چندی روزی می‌شود که برخی در شبکه‌های اجتماعی از استعفای استاندار خوزستان به دلیل اختلاف نظر با وزارت کشور در مورد انتصابات خبر داده‌اند.

حتی حذف شدن خبر انتصاب سرپرست معاونت سیاسی استانداری خوزستان از پایگاه خبری استانداری نیز مزید بر علت شده است که اختلاف نظر استاندار و وزارت کشور بیشتر مورد تاکید قرار بگیرد.

این در حالی است که استانداری خوزستان در پی نشر مطالبی در فضای مجازی مبنی بر استعفای استاندار خوزستان، روابط عمومی استانداری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: این مطالب خلاف واقع بوده و تکذیب می‌شود.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: استاندار خوزستان در این مسئولیت با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد و از شهروندان دعوت می‌شود که اخبار موثق را از منابع رسمی اطلاع رسانی از جمله پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان به آدرس https://news.ostan-khz.ir/ دنبال کنند.

برخی منابع خبری در این زمینه نوشته‌اند: صادق خلیلیان استاندار خوزستان که ۱۴ شهریور سکان‌داری این استان را برعهده گرفته تاکنون سه مرتبه استعفا داده است.

ماجرا از این قرار است که از نمایندگان مجلس تا طیف‌های مختلف سیاسی به خلیلیان برای انتصاب افراد وابسته به خود فشار آورده‌اند و وی زیر بار انتصاب این افراد نمی‌رود.

این منابع عنوان کرده‌اند که آخرین استعفای خلیلیان در جریان معارفه فرماندار اهواز بوده که وزیر کشور بدون اطلاع استاندارش برای فرماندار اهواز حکم صادر کرده که با واکنش استاندار، این حکم به سرپرستی تبدیل شده است.

شنیده‌ها حاکی است وزیر کشور رایزنی‌هایی را با چند گزینه برای تصدی استانداری خوزستان انجام داده است.