وین را یک روزه بگردید

وین را یک روزه بگردید


منبع: فوت و فن

105

1400/9/13

07:48


وین را یک روزه بگردید

اگر تنها یک روز برای گشت و گذار در شهر زیبای وین وقت دارید این بهترین برنامه‌ای است که می‌توانید برای این روز اجرا کنید. اگر هم حالا حالاها گذرتان به وین و دیدنی‌هایش نمی‌افتد، این مطلب را بخوانید تا بازدید تصویری از آن داشته باشید!

این برنامه به شما اجازه می‌دهد گردشی در فرهنگ و تاریخ وین داشته باشید و تعدادی از بهترین قصرهای اروپا، کلیساها و موزه‌های هنری را ببینید. کاخ هافبورگ نمایی از زندگی خاندان هابسبورگ را در اختیارتان می‌گذارد، موزه کانزیستریش شما را با هنرمندان بزرگ اروپا آشنا می‌کند و با بازدید از کلیسای جامع سنت استفان، از یک شاهکار معماری دیدن خواهید کرد. برای تفریح عصر گاهی‌تان کنسرتی در کاخ شون‌برون مناسب خواهد بود که نه تنها به شما اجازه بازدید از کاخ را می‌دهد، بلکه گوش‌تان را با نوایی از موسیقی موتزارت و یوهان اشتراوس نوازش می‌دهد. این یکی از کارهای واجبی است که باید در وین انجام دهید و اگر بخواهید می‌تواند شامل یک شام خوب هم باشد.

ساعت ۹ صبح: کلیسای جامع سنت استفان (مدت زمان بازدید: ۱ ساعت)

کلیسای جامع  کاتولیک سنت استفان بنایی تاثیر برانگیز است. این کلیسا شناخته شده‌ترین و مهم‌ترین کلیسا در پایتخت وین است. این کلیسا سقفی زیبا و رنگی دارد و از هر جایی از شهر قابل رویت است. زمانی که این کلیسا در ۸۰۰ سال پیش ساخته شد، در واقع در بیرون از شهر قرار داشت و قرار بود دو برج داشته باشد. اما در جریان ساخت و ساز به علت تمام شدن سرمایه، تنها یک برج برای این کلیسا ساخته شد. به همین سادگی این دلیل پنهان ظاهر عجیب و نامتقارن کلیسای سنت استفان را به آن داد.

ساعت ۱۰:۱۰ دقیقه صبح: کاخ هافبورگ (مدت زمان بازدید: ۱:۱۵ دقیقه)

با نگاه به کاخ هافبورگ به چیزی که روزی مظهر اقتدار سلسله هابسبورگ بود نگاه می‌کنید. خاندان هابسبورگ زمانی بر امپراتوری اتریش – مجارستان حکم می‌راندند. هابسبورگ از مهم‌ترین سلسله‌های اروپا بود چرا که بسیاری از شاه‌هایی که در اروپای غربی حکم می‌راندند از این سلسله آمده بودند.

ساعت ۱۱:۲۵ دقیقه پیش از ظهر: موزه خزانه داری (مدت زمان بازدید: ۱ ساعت)

موزه خزانه داری قسمتی از قصر هافبورگ در وین است و بزرگ ترین و احتمالا تاثیر گذارترین گنجینه‌ها جهان را در خود نگه داشته است. این موزه دو نمایشگاه اصلی دارد که بیش از ۱۰۰۰ سال از تاریخ اروپا را در خود نگه داشته و شامل جواهرات تاج و تاج‌ امپراتور است که با هزاران قطعه سنگ ارزشمند زینت داده شده است. شی مهم دیگری که در اینجا قرار دارد نیزه مقدس است که در قدیم باور بر این بود که با استفاده از این نیزه مسیج را به صلیب کشیده میخ کرده اند. زمانی که وارد این مکان می‌شوید از نمایش عالی آثار لذت خواهید برد.

ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه ظهر: موزه تاریخ هنر (مدت زمان بازدید:۲ ساعت و ۳۰ دقیقه)

موزه تاریخ هنر وین احتمالا بهترین موزه وین است و یکی از بهترین موزه‌های هنر در دنیا. این موزه از نظر آثار هنری که در آن پیدا می‌شود چیزی از لوور کم ندارد. این موزه درست مقابل کاخ هافبورگ در ساختمانی قرار دارد که خودش هم دیدنی است. موزه دارای مجموعه نفیسی از هنرهای مصری و یونانی در کنار هنرهای اروپایی و آثار شناخته شده دنیا است.

ساعت ۳:۰۵ دقیقه بعد از ظهر: ساختمان اپرای وین (مدت زمان بازدید: ۳۰ دقیقه)

این بنا که در مرکز وین واقع شده است در دهه ۱۸۶۰ ساخته شده. ساختمان اپرای وین یکی از بزرگ‌ترین و بهترین خانه های اپرای دنیا است. از زمانی که این بنا ساخته شد میزبان اپراهای، کنسرت‌ها نمایش‌ها و … بی‌شماری بوده است.

ساعت ۳:۴۵ دقیقه عصر: کلیسای چارلز (مدت زمان بازدید: ۳۰ دقیقه)

با گنبد ۷۲ متری سبز بزرگ خود، کلیسای چارلز، در قسمت جنوبی شهر قدیمی وین قرار گرفته است و یکی از زیباترین ساختمان‌های وین در نظر گرفته می‌شود. این کلیسا در بین سال‌ها ۱۷۱۶ و ۱۷۳۷ ساخته شد. مجسمه درون حوض رو به روی این کلیسا توسط شخصی دیگر ساخته شد. در این کلیسا می‌توانید با استفاده از آسانسور مستقیما به درون کره گنبد کلیسا بروید. از آنجا بالا بروید و به سقف برسید تا نمایی عالی را مشاهده کنید.

ساعت ۴:۳۰ دقیقه عصر: کاخ بلودر (مدت زمان بازدید: ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه)

کاخ بلودر یکی از بهترین نمونه‌های معماری سبک باروک در اروپا است. این کاخ موزه‌ای عالی هم هست. کاخ بلودر در واقع از ۲ کاخ تشکیل شده است. کاخ بالایی پر بازدیدتر است و در زمان خود ابداعی در معماری به حساب می‌آمد. تزئینات کاخ بهترین نمونه‌های سبک روکو در اروپا است. این کاخ موزه بیشتر میزبان آثار هنری هنرمندان اتریشی است. قدم زدن در این کاخ هم لذت بخش است چرا که بلودر بر روی یک سراشیبی ساخته شده که به شهر دید دارد و همچنین وقتی از این سراشیبی بالا می‌روید از میان باغ‌ها و یک استخر عبور می‌کنید، استخری که انعکاس تصوی قصر و آسمان را در خود دارد!

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو