فروشنده الکل، متهم نابینایی چشمان مرد جوان

منبع: برترین ها

105

1400/9/14

07:29


زنی که به جای الکل طبی، الکل صنعتی به مردی فروخته و باعث شده چشم‌های او برای همیشه نابینا شود، در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه می‌شود.

شرق: زنی که به جای الکل طبی، الکل صنعتی به مردی فروخته و باعث شده چشم‌های او برای همیشه نابینا شود، در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه می‌شود. به گزارش خبرنگار ما، این زن که خود را مدیر فروش یک کارخانه الکل‌سازی معروف معرفی کرده است، به جای الکل طبی به قربانی الکل صنعتی داده و باعث شده او برای مدتی به کما برود و سپس از هر دو چشم نابینا شود.

این پرونده با شکایت مردی به جریان افتاد که برای پلیس تعریف کرد چطور دو چشمش نابینا و زندگی‌اش دگرگون شد. یک‌ سال قبل مردی جوان درحالی‌که شرایط وخیمی داشت و کاملا در بیهوشی بود، به بیمارستانی در تهران برده شد. خانواده این مرد به پزشکان گفتند او الکل مصرف کرد و با اینکه قبلا هم این‌ کار را کرده و بیهوش نشده بود، اما حالا کاملا بیهوش شده است. به‌این‌ترتیب اقدامات پزشکی روی این مرد انجام شد. آرش ۳۷ساله پس از چند روز از کما خارج شد، اما گفت چشمانش به‌خوبی نمی‌بیند.

این مرد چند روز بعد بینایی‌اش را به‌طور کامل از دست داد و به بیمارستان لبافی‌نژاد منتقل شد. متخصصان مدتی بعد از بستری‌شدن آرش در بیمارستان اعلام کردند عصب هر دو چشم او به‌شدت آسیب دیده و امکان بازگشت بینایی‌اش وجود ندارد. البته پزشکان آرش را نابینای مطلق اعلام نکردند. آرش پس از ترخیص از بیمارستان از زن جوانی که الکل را از او خرید‌ه بود، شکایت کرد و مدعی شد این زن باعث شده او نابینا شود. شاکی در توضیح آنچه اتفاق افتاده بود، گفت: چند روز قبل از این ماجرا از زن جوانی که مدیر فروش شرکت تولید الکل بود و اتفاقا شرکت معتبری نیز هست، دو بطری الکل طبی خریدم و آن را با آب‌میوه مخلوط کرده و خوردم، اما حالم بد شد و از هوش رفتم.

من پس از چند روز از کما خارج شدم. تازه به هوش آمده بودم که متوجه شدم خوب نمی‌بینم. این‌بار من را به بیمارستان لبافی‌نژاد منتقل کردند و در آنجا بود که پزشکان گفتند نمی‌توانند کاری برای من بکنند. با این شکایت پرونده در دادسرای جرائم پزشکی رسیدگی شد و علاوه بر اینکه مرد شاکی برای بررسی میزان آسیب به پزشکی قانونی معرفی شد، الکل باقی‌مانده که از سوی شاکی ارائه شده بود نیز برای تعیین میزان طبی‌بودن آن به آزمایشگاه سازمان غذا و دارو سپرده شد.

در بررسی‌ها مشخص شد الکلی که زن جوان به آرش داده، الکل صنعتی ۷۸ درصد بوده است. با افشای این ماجرا زن جوان که مدیر فروش یک شرکت تهیه و توزیع الکل بود، بازداشت شد، اما ادعا کرد از محتویات الکلی که به این مرد فروخته اطلاعی نداشته است. او گفت: آرش از من الکل خواست و من هم الکل را به او دادم. من نمی‌دانستم آرش الکل را برای چه کاری می‌خواهد. او به من گفت الکل را برای مصرف خارجی مثل آمپول‌زدن می‌خواهد، من هم الکل را دادم.

اگر می‌دانستم برای خوردن می‌خواهد هرگز این‌ کار را نمی‌کردم. وقتی پزشکی قانونی نابینایی مطلق هر دو چشم مرد جوان بر اثر مصرف الکل صنعتی را تأیید کرد، کارخانه‌ای که زن جوان مدیر فروش آن بود، در نامه‌ای اعلام کرد از کاری که کارمندش انجام داده اطلاعی نداشته است و الکلی که به‌عنوان الکل طبی فروخته شده کاملا صنعتی بوده و مدیر فروش از این موضوع اطلاع داشته است. به‌این‌ترتیب کیفرخواست علیه زن جوان به اتهام کورکردن هر دو چشم قربانی و دخالت در امور دارویی صادر و پرونده او برای رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو