ایدز را می توان کنترل نمود؟

60

1400/9/13

11:50


رییس گروه بیماری های واگیر مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: مراکز زیادی از جمله کلینیک های مثلثی و مراکز ارتقا سلامت اجتماعی زنان برای کنترل و درمان بیماری ایدز دایر شده و فعالیت های مثمر ثمری داشته اند.

ایدز را می توان کنترل نمود؟

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر علی منصوری بیان کرد: اگر بیماران تحت درمان و کنترل باشند می توانند عمر طبیعی و زندگی طبیعی داشته باشند به همین جهت سعی شده در مراکز مثلثی، آنها را شناسایی و تحت کنترل و درمان قرار دهیم.

وی افزود: مرکز ارتقا سلامت اجتماعی زنان به زنانی که بیشتر از سایر زنان جامعه در معرض بیماری ایدز هستند، ارائه خدمت می کند.

وی تاکید کرد: خانم ها می توانند به این مراکز مراجعه و مشاوره های مورد نیاز، آموزش های کافی و آگاهی لازم برای بیماری ایدز را دریافت کنند و اگر مبتلا به ایدز یا سایر بیماری های آمیزشی باشند تحت درمان قرار خواهند گرفت.

دکتر منصوری در ادامه خاطرنشان کرد: کلینیک های مثلثی از جمله مکان هایی هستند که افراد مشکوک به بیماری ایدز هستند و یا رفتارهای پر خطر دارند می توانند به کلینیک های مثلثی مراجعه کنند و در صورت مبتلا بودن در همان مکان تحت کنترل و درمان قرار بگیرند؛ کلینیک های مثلثی برای درمان بیماری است و افراد مبتلا موظفند برای آنکه تحت درمان و کنترل قرار بگیرند به این کلینیک مراجعه کنند.

وی یادآور شد: در سال های گذشته که راه انتقال بیماری به علت استفاده از سرنگ مشترک در اعتیاد تزریقی بود، اما با اقدامات لازم و در دسترس بودن سرنگ به اندازه کافی در سالهای اخیر عمده ترین راه انتقال بیماری به علت امیزش جنسی می باشد.

رییس گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک با یادآوری روز جهانی ایدز گفت: از زمان ظهور بیماری ایدز یعنی از سال 1981 تاکنون حدود 70 میلیون نفر در جهان به بیماری ایدز مبتلا شدند که حدود 35 میلیون نفر از این افراد فوت کردند.

دکتر منصوری در پایان توصیه کرد: شهروندان راه های انتقال به بیماری را بشناسند و در خصوص این بیماری به آگاهی های لازم و آموزش های کافی برسند و در صورت در معرض خطر بودن از تجهیزات پزشکی استفاده کنند و در صورت انجام کارهای پر خطر به کلینیک های مثلثی یا مراکز ارتقا سلامت اجتماعی زنان مراجعه کنند و در صورت مبتلا شدن به بیماری بدون یاس و ناامیدی تحت درمان قرار بگیرند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو