بهترین سریال‌ها مشابه سریال Dexter – بخش اول

بهترین سریال‌ها مشابه سریال Dexter – بخش اول


منبع: فوت و فن

109

1400/9/12

12:55


بهترین سریال‌ها مشابه سریال Dexter – بخش اول

در این مطلب قرار است به معرفی بهترین سریال‌ها مشابه سریال دکستر (Dexter) بپردازیم. سریال دکستر پس از هشت فصل و پایان آن، بار دیگر احیا شده است. این سریال جدید تحت عنوان دکستر: خون تازه (Dexter: New Blood) پخش می‌شود.

در ادامه همراه با ما باشید.

۱- سریال بری (Barry)

Barry

Barry

همانند سریال دکستر، این سریال داستانی مردی را بازگو می‌کند که دارای یک زندگی پیچیده و مخفی است. او یک آدمکش است که نسبت به این زندگی خود دلسرد شده است. یکی از اهدافش، او را به کلاس بازیگری می‌برد و همین باعث می‌شود تا او زندگی گذشته خودش را رها کند. با این حال، مربی او به نام مونرو فوچز او را مجبور می‌کند تا برای اینکه به دوستان و عزیزانی که تازه پیدا کرده، آسیبی وارد نشود، باید به کشتن ادامه بدهد. سریال بری، اثری تاریک، خشک و کمدی است.

۲- سریال آقای ربات (Mr. Robot)

Mr. Robot

Mr. Robot

سریال آقای ربات مشابه سریال دکستر است اما به جای قاتلین سریالی، هکرها و خوره‌های تکنولوژی وجود دارند. در این سریال، رمی مالک (Rami Malek) نقش یک مهندس امنیت سایبری به نام الیوت اندرسون را بازی می‌کند. او در زمان آزاد خود، یک هکر بی‌باک است. با اینکه الیوت سعی دارد تا به روش خودش، دنیا را نجات دهد اما باید با اسکیزوفرنی خود نیز دست و پنجه نرم کند. با وجود تفاوت‌های مشخصی که سریال آقای ربات با سریال دکستر دارد اما این دو سریال دارای چندین تم و موضوع مشترک هستند.

۳- سریال هانیبال (Hannibal)

Hannibal

Hannibal

سریال هانیبال از لحاظ روایت داستانی، بیشترین شباهت را به سریال دکستر دارد. این سریال بر اساس رمان‌های توماس هریس (Thomas Harris) است که بر محوریت قاتلی آدمخوار و ساختگی به نام هانیبال لکتر است. کاراکتر ویل گراهام با بازی هیو دنسی (Hugh Dancy) با اینکه با نیروهای پلیس همکاری می‌کند بلکه توانایی عجیب و غریبی برای همدردی با قاتلان دارد. با قرار گرفتن هانیبال لکتر در کنار او، نتیجه می‌تواند بسیار آشفته و پر از هرج و مرج باشد. سریال هانیبال از بسیاری جهات مشابه سریال دکستر است و مطمئنا طرفداران سریال از دیدن این سریال خشنود خواهند شد.

۴- سریال پسر نابغه (Prodigal Son)

Prodigal Son

Prodigal Son

اگر به دنبال آن هستید تا سریال دیگری را ببینید که در آن، یک نیروی پلیس واقعا شیفته قتل و قاتلین می‌شود، پس حتما باید سریال پسر نابغه را مشاهده نمایید. در این سریال، تام پین (Tom Payne) نقش مالکولم برایت را به تصویر می‌کشد. او یک روانشناس جنایی در اداره پلیس نیویورک است. این در حالی است که پدر او، یک قاتل سریالی بسیار شناخته شده به نام مارتین ویتلی است، کسی که بیشتر به نام جراح شناخته می‌شود. نقش پدر او را مایکل شین (Michael Sheen) به تصویر کشیده است. سریال پسر نابغه، اثری است که به درام خانواده می‌پردازد. مطمئنا طرفداران سریال دکستر از دیدن سریال پسر نابغه لذت خواهند برد.

۵- سریال بریکینگ بد (Breaking Bad)

Breaking Bad

Breaking Bad

سریال بریکینگ بد از بسیاری جهات شبیه به سریال دکستر است. هر دو سریال دارای کاراکترهای اصلی متفکری هستند یک زندگی دوگانه متفاوت را دارند. سریال بریکینگ بد، داستان یک معلم شیمی به نام والتر وایت با بازی برایان کرانستون (Brian Cranston) را روایت می‌کند که متوجه می‌شود که مبتلا سرطان است. او از دانش و اطلاعات خود از شیمی استفاده می‌کند و به همراه دانش‌آموز سابق خود به نام جسی پینکمن با بازی آرون پاول (Aaron Paul) وارد تولید و پخش مواد شیشه می‌شود. سریال بریکینگ بد، سریال واقعا برجسته است که داستان این دو نفر را در مسیری پر از فراز و نشیب را به نمایش می‌گذارد. توجیه والتر برای انجام تمام این کارها، این است که برای تامین زندگی همسرش و فرزندانش انجام می‌دهد.

۶- سریال تو (You)

You

You

سریال تو به بیننده یادآور می‌شود که همه چیز آن طور نیستند که به نظر می‌رسند. در این سریال، پن بدجلی (Penn Badgely) نقش شخصی به نام جو گولدبرگ را به تصویر می‌کشد که یک جامعه‌ستیز و روانی کاریزماتیک، تمام عیار و شیک است. بر خلاف بسیاری از سریال‌های این لیست و همچنین سریال دکستر، سریال تو به داستان عاشقانه جو می‌پردازد اما این داستان، معمولی نیست. جو همانند دکستر، شخصیت ضدقهرمان بسیار دوست‌داشتنی به شمار می‌رود.

۷- سریال پیروی (The Following)

The Following

The Following

سریال پیروی نسبت به برخی از آثاری که در این فهرست قرار دارند، اثری تاریک‌تر است. این سریال در عین شیطانی بودن، پیچیده نیز است. این سریال، دنیایی را کاوش می‌کند که در آن، قاتلان سریالی تحت حمایت جو کارول با بازی جیمز پیورفوی (James Purefoy) یک اجتماع ذهنی بزرگ شکل داده‌اند. از زمانی که کارول از اعدام خود می‌گریزد، مامور سابق اف‌بی‌آی رایان هاردی با بازی کوین بیکن (Kevin Bacon) به دنبال دستگیری او است. سریال پیروی شما را وارد داستانی سرشار از اتفاقات وحشتناک و روان‌پریشانه می‌کند. تماشای این سریال، از جمله آثاری است که حتما باید آن را مشاهده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو