محسن چاوشی، سجاد افشاریان و خانه کاغذی/ چه خبر از هنرمندان

منبع: ایران آرت

142

1400/9/13

19:47


فروش هزار بلیت نمایش بک‌تو بلک در همان ساعت ابتدایی خبر شوق انگیزی ست...

ایران آرت: ایران زیر ستون هنرمندان در فضای مجازی نوشت: روزهای اکران فیلم و تئاتر و اجرای کنسرت از راه رسید. روزهای سخت و بیکاری به مدد واکسن رو به اتمام است. هرچند که با تمام این موارد نباید زدن ماسک و رعایت موارد بهداشتی فراموش شود. در صفحه هنرمندان خبرهای خوبی از اجراهای تئاتر، موسیقی و اکران فیلم‌های جدید به گوش می‌رسد.

صدرالدین زاهد که این روزها نمایش «افسانه ببر» را در تماشاخانه استاد جوانمرد در حال اجرا دارد ضمن تشکر از کارکنان این تماشاخانه و دوستان بازیگر نوشت: «تئاتر تنها هنری است که بیش از و پیش از ادای کلامی متن نمایش، به حضور انسانی انسان بازیگر و رودررویی او با تماشاگر نیاز دارد. فلسفه تشکیل گروه تئاتری و حضور تمام و کمال بازیگر در رأس و در بطن این گروه از این ضرورت اساسی تئاتر سرچشمه می‌گیرد. هر چقدر ابعاد این حضور وسیع‌تر و گسترده‌تر باشد و بازیگر با همه امکانات و توانایی‌های بدنی، تمرکزی، احساسی و... و تفکری خویش به این مقابله برود، ارتباط انسانی حاصل از این‌ رودررویی قوی‌تر و برنده‌تر خواهد بود.»

محسن چاوشی هم به معرفی قطعه «باب دلمی» از کارهای خودش که در سریال «خسوف» خوانده پرداخته است. ترانه‌سرای این کار پدرام پاریزی است که توسط اشکان عرب تنظیم شده است. سایر همکاران چاوشی در این قطعه عبارتند از: میکس و مستر: مهدی کریمی/ گیتار آکوستیک: بهروز میرزایی/ گیتار الکتریک: نیما رمضان/ گیتار باس: مجید برومند/ پن فلوت و کنا: امیرحسین کیان ‌پور.

بامداد افشار آهنگساز در صفحه خود خبر از آهنگسازی مستند «بی‌بی‌‌جان» داده است: «مستند بی‌بی‌جان فیلمی درخشان از نرگس جودکی و ایمان پاکنهاد است که امسال در جشنواره حقیقت پذیرفته شده است. فیلمی در مورد تلاش زنان علیه ظلمی که بر آنان می‌رود. ممنونم از حسام گرشاسبی برای آشنایی من با این زوج هنرمند. موسیقی این مستند تجربه‌ای کوتاه با نگاهی به موسیقی افغان است.»

محمود آموزگار کتاب «نفرات نیما» به نویسندگی دکتر علی تسلیمی از نشر کتاب آمه را منتشر کرده است. در معرفی این کتاب آمده است: «اگر به شعر معاصر علاقه‌مندید بی‌شک به نیما یوشیج هم علاقه‌مند هستید. این کتاب به آثار نیما و بررسی ماهیت افسانه و نظریه افسانه‌گردانی می‌پردازد. ایرانی‌ها در روزگار نیما (۱۲۷۶-۱۳۳۸) کمتر می‌توانستند نظریاتش را دریابند و هنوز بسیارند که نمی‌دانند نظریه چیست و افسانه در آثار ادبی چگونه کار می‌کند؟ نیما خود افسانه بود، بزرگ‌ترین افسانه شمال ایران.

لاله اسکندری هم عکسی دسته‌جمعی از سازندگان سریال «جشن سربرون» به کارگردانی مجتبی راعی منتشر کرد و نوشت: «پس از قریب 20 ماه همکاری با گروه خوب و دوستداشتنی سریال جشن سربرون به ایستگاه پایانی رسیدم…روزهای تلخ و شیرین و سختی‌های زیادی را در کنار همکاران نازنینم تجربه کردم… به امید اینکه حاصل این همه زحمت بر دل مردم عزیزم بنشیند. بی‌بی‌کتایون نقشی سخت که برای رسیدن به آن‌ تلاش زیادی کردم، با تمام وجودم امید دارم که دوستش داشته باشید همان‌طور که من عاشقانه دوستش داشتم.»

محسن قرایی با انتشار عکس‌ فیلم‌های «بی‌همه چیز» ‌به کارگردانی خودش، «صحنه‌زنی» به کارگردانی علیرضا صمدی، «زالاوا» به کارگردانی ‌ارسلان امیری و «جنایت بی‌دقت» به کارگردانی شهرام مکری خبر داده است که این چهار فیلم در آذرماه اکران می‌‌شود.

وحید نفر کارگردان و بازیگر تئاتر عکسی از پوستر نمایش «سه‌گانه پارسی» با نویسندگی و کارگردانی ایوب آقاخانی منتشر و اعلام کرده که این نمایش از 18 آذرماه در سالن تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود.

سجاد افشاریان کارگردان و بازیگر هم در صفحه خود خبر از فروش هزار بلیت نمایش «بک‌تو بلک» ‌در ساعات ابتدایی پیش‌فروش داده است. این نمایش که توسط افشاریان نوشته، طراحی و کارگردانی شده است با بازیگری سجاد افشاریان، مهدی زندیه و نیکو بستانی همراه است. پردیس تئاتر شهرزاد در دی ماه میزبان این نمایش خواهد بود.

سریال اسپانیایی «خانه کاغذی» بعد از پنج فصل به آخرش رسید، اما خبر جدید برای دوستداران این سریال این است که براساس شخصیت برلین در سال 2023 ساخته خواهد شد. سریال جدید برلین نام دارد که پدرو گونزالس آلنسو این نقش را بازی می‌کند.

سریال مستند «how to became a tyrant» چگونه یک دیکتاتور شویم محصول نتفلیکس، مستندی است که روش‌های دیکتاتور شدن دیکتاتورهای بزرگ معاصر را تجزیه و تحلیل می‌کند. پیتر دینگلگ راوی این مستند است. دیدن این مستند را داریوش موفق بازیگر، پیشنهاد داده است.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو