طرز تهیه فسنجان کدو حلوایی

فسنجون با کدو حلوایی بدون گردو طرز تهیه فسنجون با گوشت قلقلی و کدو حلوایی فسنجون با کدو حلوایی نی نی سایت خورش کدو حلوایی با گوشت قلقلی

فسنجان کدو حلوایی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که با دستورهای متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه فسنجان کدو حلوایی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم ۶ نفر
کدو حلوایی پوره شده۲۰۰ گرم
مغز گردو۴۰۰ گرم
مرغیک و نیم کیلو گرم
پیاز متوسط۲ عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذا خوری
رب اناز۲ قاشق غذا خوری
زردچوبه۱ قاشق مربا خوری
فلفل سیاه۱ قاشق چای خوری
نمکبه مقدار لازم

طرز تهیه فسنجان کدو حلوایی

مرحله اول

برای فسنجان کدو حلوایی در ابتدای کار، پیاز ها را شسته و پوست می کنیم. سپس با دستگاه چرخ گوشت، چرخ می کنیم. مغز گردو ها را هم سه بار با چرخ گوشت چرخ می کنیم و کنار می گذاریم. کدو ها را شسته و پوست می کنیم و در یک قابلمه می ریزیم.

مرحله دوم

روی آن را آب می ریزیم در حدی که پخته شود و آب باقی نماند. کدو ها را روی حرارت قرار می دهیم و می پزیم. وقتی که کدو ها پخته و آب آن کشیده شد، کدوها را به راحتی له کرده و کنار می گذاریم. یک قابلمه بر میداریم.

مرحله سوم

سپس با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. سپس رب گوجه فرنگی را درون آن می ریزیم و با روغن سرخ می کنیم. کدوی پوره شده را هم اضافه کرده و کمی تفت می دهیم. رب انار و نمک هم اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

مرحله چهارم

در یک کاسه مرغ ها را به زردچوبه و فلفل سیاه و نمک آغشته کرده و مزه دار می کنیم. یک تابه برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. سپس مرغ ها را درون روغن تفت می دهیم. وقتی کمی تفت خورد، آن را کنار می گذاریم.

مرحله پنجم

یک قابلمه برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. پیاز ها را اضافه کرده و تفت می دهیم. سپس مغز گردو چرخ شده را اضافه کرده و تفت می دهیم. فلفل سیاه و زردچوبه را هم اضافه می کنیم.

مرحله ششم

سپس به خوبی مخلوط می کنیم و ۴ لیوان آب به آن اضافه می کنیم. وقتی که آب به جوش آمد، درب قابلمه را می بندیم و می گذاریم تا حدود ۳ ساعت با شعله ملایم بپزد. مقداری یخ به آن اضافه کرده، پوره کدو و مرغ های سرخ شده را به خورشت اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

حالا اجازه می دهیم خورش یک ساعت دیگر بپزد و به خوبی جا بیفتد. سپس با برنج سرو می کنیم. می توان فسنجان را طبق ذائقه شیرین یا ملس تهیه کرد برای این کار مقدار رب انار را زیاد یا شکر به آن اضافه می کنیم.