سخنرانی آیدین آغداشلو در نکوداشت جمشید سماواتیان در موزه هنرهای معاصر تهران

منبع: ایران آرت

95

1400/9/14

08:10


یادبود جمشید سماواتیان با سخنرانی و نمایش تعدادی از آثار این هنرمند، دوشنبه (۱۵ آذرماه) در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود.

ایران آرت: روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران اعلام کرد : مراسم بزرگداشت جمشید سماواتیان با حضور هنرمندان و سخنرانی آیدین آغداشلو، عباس مشهدی‌زاده، غلامرضا نامی و نمایش تعدادی از آثار این هنرمند ، دوشنبه ۱۵ آذرماه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ به صورت حضوری و آنلاین برگزار می‌شود.

جمشید سماواتیان فارغ التحصیل دانشکده هنرهای زیبای تهران و هم دوره ی هنرمندانی همچون علی اکبرصادقی، رویین پاکباز و عباس کیارستمی و نقاش پیشکسوت و از چهره‌های نسل دوم نقاشان نوگرای ایران بود.

وی در نقاشی‌های خود با تسلط بر ابزارها و تکنیک های غیرمتعارف، به احیای هنر گذشته ایرانی با نگاهی نو و بن‌مایه‌های انتزاعی می پرداخت و از موادی  چون خاک، گل، گچ، مواد ترکیبی، ورق‌های طلا و نقره همراه با شیوه‌های مختلف پتینه‌کاری بهره می گرفت تا فرسودگی، ریختگی و ترک‌ها را به نمایش بگذارد. آثار او متاثر از هنرهای سنتی و دیوارنگاره های عصر صفویه و یادآور و نشان دهنده گذر زمان و تخریبی است که بر هنرهای سنتی ایران گذشته است.

جمشید سماواتیان ۲۳ مهرماه ۱۴۰۰در سن ۸۳ سالگی درگذشت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو