۱۳ عکس حیرت‌انگیز از حیات وحش

۱۳ عکس حیرت‌انگیز از حیات وحش


منبع: برترین ها

171

1400/9/13

07:03


مسابقات عکاسی از حیات وحش با میزبانی موزه تاریخ طبیعی، عرصه‌ایست که عکاسان حیات وحش حرفه‌ای و آماتور از سراسر دنیا برای محک خوردن آثارشان در آن شرکت می‌کنند.

برترین‌ها - آرمان رمضانی: مسابقات عکاسی از حیات وحش با میزبانی موزه تاریخ طبیعی، عرصه‌ایست که عکاسان حیات وحش حرفه‌ای و آماتور از سراسر دنیا برای محک خوردن آثارشان در آن شرکت می‌کنند. جالب است بدانید در همین مسابقه در سال ۲۰۲۱ بیش از ۵۰هزار عکس از ۹۵ کشور مختلف شرکت کردند و میلیون‌ها کاربر از سراسر دنیا به صورت آنلاین، از میان آن‌ها ۲۵ عکس برتر را انتخاب کردند.

۱۳ عکس حیرت‌انگیز از حیات وحش

قرار است این ۲۵ عکس علاوه بر قرار گرفتن روی وبسایت این مسابقه همچنین تا دوم فوریه ۲۰۲۲ در موزه تاریخ طبیعی لندن مورد قضاوت کاربران و مراجعین حضوری قرار بگیرد. در نهایت این آثار برنده در پنجم ژوئن ۲۰۲۲ از راه‌های متفاوت از جمله وبسایت مسابقه در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. در ادامه تعدادی از این عکس‌ها را همراه توضیحات عکاس مشاهده می‌کنید.

صاحب این اثر، اندی اسکیلن از بریتانیا توضیح می‌دهد که از آخرین پناهگاه حدود دو ساعت پرواز با هلی‌کوپتر نیاز است تا به این نقطه خاص از رودخانه در منطقه یوکون در کانادا برسید. اندی اضافه می‌کند که دلیل خاص بودن این نقطه از رودخانه این‌جاست که صرف نظر از میزان سردی هوا (دما در روز عکاسی منفی ۳۰ درجه سانتی‌گراد بود)، آب این نقطه از رودخانه یخ نمی‌بندد و در نتیجه موقعیت مناسبی است برای اینکه خرس‌های گریزلی برای آخرین بار قبل از خواب زمستانی، ماهی سالمون بخورند.

۱۳ عکس حیرت‌انگیز از حیات وحش


سوژه عکس یک توله سیاه‌گوش است و توسط عکاس اسپانیایی، آنتونیو لیبانا ناوارو شکار شده است. آنچه عکس را خاص‌تر می‌کند، در خطر انقراض بودن این عضو از خانواده گربه‌سانان است و در سال‌های اخیر و با تلاش‌های فراوان وضعیت برای سیاه‌گوش‌ها بهتر شده است.

عکاس توضیح می‌دهد:" ساعت‌ها کنار این چاله آب به انتظار نشستم، چون می‌دانستم یک خانواده سیاه‌گوش از همین چاله آب می‌نوشند و در نهایت وقتی این سیاه‌گوش کوچک پس از آشامیدن آب، مشغول لیسیدن صورتش بود عکس را گرفتم. "

۱۳ عکس حیرت‌انگیز از حیات وحش


اشلی مک‌کورد این عکس از دو شیر نر را در منطقه حفاظت شده‌ای در منطقه ماسای‌مارا در کنیا گرفته است و داستان جالبی برای آن تعریف می‌کند:" باران تندی می‌بارید و من مشغول عکس گرفتن از شیر سمت چپ بودم که ناگهان شیر نر دوم از راه رسید. شیر دوم سپس کار جالبی کرد و پس از خوشامدگویی شیر اول، بدنش را طوری قرار داد که از شیر دیگر در برابر شدت بارش باران محافظت کند. "

۱۳ عکس حیرت‌انگیز از حیات وحش


ارنین جونیور از کشور برزیل تصویر این جگوار پوشیده از خاکستر را شکار کرده است و توضیحات ناراحت‌کننده‌ای برای آن دارد. ارنین می‌گوید مجموع مساحتی که در سال ۲۰۲۰ از جنگل‌های برزیل بر اثر آتش سوزی از بین رفت دو برابر سال قبل بود و وضعیت در برخی مناطق مانند پارک ایالتی انکونتروس داس آگواس به حدی وخیم بود که ۸۰ درصد بافت گیاهی منطقه بر اثر آتش‌سوزی از بین رفت.

عکاس همچنین درباره عکس می‌گوید:" این جگوار به همراه برادرش مشغول عبور از این منطقه بود. در این نقطه به سمت خاکستر‌ها رفت و حسابی در آن غلتید و تمام بدنش به غیر از صورت را پوشیده از خاکستر کرد. "

۱۳ عکس حیرت‌انگیز از حیات وحش


خاویر آزنار گونزالس دروئدا از اسپانیا این عکس را با عنوان "ساختن محافظی برای تخم" منتشر کرده است. سوژه عکس نوعی عنکبوت خاردار بافنده ماده است و در جنگل‌های آمازون در کشور اکوادور انداخته شده است. عکاس توضیح می‌دهد که عنکبوت‌های ماده این نوع، محافظی پیله مانند برای تخم‌هایش می‌سازد و هر کدام از این پیله‌ها ممکن است شامل چند صد تخم باشد. خاویر اضافه می‌کند:" به این دلیل این عکس را گرفتم، چون پیله عنکبوت در آن شب تاریک، ماه را تداعی می‌کرد. "

۱۳ عکس حیرت‌انگیز از حیات وحش


جوآن مک‌آرتور از کانادا این عکس از کانگورو خاکستری شرقی و بچه‌اش با عنوان "امید در میان گیاهان سوخته" منتشر کرده است. عکاس توضیح می‌دهد که این کانگورو از معدود حیوانات خوش شانسی بوده که موفق به فرار از آتش‌سوزی و رسیدن به این منطقه شده است.

جوآن این عکس خاص را در منطقه مالاکوتا در ایالت ویکتوریا گرفته است.

۱۳ عکس حیرت‌انگیز از حیات وحش


لوکاس بوستامانته از اکوادور عکاس این عکس از گله گورخرهاست. عکس در پارک ملی اتوشا در کشور نامیبیا از آب خوردن گورخر‌ها گرفته شده است و عکاس توضیح می‌دهد که مانند وقتی سر گورخر‌ها برای آب خوردن پایین می‌رود تعدادی به صورت غریزی این‌گونه مراقب دوروبر هستند.

۱۳ عکس حیرت‌انگیز از حیات وحش


مارکو گایتی از ایتالیا این عکس را با عنوان "نفس روباه قطبی" منتشر کرده است. مارکو توضیح می‌دهد: "اواخر زمستان در منطقه قطبی اسپیتزگردن در اسوالبارد مشغول تماشای این روباه کوچک بودم. دما منفی ۳۵ درجه سانتی‌گراد بود و وقتی دیدم نفس روباه در هوا یخ می‌زند از این زیبایی عکس گرفتم. "

۱۳ عکس حیرت‌انگیز از حیات وحش


ماکسیم آلیاگا از فرانسه این عکس از مراقبت اورانگوتان مادر از فرزندش را انداخته است. ماکسیم توضیح می‌دهد که نگه‌داری از اوران‌گوتان‌ها در این سن بسیار سخت است، چرا که همواره مشغول آموختن و امتحان کردن هستند. این عکس در منطقه محافظت شده پینوس جانتو در ساماترا در کشور اندونزی گرفته شده است.

۱۳ عکس حیرت‌انگیز از حیات وحش


این عکس از سواری گرفتن یک مورچه‌خوارِ کم‌سن اثر ویم ون‌درهیون از آفریقای جنوبی است. عکاس درباره عکس می‌گوید: "این عکس را نزدیکی تاریک شدن هوا در منطقه پانتانال در برزیل گرفتم. مشغول تماشای مورچه‌خوار‌ها بودم که دیدم مورچه‌خوارِ ماده مشغول سوااری دادن است و خب به نظرم جالب آمد. "

۱۳ عکس حیرت‌انگیز از حیات وحش


کیانگ گو از چین این عکس را با عنوان "رقص در برف" منتشر کرده است. عکس در منطقه محافظت شده لیشان در شانژیِ چین از دو قرقاول طلایی گرفته شده است. عکاس توضیح می‌دهد: "این نوع از قرقاول، مخصوص همین منطقه کوهستانی است و به دلیل خجالتی بودن بیش از حد، کم‌تر سوژه عکاسان می‌شود. این دو پرنده زیر بارش برف، بار‌ها روی این شاخه نشستند و بلند شدند و این حرکات زیبا و این رنگ‌ها به نظرم شبیه به رقصی زیبا آمد. "

۱۳ عکس حیرت‌انگیز از حیات وحش


یونگ سن وو از تایوان این عکس را با عنوان "باراکوداها" منتشر کرده است. عکاس داستان جالبی برای این عکس تعریف می‌کند: "چهار روزِ تمام مشغول شنا با این دسته بزرگ از ماهی‌های باراکودا بودم، اما به دلیل تغییر حالت مداوم، نمی‌توانستم از زاویه مناسبی عکس بگیرم. روزِ پنجم انگار شانسم تغییر کرد و باراکودا‌ها گویی من را به عنوان عضوی از خودشان پذیرفتند. "
این عکس در منطقه پالائو در بخش غربی اقیانوس آرام گرفته شده است.

۱۳ عکس حیرت‌انگیز از حیات وحش


عکسِ میمون‌ها در آغوش هم را عکاس چینی، ژانگ کیانگ گرفته است. عکاس توضیح می‌دهد که جنگل‌های موسمیِ کوهستان سیچوانن تنها منطقه برای زندگی میمون دماغ خمیده سیچوانی است. این نوع خاص از میمون‌ها در خطر انقراض هستند و تماشا کردن آن‌ها لذت بخش است چرا که به شدت با هم رفتار گرم و محبت آمیزی دارند.

۱۳ عکس حیرت‌انگیز از حیات وحش

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو