انواع اسپیسر کدامند و چه کاربردی دارند؟

منبع: فوت و فن

129

1400/9/12

11:21


انواع اسپیسر کدامند و چه کاربردی دارند؟

اسپیسر به عنوان یکی از تجهیزات مهم در ساخت و ساز به شمار می‌رود. برای این‌که میلگردها دچار زنگ زدگی نشوند؛ استفاده از اسپیسرها در دستور کار قرار گرفته است. این محصول به عنوان یک روکش مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین سبب فاصله بین دو میلگرد می‌گردد. تولید این محصول در ابعاد و اندازه‌های متنوعی صورت می‌گیرد. این محصول در سازه‌های مختلفی مانند دیوارها؛ دال‌ها؛ تونل سازی؛ سد سازی و …. مورد استفاده قرار می‌گیرد. انواع اسپیسرها به دست افراد متخصص گروه صنعتی و بازرگانی مدرن سازان تولید و روانه بازار می‌شود. چنان‌چه قصد خرید محصول با کیفیت و مرغوب دارید؛ کافی‌ست به وبسایت modernsazan.com مراجعه و در کوتاه‌ترین زمان اقدام به خرید کنید.

اسپیسر مدرن سازان

اسپیسر و خاصیت آن

در زمان‌های گذشته هنگام ساخت و ساز برای این‌که بین سطح بتن و میلگرد فاصله به وجود آورند؛ از قطعاتی همچون سنگ؛ چوب و …. استفاده می‌کردند. اما این قطعات کارایی و کیفیت لازم را نداشتند و پس از مدت زمانی از بین می‌رفتند. عوامل محیطی دیگری همچون هوا و رطوبت نیز بر روی میلگردها اثر منفی داشتند. همین امر سبب خوردگی میلگردها می‌شد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ساخت قطعات مختلفی به نام اسپیسر تمام این مشکلات پایان یافته است. این محصول مانند محافظ میلگرد عمل می‌کند. علاوه بر ایجاد فاصله بین بتن و میلگرد؛ از خوردگی میلگرد نیز جلوگیری می‌کند.

اسپیسر و انواع آن

تولید این محصول در اندازه؛ ابعاد؛ شکل؛ مقاومت و …. متنوعی صورت می‌گیرد. این محصول با نظر پیمانکار و میزان باری که بر روی سازه وجود دارد؛ انتخاب می‌گردد. جنس اسپیسرها از فلز؛ پلاستیک و بتن می‌باشد. مدل پلاستیکی این قطعه بیشتر از سایر محصولات مشابه کاربرد دارد. نوع پلاستیکی به دلیل وزن کم؛ قیمت ارزان؛ جابجایی راحت و …. نظر پیمانکار و کارفرمایان زیادی را به خود جلب کرده است. استفاده از مدل پلاستیکی این محصول بسیار راحت و آسان است. به دلیل مزایای فراوان این محصول؛ سفارش و خرید انواع اسپیسرها از مجموعه مدرن سازان روز به روز در حال افزایش  می‌باشد. جهت اطلاع از انواع این محصول و قیمت‌ها می‌توانید به وبسایت مدرن سازان مراجعه کنید.

اسپیسر بتنی

یکی از محصولاتی که می‌توانند هم‌آمیختگی مناسبی با بتن مسلح داشته باشند؛ اسپیسرهای بتنی هستند. انقباض حرارتی و ضریب انبساط در این محصول ارتباط یکسانی با بتن مسلح دارد. بنابراین اگر بتن مسلح در شرایط آب و هوایی مختلف؛ دچار تغییرات سرمایی و گرمایی شود اسپیسرهای بتنی هیچ تغییری نمی‌کنند. در حالی‌که استفاده از اسپیسر پلاستیکی در بتن مسلح دقیقا بر خلاف آن‌چه گفته شد عمل می‌‍‌کند. یعنی در صورت استفاده از نوع پلاستیکی این محصول و تغییرات دما؛ اسپیسرهای پلاستیکی نیز دچار انقباض و انبساط می‌گردند. گاهی اگر دمای هوا بسیار بالا باشد؛ سبب ذوب شدن پلاستیک می‌گردد.

اسپیسر فلزی

اسپیسر فلزی از سختی و مقاومت بالایی برخوردار می‌باشد. قیمت نوع فلزی این قطعه نسبت به سایر محصولات مشابه بالاتر است. جهت طراحی و تولید اسپیسرهای فلزی نیاز به دقت و مهارت می‌باشد. از این محصول به عنوان مفتول استفاده می‌شود زیرا مانند میلگرد خم می‌گردد. نوع فلزی این محصول در ساختمان‌های بزرگ؛ پروژه‌های مسکونی و …. مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر قصد دارید اطلاعات بیشتری در مورد این محصول کسب کنید به مدرن سازان مراجعه کنید. لیست قیمت و مدل انواع قطعات و ابزار در وبسایت modernsazan.com درج شده است.

میان بولت پلاستیکی

این محصول به عنوان آب‌بند در دیوارهای بتنی مورد استفاده قرار می‌گیرد. میان بولت پلاستیکی دارای کاربرد فراوانی می‌باشد. قیمت این محصول نسبت به میان بولت‌های دیگر بسیار مقرون به صرفه می‌باشد. طراحی و تولید این محصول در قطر شانزده و هجده میلی‌متر صورت می‌گیرد. بنابراین برای قطرهای بالاتر باید از میان بولت‌های دیگری استفاده کرد. این میان بولت نه تنها به عنوان آب‌بند محل عبور بولت مورد استفاده قرار می‌گیرد بلکه این میان بولت از خروج شیره بتن جلوگیری می‌کند. گاهی ممکن است از سوراخ‌های سطح قالب؛ شیره بتن بیرون آید. بنابراین استفاده از میان بولت ضروری می‌باشد.

میان بولت پلاستیکی - مدرن سازان

کاربرد میان بولت

میان بولت‌ سبب چفت شدن دو قالب روبروی یکدیگر می‌شود. آب بندی محل بولت بعد از پایان بتن ریزی و باز شدن قالب توسط میان بولت صورت می‌گیرد. این محصول در ایجاد فاصله‌های یکسان و ثابت بین قالب‌ها نقش موثری دارد. بالاترین میزان استفاده از میان بولت در دیوارهای بتنی می‌باشد. لازم به ذکر است از میان بولت پلاستیکی تنها می‌توان به عنوان غلافی برای عبور بولت استفاده کرد. در چنین حالتی استاپرها از ساختار میان بولت حذف می‌شوند. در واقع این کار زمانی صورت می‌گیرد که در سازه نیاز به آب‌بندی احساس نمی‌شود.

واتراستاپ

واتراستاپ به عنوان آب بند شناخته می‌شود. این محصول در سازه‌های بتنی مورد استفاده قرار می‌گیرد. جهت جلوگیری از ورود مایعات به درزها و مفاصل از واتراستاپ استفاده می‌شود. جنس این محصول متنوع می‌باشد که بر اساس نیاز هر سازه جنس مورد نظر انتخاب می‌گردد. واتراستاپ‌ها سبب طولانی شدن حرکت و جریان آب در طول مسیر می‌شوند. به طوری‌که مانع از نفوذ آب و مایعات دیگر به بتن می‌گردند. آن‌چه باعث افزایش طول مسیر و چسبندگی طول مسیر آب می‌گردد؛ آج واتراستاپ ‌ها می‌باشد. همه واتراستاپ‌ها از آج برخوردار هستند.

عوامل مهمی همچون مقاومت کششی و سختی واتراستاپ؛ طول زیاد؛ ماندگاری بالا در کیفیت واتراستاپ‌ها تاثیر دارند. زمانی شما شاهد کیفیت واتراستاپ خواهید بود که این محصول در محیط قلیایی از خود مقاومت نشان دهد. در این شرایط اگر واتراستاپ‌ها دچار تغییر حالت شوند و کارایی خود را از دست بدهند؛ نشان از کیفیت پایین واتراستاپ‌ها دارد. واتراستاپ‌ها دارای انواع متنوعی همچون واتراستاپ پی‌وی‌سی؛ واتراستاپ هیدروفیل و واتراستاپ بنتونیتی می‌باشد.

مدرن سازان تولید کننده انواع تجهیزات با کیفیت و مرغوب ساختمانی

اگر شما جزء آن دسته از کارفرمایان؛ مهندسان و پیمانکارانی هستید که جهت ساخت و ساز نیاز به واتراستاپ؛ میان بولت پلاستیکی؛ انواع اسپیسر و …. دارید؛ بهترین روش برای سفارش و خرید این محصولات مراجعه به وبسایت modernsazan.com می‌باشد. مجموعه مدرن سازان دارای کلیه تجهیزات ساخت و ساز با کیفیت می‌باشد. این مجموعه محصولات متنوع و مرغوب را تولید و روانه بازار می‌کند. مدرن سازان دارای سال‌ها تجربه فعالیت در این زمینه می‌باشد. این مجموعه با دارا بودن افراد متخصص؛ ماهر؛ خبره و کارآمد توانسته است محصولات با کیفیت در ابعاد متنوعی تولید کند و آن‌ها را در دسترس مشتریان خود قرار ‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو