وضعیت کرونا در این استان گام به گام در حال بهتر شدن است

94

1400/9/13

23:25


وضعیت کرونایی شهرستان های استان هفته به هفته در حال بهتر شدن است.

وضعیت کرونا در این استان گام به گام در حال بهتر شدن است

به گزارش بهداشت نیوز، رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در سایه رعایت پروتکل های بهداشتی و همچنین تلاش کادر بهداشت و درمان و البته تاثیر واکسن و واکسیناسیون، خوشبختانه هر لحظه و در اعلام هفتگی وضعیت رنگ بندی کرونایی شهرستان ها، در حال بهبود شرایط هستیم.

دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: در آخرین اعلام رنگ بندی که مربوط به ۱۳ آذر است، ۵ شهرستان در وضعیت زرد و ۷ شهرستان نیز در وضعیت آبی قرار دارند.

وی افزود: شهرستان های کمیجان، آشتیان، دلیجان، محلات، خمین در وضعیت زرد و همچنین ۷ شهرستان اراک، ساوه، زرندیه، تفرش، فراهان، خنداب، شازند در وضعیت آبی قرار گرفته اند.

وی تاکید کرد: شهرستان های اراک، فراهان، تفرش از رنگ زرد به آبی رسیده اند؛ اما شهرستان کمیجان که هفته گذشته آبی بوده، به رنگ زرد تغییر رنگ داده که زنگ هشدار را برای این شهرستان به صدا درآورده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه خاطرنشان کرد: رسیدن به شرایط با ثبات فعلی با سختی های زیادی به دست آمده و نباید با این تفکر که این بیماری به اتمام رسیده، از این بیماری و البته موج و سویه جدید آفریقایی "امیکرون" غافل شویم.

دکتر جمالیان در پایان با اشاره به اینکه سویه جدید دیر یا زود وارد کشور و استان می شود، گفت: هم استانی های عزیز به هیچ وجه نباید نگران باشند چراکه می توان با اعتماد به کادر بهداشت و درمان و جدیت در رعایت پروتکل ها و شیوه نامه های بهداشتی و شرکت در امر واکسیناسیون، این سویه یا موج احتمال را هم پشت سر گذاشت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو