوست

75

1400/9/11

21:59


همه چیز از شیوع بیماری آکنه تا پیچک سمی تا آفتاب سوختگی می تواند با روی درمان شود و همچنین به ویژه می تواند در ترویج بهبود زخم مفید باشد.

فواید بینظیر زینک اکسید برای  پوست

به گزارش بهداشت نیوز، اکسید روی برای هر کسی که تا به از حال یک کرم ضد آفتاب استفاده کرده و یا پوشک نوزاد را عوض کرده باشد، آشناست. این ماده معدنی قدرتمند عنصر مشترک در هر دو کرم های ضد آفتاب و پماد دانه های پوشک برای سالها بوده است و در حال حاضر آن برای یک گروه از شرایط دیگر نیز استفاده شود. اکسید روی و پوست را بخوانیم:

همه چیز از شیوع بیماری آکنه تا پیچک سمی تا آفتاب سوختگی می تواند با روی درمان شود و همچنین به ویژه می تواند در ترویج بهبود زخم مفید باشد.

اغلب به عنوان یک عنصر در کرم و پماد استفاده می شود و می توان در محصولات پر طرفدار متعددی یافت شود. به منظور اطمینان حاصل یافتن شما از اثر درمان مناسب، شما نیاز به یک درک بهتر عملکرد دقیق این ماده مغذی برای بدن دارید.

اکسید روی دقیقا چگونه عمل می کند؟

روی از راه های متععدی برای ارائه درمان به پوست های آسیب دیده عمل می کند. برجسته ترین ویژگی آن تواناییش برای جلوگیری از هر دو UVB و UVA بلند مدت و کوتاه مدت خورشید است. این اشعه موجب پیری پوست می شود و همچنین می تواند توسعه سرطان پوست را نتیجه دهد.

اکسید روی تنها ماده شناخته شده برای جلوگیری از هر سه فرم از اشعه UV است. این کار را با ایجاد یک سد محافظ بر روی سطح پوست و منعکس کننده اشعه انجام می دهد ، که از نفوذ آنها به پوست و آسیب شان جلوگیری می کند.

گذشته از حفاظت از آفتاب، اکسید روی همچنین دارای توانایی تسریع در کمک به بهبود زخم است.به این دلیل است که روی به ترکیب کلاژن و ترویج عملکرد مناسب آنزیم ها شناخته شده است، که هر دو برای درمان به خوبی زخم مورد نیاز هستند.

هنگامی که قسمتی زخم می شود، روی می تواند به طور کلی زمان درمان را با ارائه یک محیط تمیز و مرطوب ، که باعث ترویج بهبود می شود کاهش دهد. این همچنین دارای خاصیت جمع کننده دارد، که به معنی آن است که می تواند به کوچک شدن سلول های پوست و کاهش التهاب کمک کند.

چگونه می تواند به بیماری های  پوستی دیگر کمک کند؟

به عنوان اولین و مهمترین، روی مانع سوختگی خورشید و آسیب های پوستی مربوط خورشید می شود. به عنوان یک عنصر در یک پماد تسکین دهنده، آن را نیز می تواند به کاهش التهاب و تحریک خارش های پوشک و سایر واکنش های آلرژیک کمک کنند. می توان آن را برای درمان خارش مرتبط با پیچک سمی و همچنین قرمزی و سوزش پا استفاده شود. و توانایی آن برای کاهش التهاب، بیرون کردن سموم و کاهش تولید روغن اضافی آن را به یک ابزار قدرتمند در برابر آکنه تبدیل کرده است.

وقتی اکثر مردم به اکسید روی فکر می کنند آنها بلافاصله یک خمیر ضخیم سفید که به وضوح در پوست با نرم افزار قابل مشاهده است را تصویرمی میکنند.با  ورود در طب مدرن و شیمی (در می یابیم )این ماده معدنی گچی بسیار فراتر از آن سطح را گرفته است. در حال حاضر به صورت تعدادی از محصولات که دارای رنگ روشن و نرم هستند برای لمس آسان استفاده می شوند در دسترس است.

برای بسیاری از شرایط نیاز است، کرم و پماد روی باید به منطقه آسیب دیده چند بار در روز اعمال شود. برای خارش پوشک، پماد با غلظت تا ۴۰٪ اکسید روی باید آزادانه در هر تعویض پوشک اعمال شود تا خارش را برطرف کند.

به هر حال اکسید روی دارای یک عمر مفید است ، بنابراین شما باید توجه دقیق به تاریخ “مصرف” بر روی هر محصول داشته باشید. به عنوان یک قاعده کلی، روی باید ظرف یک سال پس از خرید استفاده شود. پس از آن زمان اثر بخشی آن شروع به از دست رفتن می کند.

چگونه آن با درمان های سنتی مقایسه می شود؟

اکسید روی یکی از امن ترین مواد طبیعی است که شما می توانید استفاده کنید، همین دلیل است که آن را در پر طرفدار ترین پماد خارش پوشک گنجانیده شده است.در  آن هیچ عوارض جانبی شناخته نشده و پوست تان را مانند برخی مواد مصنوعی صدمه نمی زند.

بر خلاف بسیاری از مواد، هر دو طبیعی و مصنوعی، آن را یکی معدود موادی است  که کاملا در برابر توسعه آن موافقت شده است. پزشکان و هومیوپات ها نمی توانند به اندازه کافی در مورد این شگفتی طبیعت بگویند و شما باید به طور جدی آن را به طبقه درمان پوست تان به خاطر خود و خانواده تان در نظر بگیرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو