آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه اراک با اشاره به ضرورت توجه به ظرفیت‌های علمی کشور اظهار داشت: از دولت انتظار ایجاد تحول‌گرایی و تحول اندیشه و بینش داریم زیرا مرجع کشورهای اروپایی و امریکا نیستند بلکه مرجع سرزمینی است که دانشمندانی همچون بوعلی سینا در آن پرورش‌یافته‌اند بنابراین تحصیل و کسب دانش و طی کردن دوره‌های تکمیلی در خارج از کشور ایرادی ندارد اما دانشجویان ما باید برگردند و به کشور خدمت کنند.

وی با اشاره به در پیش بودن روز دانشجو افزود: علم زمینه‌ساز سربلندی، اقتدار، عزت و افتخار است و باید به این مهم توجه کرد چراکه علم مایه شوکت است و بدون علم نمی‌توان به‌جایی رسید، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار سخنرانی اخیر بر پیشرفت در حوزه هوش مصنوعی تاکید فرمودند که ما باید در زمره ده کشور برتر دنیا در حوزه هوش مصنوعی قرار بگیریم بنابراین باید مراکز دانشگاهی و پژوهشی این مسئله را جدی بگیرند.

امام جمعه اراک تصریح کرد: ما باید در زمینه دانش‌های پیش رفته دنیا بتوانیم قله‌های بزرگ علم و دانش را فتح کنیم و آینده صنعت، کشاورزی، اقتصاد و همه مسائل بر مبنای هوش مصنوعی رقم بخورد این درحالیست که امروز کشور ما در زمینه نانو بسیار موفق ظاهر شده و باید آینده‌نگرانه با برنامه به پیش رفته و در مرز دانش دنیا حرکت کنیم زیرا حدود 5 میلیون دانشجو در کشور داریم که اگر همه حرکت کنند معجزه می‌آفرینند بنابراین دانشگاه‌های ما باید برای حل معضلات، سیاسی فرهنگی، اقتصادی و اداری کشور برنامه داشته باشند.

دری نجف‌آبادی عنوان کرد: امیدواریم تا دانشجویان  باوجود هزینه‌هایی که برای آموزش می‌شود به‌جای اینکه نگاه به غرب داشته باشند خود را برای خدمت به سرزمین و عبور از مشکلات و رهایی از بن‌بست‌ها آماده سازند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مسئله مذاکرات هسته‌ای وین گفت: پیش از این، 6 دور از مذاکرات برگزار شد و شروع این دور مدتی طول کشید اما تیم کشورمان با قدرت برای مذاکره حضور پیدا کردند، شاید غربی‌ها گمان می‌کردند دست مذاکره‌کنندگان ما خالی است اما می‌بینیم که با قدرت در برابر غربی‌ها خواهند ایستاده‌اند، البته آمریکایی‌ها نقض عهد کردند و مذاکرات را تحریم کردند و این یک ننگ برای آنهاست.

وی بیان کرد: آمریکا تحریم‌های مختلفی علیه نفت، شخصیت‌های ما و حتی دارو وضع کرده که البته ما غافل و ناتوان نیستیم بلکه جمهوری اسلامی ایران بسیار با قدرت در همه عرصه‌ها حضور مقتدرانه خواهد داشت که نمونه آن در اتحادیه شانگهای و اکو رقم خورد.

دری نجف‌آبادی تصریح کرد: ظرفیت‌های جمهوری اسلامی و همسایگان یکی فرصت بسیار خوب به شمار می‌رود و بی‌شک ما با همراهی ملت، آمریکایی‌ها را پشیمان خواهیم کرد و مطلقا به آنها باج دهیم، آمریکایی‌ها باید بدانند جمهوری اسلامی و محور مقاومت با قدرت از ملت مظلوم جهان دفاع خواهند کرد.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به فرارسیدن روز نیروی دریایی بیان کرد: از حضور مقتدرانه نیروی دریایی جمهوری اسلامی نه‌تنها در منطقه بلکه در سطح جهان آن هم با تکنولوژی‌های داخلی تشکر می‌کنیم و قدردان نیروهای شجاع و باغیرت ارتش و سپاه هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به حوادث مرزی ایران و طالبان گفت: طالبان که ادعای مسلمانی می‌کنند باید بر محور عدالت رفتار کنند، شرط مشروعیت در اسلام عدالت است و در عراق هم به همین ترتیب که امیدواریم در این دو کشور همسایه شرقی و غربی ما مسائل حکیمانه فیصله پیدا کند.

وی افزود: از طالبان انتظار داریم حقوق شیعیان و اقلیت‌ها را به رسمیت بشناسند و امنیت مرزها را حفظ کنند و پاسخگوی ملت مظلوم افغانستان باشند و این کشور را به پایگاهی برای آمریکا و اسرائیل نکنند.