خبر خوش: کرونا در این استان از هفته گذشته روند کاهشی دارد

34

1400/9/14

14:03


رییس مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: آمار ابتلا، بیماران سرپایی و فوت ناشی از کرونا همچنان کاهشی است.

خبر خوش: کرونا در این استان از هفته گذشته روند کاهشی دارد

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر علی علیمحمدی در جلسه مدیریت بیماری کرونای استان بیان کرد: آمار مقایسه‌ای کرونا در هفته اول آذرماه جاری نسبت به هفته دوم آن در اراک نشان داده تعداد موارد مثبت کووید ۱۹ از ۲۶۳ مورد به ۱۵۹ کاهش یافته است.

وی افزود: شمار افراد بستری مبتلا به کووید ۱۹ استان  در این مدت از ۴۳ به ۲۳ و شمار مبتلایان سرپایی نیز از ۲۲۰ به ۱۷۲ و فوتی‌ها نیز از ۶ نفر به پنج نفر در اراک کاهش یافته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: موارد مثبت کرونا در استان در بازه زمانی اشاره شده آذرماه از ۶۹۶ نفر به ۵۳۸ نفر با ۲۳ درصد کاهش، میزان بستری  ۳۸ درصد، سرپایی ۲۰ درصد و تعداد فوت هم از ۱۲ نفر به ۱۰ نفر که ۱۷ درصد کاهش داشته است.

وی تاکید کرد: درست است که وضعیت کلی استان خوب است و آمارها در حال کم شدن است، اما با کوچکترین غفلت و جدی نگرفتن سویه جدید، احتمال بدتر شدن شرایط  و تغییر رنگ کرونایی استان وجود دارد.

دکتر علیمحمدی در پایان به حضوری شدن مدارس و فعالیت دانش آموزان با بازگشایی مدارس اشاره و به رعایت مجدانه و سختگیرانه تر پروتکل های بهداشتی و گوش دادن به توصیه های بازرسان و کارشناسان بهداشتی تاکید کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو