طرز تهیه ترشی خیار

طرز تهیه ترشی خیار وحشی طرز تهیه ترشی خیار و گوجه طرز تهیه ترشی خیار کمرو طرز تهیه ترشی خیار کره ای طرز تهیه ترشی خیار شوید

ترشی خیار یکی از انواع ترشی های خوشمزه ایرانی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی خیار در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم ترشی خیار
خیار۴ عدد
هویج۱ عدد
سیر۲ حبه
فلفل تند۱ عدد
گلپر½ قاشق چایخوری
شود، نعناع و ریحان خشک۱ قاشق غذاخوری
سرکه و نمکبه مقدار کافی

طرز تهیه ترشی خیار

مرحله اول

برای تهیه ترشی خیار خوشمزه ابتدا خیارها را به خوبی می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان خارج شود. برای سرعت بخشیدن به کار، می توانیم با استفاده از یک دستمال تمیز خیارها را خشک کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله خیارها را به وسیله رشته کن یا با استفاده از یک کارد تیز به صورت رشته ای یکدست خرد می کنیم. در ادامه هویج را هم پوست گرفته و به صورت رشته ای یکدست خرد می کنیم و داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

حالا قابلمه را روی حرارت زیاد قرار داده و نصف فنجان آب اضافه می کنیم تا هویج ها کمی نرم شوند. پس از اینکه آب جوش آمد، ۵ دقیقه صبر می کنیم، سپس هویج را آبکشی کرده و کنار می گذاریم تا آب اضافی اش خارج شود.

مرحله چهارم

در این مرحله سیر و فلفل تند را رنده می کنیم، سپس به همراه نعناع، شوید و ریحان داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه خیار و هویج خرد شده را به همراه مقداری گلپر و نمک به دیگر مواد اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا یک ظرف شیشه ای درب دار را به خوبی می شوییم و با دستمال خشک می کنیم. در ادامه مواد ترشی را درون شیشه می ریزیم، سپس ۱ تا ۲ لیوان سرکه درون یک قابلمه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله ششم

پس از اینکه سرکه به نقطه جوش رسید، آنرا کنار می گذاریم تا ولرم شود، سپس روی مواد ترشی می ریزیم. در ادامه درب شیشه را محکم می بندیم و به مدت یک هفته در جای خشک و خنک قرار می دهیم تا ترشی آماده شود.