بزرگداشت صدمین سالروز تأسیس بی‌ام‌و

منبع: فوت و فن

93

1400/9/13

08:24


بزرگداشت صدمین سالروز تأسیس بی‌ام‌و

این اتومبیل قرار است فرمان خود را از دست بدهد؛ زیرا طبق گفته سرپرست بخش فروش و بازاریابی بی‌ام‌و، یک اتومبیل کانسپت خودران در حال آماده سازی برای رونمایی طی سال جاری است. این اتومبیل بخشی از برنامه بزرگداشت صدمین سالروز تأسیس این شرکت خواهد بود و نمونه‌ای از اتومبیل‌های بی‌ام‌و در آینده را نشان می‌دهد.

مدیر فروش و بازاریابی بی‌ام‌و اظهار داشت صنعت خودروسازی مرحله بی نیازی از پاها را پشت سر گذاشته و در حال حاضر در مرحله بی نیازی از دست‌ها و چشم‌ها قرار دارد. این مرحله مدت کوتاهی ادامه خواهد داشت و مدتی بعد وارد مرحله بی‌نیازی از مغز خواهیم شد.

وی افزود حتی اگر این فناوری پس از ۱۰ سال آماده شود، عوامل دیگری باید موردبررسی قرار بگیرند و این امر باعث تأخیری ۵ ساله می‌شود. یکی از این عوامل همان دوراهی قیاسی است.

وی گفت تصور کنید شرایطی پیش بیاید که یک وانت در حال تصادف با یک اتومبیل باشد. در این مورد، وسیله نقلیه خودران می‌تواند تصمیم بگیرد از سر راه کنار برود و احتمالاً به اتومبیلی دیگر یا یک عابر پیاده برخورد ‌کند. این امر منجر به کشته شدن یک انسان می‌شود. همچنین احتمال دارد کامپیوترها تصمیم بگیرد هیچ کاری نکنند تا این تأثیر بروز نکند. چنین مشکلاتی بایستی قبل از به‌کارگیری این فناوری در اتومبیل‌ها رفع شوند.

جزئیات مربوط به این اتومبیل کانسپت طی ماه‌های آینده منتشر خواهد شد. همچنین محصولات دیگری نیز در کنار این اتومبیل رونمایی خواهند شد.


 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو