خودروهای شرکت را ردیابی کنید

منبع: فوت و فن

71

1400/9/13

08:24


خودروهای شرکت را ردیابی کنید

مدیران ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای در بسیاری از موارد دغدغه‌هایی برای ماشین‌ها و اجناس حمل شده توسط رانندگان خود دارند. اطلاع از محل دقیق حرکت خودرو و همچنین اطمینان از سلامتی بار در هر لحظه از سفر می‌تواند نقش زیادی را در کم کردن این دغدغه‌ها ایفا کند. هر اتفاق پیش‌بینی‌نشده‌ای می‌تواند لطمات جبران‌ناپذیری بر سرمایه و وقت شما بگذارد پس پیشگیری از آنها می‌تواند بسیار مفید باشد.

در دنیای امروز که همه چیز بر اساس پیشرفت فناوری استوار است ورود سیستم‌های مدیریت حمل‌ونقل جاده‌ای توانسته بخش مهمی از این مشکلات را کم کند.

ردیابی خودرو چیست

همان‌طور که از نام آن آشکار است، سیستم‌های ردیابی خودرو به شما امکان می‌دهد خودروها را به‌آسانی و در هر زمانی ردیابی کنید. سایر عملکردها شامل تجزیه‌وتحلیل رفتار راننده، یادآوری تعمیر و نگهداری خودرو و سابقه سفر، همراه با تسهیل مدیریت و اعزام سوخت است.

این سیستم اعلان‌ها و هشدارها را برای جلوگیری از سرقت ارسال می‌کند و همچنین گزارش‌هایی با تجزیه‌وتحلیل دقیق ارائه می‌دهد. بسته به راه‌حل مدیریت ناوگان، چندین عملکرد دیگر نیز ممکن است.

مزیت‌های استفاده از سیستم حمل‌ونقل جاده‌ای

ایمنی

ایمنی رانندگان بدون شک اولویت اصلی سازمان‌های حمل‌ونقل جاده‌ای است. این امر داشتن وسایل نقلیه سالم شما را تضمین می‌کند، همچنین نظارت بر رفتار رانندگان و اطمینان از رعایت شیوه‌های رانندگی ایمن از مزیت‌های این سیستم‌ها به شمار می‌رود.

اکثر ردیاب‌های GPS دارای شتاب‌سنج داخلی نیز هستند و می‌توانند رانندگان و مدیران را از الگوهای رفتارهای نامناسب رانندگی مانند ترمز شدید، شتاب زیاد، پیچ‌های تند و سرعت زیاد آگاه کنند.

خودروهای شرکت را ردیابی کنید

به‌حداقل‌رساندن هزینه‌های سوخت

هزینه‌های سوخت یکی از بزرگ‌ترین مشکلات شرکت‌های حمل‌ونقل است و بعد از حقوق و دستمزد این هزینه‌ها بیشترین زیان محسوب می‌شوند.  با ردیابی GPS ، صاحبان ناوگان می‌توانند بفهمند که راننده چگونه وسیله نقلیه را اداره می‌کند. سرعت زیاد و سایر رفتارهای ضعیف رانندگی، مانند شتاب شدید، می‌تواند باعث کاهش راندمان سوخت و افزایش هزینه‌ها شود.

همچنین می‌توانید با اطمینان از اینکه رانندگان مستقیم‌ترین مسیرها را به سمت مقصد طی می‌کنند، هزینه سوخت را کاهش دهید. ناوگان می‌توانند از این داده‌ها برای اجرای برنامه‌های پاداش و تشخیص به‌منظور تقدیر از بهترین رانندگان و تشویق سایر رانندگان برای انجام بهتر کار استفاده کنند.

هزینه‌های عملیاتی پایین‌تر

با دسترسی به داده‌هایی که برای کسب‌وکار شما در زمان واقعی اهمیت بیشتری دارد، سازمان‌ها می‌توانند تصمیمات تجاری آگاهانه‌تری اتخاذ کرده و هزینه‌های عملیاتی را کاهش دهند.

دسترسی فوری به داده‌ها، به مشاغل کمک می‌کند تا مشکلات را به‌سرعت شناسایی کرده و اطمینان حاصل کنند که می‌توان برای کاهش هزینه‌هایی که در صورت وجود این مشکل برای مدت طولانی‌تر متحمل می‌شد، راه‌حل‌هایی را ارائه داد.

ردیاب‌های GPS می‌توانند از دیجیتالی شدن فرایندها پشتیبانی کرده و جمع‌آوری داده‌ها را ساده کنند همچنین از جمع‌آوری و ذخیره اطلاعات مناسب در یک مکان مرکزی که برای همه اعضای تیم قابل‌دسترسی است اطمینان حاصل کنند. با دیجیتالی شدن فرایندهایی مانند بازرسی قبل از سفر، اعزام شغل و اثبات ناوگان تحویل می‌تواند فرایندهای اداری را ساده کرد تا تیم بر انجام کار متمرکز شود.

خودروهای شرکت را ردیابی کنید

افزایش بهره‌وری

افزایش بهره‌وری موجب صرفه‌جویی در زمان و هزینه می‌شود. با سیستم ردیابی ناوگان GPS ، مدیران می‌توانند زمان سپری شده در محل کار یا محل بارگیری را برای اطمینان از بهره‌وری بیشتر رانندگان کنترل کنند. همچنین، با اطمینان از نزدیک‌ترین وسیله نقلیه به محل کار، مدیر می‌تواند ضایعات را حذف کند.

دیجیتالی کردن گردش کارهای مهم راه دیگری برای افزایش بهره‌وری است. با استفاده از فرم‌های تحویل و سفارشی، از جمله ضبط امضای دیجیتال، ناوگان می‌تواند حقوق و دستمزد، صورت‌حساب، موجودی و سایر کارهای پشتیبان را ساده کند.

 بازیابی سرقت

وسایل نقلیه و تجهیزات، جزو ارزشمندترین دارایی‌هایی هستند که کسب‌وکار شما آنها را در اختیار دارد؛ بنابراین، جای تعجب نیست که بازیابی سرقت یکی از مهم‌ترین مزایای ردیابی GPS است.

هنگامی که ردیابی GPS را بر روی وسایل نقلیه و سایر دارایی‌های خود نصب کرده‌اید، شرکت شما می‌تواند به‌راحتی مکان را رصد کرده و الگوهای تقویم را برای استفاده مورد انتظار تنظیم کند و به‌سرعت استفاده غیرمعمول یا غیرمجاز را شناسایی کند.

هنگامی که وسیله نقلیه یا قطعه‌ای از تجهیزات در خارج از محل یا ساعات کار خودکار می‌کند، هشدارهای فوری دریافت می‌کنید. در صورت سرقت وسیله نقلیه، ردیابی موقعیت مکانی می‌تواند به مقامات کمک کند تا دارایی خود را بازیابی کرده و هزینه‌های جایگزین و بیمه را کاهش دهند.

 

تفاوت بین ردیابی غیرفعال و فعال چیست

از لحاظ تاریخی، سیستم‌های ردیابی خودرو را می‌توان به دودسته فعال و غیرفعال طبقه‌بندی کرد. سیستم‌های فعال اطلاعات را در لحظه جمع‌آوری و ارسال می‌کنند درحالی‌که سیستم‌های غیرفعال همه داده‌ها را جمع‌آوری و ذخیره می‌کنند که بعداً برای بازیابی در دسترس قرار می‌گیرد.

بااین‌وجود، برخی از سیستم‌های ردیابی ممکن است دارای ردیابی فعال و غیرفعال باشند. وقتی سیگنال تلفن همراه در دسترس نباشد، اطلاعات در دستگاه ذخیره می‌شود و در صورت امکان ارسال می‌شود.

مدیریت ناوگان وظیفه‌ای با مسئولیت عظیم بسیار فراتر از نگهبانی از ناوگان خودروها یا کامیون‌ها است. شما باید مکان بلادرنگ، سرعت وسیله نقلیه، زمان و مکان توقف و مدت‌زمان حرکت در جاده و موارد دیگر را بدانید. با پیشرفت‌های تکنولوژیکی، سیستم‌های ردیابی خودرو قادر به انجام وظایف محوله به مدیران ناوگان به‌راحتی هستند.

خودروهای شرکت را ردیابی کنید

سایر مزایای استفاده از سیستم ردیابی خودرو

تعمیر و نگهداری خودرو:

سیستم ردیابی خودرو هر زمان که خودرو نیاز به تعمیر و نگهداری داشته باشد به شما هشدار می‌دهد. این امر به‌روز بودن تمام نیازهای سرویس خودرو را تضمین می‌کند و هزینه‌ها و تعمیرات پیش‌بینی‌نشده را به حداقل می‌رساند.

پیگیری کارکنان:

سیستم ردیابی خودرو نه‌تنها خودرو بلکه راننده را نیز تحت‌نظر دارد. این سیستم یک نقشه زنده ارائه می‌دهد که تقریباً فوراً به‌روز می‌شود.

با استفاده از نرم‌افزار ردیابی مدرن، همچنین می‌توانید هشدارهایی را برای هر بار که کارمند یا راننده شما مرتکب رفتارهای ناسازگار مانند ترمز ناگهانی، سرعت غیرمجاز، انحراف و غیره می‌شود دریافت کنید.

کاهش زمان توقف:

این سیستم به شما در یافتن مسیرهای کارآمد کمک می‌کند که با کاهش زمان خرابی، بهره‌وری را افزایش می‌دهد.

اطمینان حاصل می‌شود که همه تحویل‌ها به‌موقع انجام می‌شود و هزینه سوخت را کاهش می‌دهد. ازاین‌رو، شهرت شما نیز همراه با هزینه‌های سربار بهبود می‌یابد.

کلام آخر

اگر مکان خودروی شرکت خود را در زمان واقعی می‌دانید، می‌توانید بررسی کنید که آیا در یک نقطه امن است یا خیر. برخی از سیستم‌های ردیابی GPS دارای دکمه SOS هستند که در صورت گیرکردن در جایی و نیاز به کمک توسط راننده قابل فشار است.

 این دکمه بلافاصله هشدار را به مدیر ناوگان ارسال می‌کند که می‌تواند دراسرع‌وقت کمک ارسال کند. اگر مدیر محل زمان واقعی خودرو را بداند، همچنین می‌داند که چه خودرویی را به اورژانس بفرستد.

هنگامی که به موقعیت مکانی هر وسیله نقلیه دسترسی دارید، می‌توانید به‌راحتی تمام دارایی‌های خود را ردیابی کنید. در صورت گم‌شدن یا سرقت، می‌توان آنها را بلافاصله بازیابی کرد. علاوه بر این، جنبه‌هایی مانند دمای خودرو، روغن‌موتور، سطح سوخت و غیره را نیز می‌توان با برخی از سیستم‌ها کنترل کرد.

بیشتر بخوانید

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو