سیستم‌عامل هوشمند webOS 6.0 ال‌جی گزینه ای ایده‌آل برای مصرف کننده امروزی

منبع: فوت و فن

60

1400/9/13

07:48


سیستم‌عامل هوشمند webOS 6.0 ال‌جی گزینه ای ایده‌آل برای مصرف کننده امروزی

ال‌جی سیستم‌عامل webOS 6.0 را برای تلویزیون‌های هوشمند Nanocell، QNED Mini LED، OLED و UHD خود عرضه کرده است تا تجربه‌ جدیدی از تماشای محتوا را برای کاربران رقم بزند. امکانات هوشمند و مدرن سیستم‌عامل webOS ال‌جی وجه تمایز اصلی آن نسبت به رقباست. چون با این فناوری، کاربران به‌طور نامحدودی به دنیای محتوا دسترسی پیدا می‌کنند و این دقیقاً چیزی است که ال‌جی برای مشتری‌های خود می‌خواهد.

در webOS 6.0 از فناوری هوش مصنوعی ThinQ بهره گرفته‌شده تا یک سیستم‌عامل کاملاً هوشمند و پرکاربرد را در اختیار کاربران قرار دهد. این نسخه از webOS ال‌جی بهترین دسترسی را به دستیارهای صوتی در میان تمام سیستم‌عامل‌ها دارد. این ویژگی باعث شده تا دسترسی به دستیارهای صوتی همچون Amazon Alexa و Google Assistant در این سیستم‌عامل به بهترین نحو انجام شود و جستجو در سرویس‌های پخش، اینترنت و کانال‌های تلویزیون را آسان‌تر می‌کند.

این‌ها در حالی است که برای دسترسی به سرویس‌های پخش آنلاین همچون Netflix و Amazon Prime Video دکمه‌هایی اختصاصی و میانبر در ریموت کنترل تلویزیون‌های هوشمند ال‌جی (Magic Remote) تعبیه‌شده است.

سیستم‌عامل webOS 6.0 نسبت به نسل قبل چه تغییری کرده است؟

ال‌جی در تلویزیون‌های هوشمند ۲۰۲۱ از نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل خود با نام webOS 6.0 استفاده کرده است. این سیستم‌عامل، علاوه بر اینکه تمام ویژگی‌های نسخه‌های قبلی را در خود دارد، امکانات منحصر به فرد بیشتری نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد. به‌طوری‌که این نسخه از سیستم‌عامل از سال ۲۰۱۴ تاکنون تنها نسخه‌ای است که بیشترین تغییر در آن ایجادشده است. در زیر به شرح برخی از این تغییرات می پردازیم.

تغییرات منو

ظاهر منوی اصلی سیستم‌عامل webOS 6.0 به‌طورکلی تغییر کرده و ظاهری متفاوت به خود گرفته است. به این صورت که منوی اصلی تمام صفحه شده و دیگر از منوی پایین صفحه خبری نیست. همچنین، برخلاف نسخه‌های قبلی که نوار جستجو به‌صورت یک آیکون کوچک در بخش پایین سمت چپ منو قرار داشت، در نسخه‌ی جدید نوار جستجو به بالاترین بخش منو منتقل‌شده که دسترسی به آن بسیار آسان‌تر است.

پیشنهاد به سبک ال‌جی

یکی از جدیدترین بخش‌های اضافه‌شده به webOS 6.0 در تلویزیون‌های هوشمند ال‌جی بخشی به نام Recommends است. به این صورت که با استفاده از هوش مصنوعی و با تکیه‌بر فناوری Next Picks تمام فعالیت‌های کاربر زیر ذره‌بین قرار می‌گیرد؛ تا به‌این‌ترتیب، علاقه‌مندی‌های کاربر تشخیص داده شود و سپس با تجزیه‌وتحلیل این برنامه‌ها، محتوا و ژانر مرتبط باعلاقه‌ی کاربر به او پیشنهاد داده شود. درواقع کاربر می‌تواند در بخش Recommends محتواهای نزدیک به سلیقه‌ی خود را پیدا و در صورت تمایل، تماشا کند.

قابلیت Magic explorer

یکی از جدیدترین امکانات webOS 6.0 در تلویزیون‌های ال‌جی، قابلیتی به نام Magic explorer است که امکان جست‌وجو در مورد محتوایی که کاربر تماشا می‌کند را به او می‌دهد. با این قابلیت می‌توان اطلاعات کامل در مورد بازیگران یا هر اطلاعات دیگری در مورد فیلم و سریال‌ها به دست آورد. همه‌ی این‌ها به لطف  LG AI ThinQ رخ می‌دهد به‌طوری‌که می‌توان گفت این فناوری در نسخه‌ی جدید webOS 6.0 هوشمندتر از همیشه ظاهرشده است.

کنترل از راه دور (Magic Remote)

فراتر از طراحی ممتاز ، کنترل از راه دور جادویی جدید ال‌جی با کمک LG AI ThinQ، از دستورات صوتی Amazon Alexa و Google Assistant پشتیبانی می کند. از طریق دکمه‌هایی که برای این کار تعبیه شده است به‌راحتی می‌توانید دستورات صوتی خود را از طریق میکروفون داخلی ریموت کنترل به گوش دستیارهای صوتی برسانید.

علاوه بر این، مهم‌ترین ویژگی کاربر پسند در ریموت کنترل جادویی ۲۰۲۱ قابلیت  Magic Tap NFC است که سبب اتصال سریع  بین تلویزیون و سایر دستگاه ها می شود. این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد تا گوشی هوشمندی که از NFC پشتیبانی می‌کند را به کنترل (Magic Remote) نزدیک کنید و به همین سادگی، محتوای گوشی خود را با صفحه نمایش تلویزیون به اشتراک بگذارید.

ال‌جی با نسخه جدید webOS 6.0 تعهد خود به ارائه خدمات، محصولات و فناوری هایی که پاسخگوی نیازها و خواسته های مشتریان باشد را مشان می دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو